Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Skolearrangement med inngangsbillett

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-06, 21:22   #21
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Jeg er også helt imot at det skal være inngangspenger på en skoleavslutning. Jeg har vel opplevd det et par ganger, men da har det vært et lite beløp (kanskje 10 kr) pr. person, og dette var betaling for julegrøt eller annen mat.
Men kjøp av gevinster og loddsalg er veldig vanlig her.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 21:26   #22
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Synes det er drøyt med penger til inngangspenger, ja. Er mye mer for loddsalg, jeg. Skjønner godt at skolene har dårlig råd, og det er en måte å spare foreldrene for å betale 50,- kr. og 100,-kr. til forskjellige klasseutflukter, i alle fall på de skolene jeg kjenner til. Der går pengene fra loddsalg til klasseutflukter. Det er fra skolen betalt 2 klasseturer i året, altså t-banebillett til to turer i året, men det er jo oftere man har lyst til å dra på tur. Da tenker jeg ikke på turer som er for det sosiale, men rett og slett turer som gir et avbrekk i undervisning på skolen, eks. museum eller skolekonserter. Dette koster dessverre penger, penger ha ikke skolen og da er det kjekt med loddsalg som gir sjansen til sånne ting. Men inngangspenger til juleavslutning er drøyt. Bedre med loddsalg og eventuelt salg av grøt og kaker el.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 21:49   #23
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Det er faktisk sånn at det ikke skal koste penger å delta på noe i skolen.
Det vil alltid utelukke noen, og spesielt nå i juletiden.

Det er en uting når alt skal koste penger!

Jeg ville tatt det opp med klassekontaktene, klassestyrer og skolens ledelse

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 22:01   #24
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Jeg ville tatt det opp med klassekontaktene, klassestyrer og skolens ledelse

Og kanskje til kommunen?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 22:12   #25
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Skal på juleavslutning til fjerde-klassingen her på torsdag, 30 kroner pr snute, og vi er 6 stykker, pluss at vi skal ha med gave til maks 50 kr til utlodning.

Og dette er bare første ennå, blir nok noe for 1 klassingen og6 klassingen også.

Og neste år er det alle fire som er på skolen..

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 23:18   #26
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.806
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

I all verden - man kan da ikke ta betalt for inngang til skoleavslutningen -
det er da et opplegg i regi av skolen - hvor mer er forventet å stille opp, eller?

Dette begynner å gå for langt!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 23:30   #27
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Er enig i deg at det er uhørt. Det er å påtvinge pengestøtte noe som jeg faktisk mener ikke er lov, kanskje andre regler på skolen? I b.hagen har de i alle fall ikke lov til det.

Uansett så skjer det ingenting så lenge man tier om dette og ikke snakker om det der det skjer. Ville tatt det opp med klassestyrer og fau om at dette er uhørt.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 23:59   #28
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Det er både ufint og ekskluderende, men jeg lurer på: Er det i det hele tatt LOV å kreve penger for noe som skjer i klassens regi?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 00:02   #29
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Det er både ufint og ekskluderende, men jeg lurer på: Er det i det hele tatt LOV å kreve penger for noe som skjer i klassens regi?

Nei, det er ikke lov å kreve betaling for noe som er i skolens regi.

Det er jo ikke lov å be om 15 kroner til en bussbillett dersom ungene skal på tur/eskusjon. Dette er da ikke noe annerledes?

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 00:07   #30
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Det er jo ikke lov å be om 15 kroner til en bussbillett dersom ungene skal på tur/eskusjon. Dette er da ikke noe annerledes?

Ja, det var det jeg også trodde.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 00:19   #31
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Hvis det er foreldre som arrangerer dette så har de kanskje ingen kasse de kan hente penger fra, på skolen her så setter vi inn 100 kroner hver familie i året for å bruke på sammenkomster som foreldrene skal ordne med. Det skolen ber inn til er gratis, sånn som juleavsluttningen.

Men i barnehagen så er jeg på en julegruppe som skal ordne med en sammenkomt i forbidnelse med jul, vi skal ha juletrefest, men vi har ingen penger å ta av, og da kom forslaget med inngangsbilett, for å dekke kostnader, jeg synes det er uhørt å betale inngangsbilett, så jeg foreslo heller at vi kunne ha loddsalg, og blir det igjen noe så settes de inn så neste gruppe som skal ordne med noe sosialt har å bruke av, tok på meg jobben om å skaffe noen av premiene til loddsalget. gir et par gavekort på 500 kroner pr stk fra butikken vår, + jeg skal spørre om noen av butikkene i sentret der vi driver om de kan sponse noe.
Synes det er bedre med loddsalg enn inngangsbilett, en velger jo selv om en vil kjøpe lodd. og jeg tror flere vil komme da enn om de hadde valgt inngangsbilett,
Kunne egentlig ha betalt hele sammenkomsten vi, men synes ikke det blir rett eller siden vi er en gruppe som skal ordne det. så da gir vi heller gavekortene til loddsalget. + at jeg skaffer noen premier til.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 01:32   #32
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.844
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

På skolen jeg jobber har vi fått beskjed om at det ikke er lov til å ha opplegg som koster noe for foreldrene. Foreldrene har heller ikke lov til å ha klassearrangementer som koster. Det er ikke lov med klassekasse med tvungen/fast/avtalt innbetaling, men foreldrene har lov til å gi gaver til klassekasse etter eget ønske. Et bidrag til "kaffepenger" av frivillig størrelse er f. eks. i orden, men lærerne og skolen skulle ikke ha noe med driften av denne kassa å gjøre. Foreldrene fikk i fjor også under tvil lov til å ha loddsalg fra riveblokk til inntekt for klassen. Men inspektør ved skolen ville ikke ha godkjent loddbok dersom man måtte ha skrevet ned navn mm. der, siden noe slikt ville kunne brukes for å sjekke hvor mye de enkelte foreldrene hadde bidratt med.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 11:19   #33
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Vi skal også ha juleavslutning for klassen, og inviterer alle voksne, besteforeldre og barn. Det blir kaker, kaffe og underholdning. De voksne skal betale 50,- men barna er gratis. Dette er noe vi som klassens foreldre har bestemt, for å få inn penger til ungenes leirskole. Vi har jo ikke lov til å betale selv, og skolen får ikke støtte til dette. Synes det er ok jeg. (Vi skal også være ansvarlige for 17mai, hvor vi deler inntektene med FAU. Og så har vi allerede hatt loddsalg, med premier vi som foleldre har skaffet.. Det er jo familien som kommer på denne avslutningen, og de får jo beskjed om hvorfor det er inngangspenger denne gangen..

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 13:11   #34
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Men altså;
I en klasse med 20 unger, hvor det koster 50kr pr barn for å komme inn, så drar man altså inn 1000kr på inngangsbillettene. Hva skal disse pengene brukes til egentlig?
Det samme blir jo der man tar inngangsbillett av forreldrene også. Det er temmelig mye penger de samler inn, og jeg synes ikke det er urelevant å vite hva pengen går til. Noen som har spurt om dette?

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 15:10   #35
devon
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 92
devon har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Du værden, inngangspenger til juleavslutting på skolen? i tillegg skal dere ha medbrakt kaffe og kaker? hmm, liker ikke utviklingen

Hva skal pengene gå til på sikt? Er enig med flere her som er av den oppfattingen at det vil eksludere noen fra og komme på ei juleavslutting. Fatter ikke at skolen som en pedagogisk arena gjør dette.

devon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 17:30   #36
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Vi har aldri betalt inngangspenger til avslutninger på skolen. I går var vi på juleavslutning for 1.klassingen og der ble det servert grøt, saft og gløgg. Det kostet ingenting for grøt til ungene, men 10 kr for grøt til voksne. 5 kr for gløgg. Vi betalte grøten til oss og hadde med egen grøt til ungene siden de ikke tåler melk. Jeg hadde også med kake siden noen måtte bake. Helt greit det. Det var også salg av lodd.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 19:24   #37
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Det er både ufint og ekskluderende, men jeg lurer på: Er det i det hele tatt LOV å kreve penger for noe som skjer i klassens regi?

Er helt enig men lærerne har ikke lov til å be om det men derimot foreldrene har lov. Og det er jo klassekontaktene som ordner med innbydelse til forestillingene.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 20:11   #38
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Opprinnelig lagt inn av devon, her.

Du værden, inngangspenger til juleavslutting på skolen? i tillegg skal dere ha medbrakt kaffe og kaker? hmm, liker ikke utviklingen

Hva skal pengene gå til på sikt? Er enig med flere her som er av den oppfattingen at det vil eksludere noen fra og komme på ei juleavslutting. Fatter ikke at skolen som en pedagogisk arena gjør dette.

Det er i slike sammenhenger foreldre/skolesamarbeidet kommer fram. Her er det ofte foreldrene som styrer det meste. Jeg føler at skolen ofte lar foreldrene organisere det meste, mens skolen stilller opp med underholdning av elevene. Har veldig sansen for måten det gjøres på skolen der Kaija jobber. Slik praksis setter fokus på at skolen skal være for alle. Tror det er viktig at skolens ledelse tar noen avgjørelser der, gjerne sammen med FAU.

Det er grøtfest som de tar inngangsbillett for. Jeg syns de kunne selge grøten til de som vil ha. Vi tåler ikke grøt, men jeg tør ikke spørre om vi kan slippe. Det virker kjipt av oss. Det er så lett å bli stemplet. Så jeg betaler.... men jeg må snakke med flere foreldre også før vi tar dette opp, håper jeg. Det må stoppe snart. Det tar helt av. Folk med god økonomi har liten forståelse for folk med dårlig økonomi. De mener at det må være selvforskyldt. Mange fordommer ute og går....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 20:31   #39
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Blackmail ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 20:58   #40
Elis
*Happy*
 
Elis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 1.739
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skolearrangement med inngangsbillett

Vi fikk lapp med fra skolen til hun mellomste i dag. Invitasjon til juleavslutning med 50 kr pr. pers med bindende på melding, de under skolealder er gratis + gave.
Blir helt matt. Har aldri opplevd det med klassen til eldstemann.

Trodde ikke man kunne kreve det. Jeg har selvsagt råd til å betale det, men dette synes jeg er drøyt.

__________________
Elis
1996 ~ 2000 ~ 2003
Elis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no