Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Røykepauser på jobb

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-19, 00:28   #21
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Røykepauser på jobb

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.


Jeg skjønner godt at det irriterer, men siden det ikke er så mye å gjøre med, så foreslår jeg at du tar deg en strekk og går en kjapp runde med kaffekoppen hver gang de røyker i stedet.

Eller gå 1,5t før arbeidsdagen er over

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-19, 08:22   #22
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Røykepauser på jobb

Hva med å bli med ut på alle røykepausene deres? Skal se noen hadde reagert da.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-19, 09:04   #23
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.319
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Røykepauser på jobb

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hva med å bli med ut på alle røykepausene deres? Skal se noen hadde reagert da.

På sommeren hender det av vi blir med ut av og til, men ikke søren om jeg gidder å stå ute i pissregn og røykelukt på vinteren.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-19, 09:05   #24
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.319
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Røykepauser på jobb

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Eller gå 1,5t før arbeidsdagen er over

He, he, ja det skulle tatt seg ut. Da hadde nok noen reagert etterhvert.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-19, 09:05   #25
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.319
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Røykepauser på jobb

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Av og til er alt man trenger å lufte frustrasjonen, og få støtte på at man ikke er sær som reagerer, uten at man egentlig ønsker råd om hva man bør gjøre med det. Antar dette er en slik situasjon, og du har herved min sympati og forståelse. Det du beskriver er mer tid til røyking enn hva som bør være akseptabelt innenfor arbeidstiden, og det er ikke rart at du reagerer.

Takk My, det var akkurat det jeg trengte.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-19, 09:35   #26
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Røykepauser på jobb

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hva med å bli med ut på alle røykepausene deres? Skal se noen hadde reagert da.

Hos oss er det kaffepauser, ikke røyk. Ledelsen har fått utallige spørsmål og klager, men synes av ulike grunner at det kan forsvares. Jeg må ta det som et tegn på at det er ok at jeg gjør tilsvarende, noe jeg innimellom tar meg tid til, men rekker jo ikke like mye om de andre.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-19, 17:16   #27
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Røykepauser på jobb

Hos oss er det flere som røyker, jeg er en av de.
Kun noen få som går en gang i timen, men aldri i 15 min da.
De fleste av oss er ute sjeldnere og vi har ikke-røykere som blir med ut også, ingen som reagerer på det.
Det er jo noen som klager på røykere som tar pauser, som ikke ser at de bruker like mye tid på aviser, finn osv på nett.
Jeg vil tro at om man røyker eller sitter og leser avisen så burde det gå ut på det samme o tidsforbruket er det samme.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-19, 17:35   #28
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Røykepauser på jobb

Skal folk røyke hos oss,må de ta av uniformen, gå ut av området og bruke pausen sin. Det gjør nok terskelen litt høyere

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-19, 17:29   #29
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Røykepauser på jobb

Som kunde/gjest/pasient synes jeg det er dårlig arbeidsmoral å røyke i arbeidstida. Det handler faktisk om flere enn bare røykerens behov.

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-19, 23:50   #30
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.345
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Røykepauser på jobb

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Hos oss er det flere som røyker, jeg er en av de.
Kun noen få som går en gang i timen, men aldri i 15 min da.
De fleste av oss er ute sjeldnere og vi har ikke-røykere som blir med ut også, ingen som reagerer på det.
Det er jo noen som klager på røykere som tar pauser, som ikke ser at de bruker like mye tid på aviser, finn osv på nett.
Jeg vil tro at om man røyker eller sitter og leser avisen så burde det gå ut på det samme o tidsforbruket er det samme.

Min erfaring er at røykere verken leser mer eller mindre aviser enn ikke røykere, og at røykingen dermed kommer i tillegg uansett.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-19, 23:55   #31
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Røykepauser på jobb

Røykfri arbeidsplass siden 2013 (jeg eide bedriften). Halleluja, sier jeg bare. Nå jobber jeg i kommunal sektor, ingen på min enhet røyker, takk og lov.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-19, 09:15   #32
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Røykepauser på jobb

Heldigvis røykfri arbeidsplass der jeg er. Har jobbet flere steder hvor røykere gikk ut hver time, det er ikke mye gøy.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-19, 09:32   #33
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røykepauser på jobb

Om man røyker, surfer, leser avis, koseprater med kollega, skriver handleliste, tar kaffepause +++ så tipper jeg at de fleste klarer å balansere jobb/avbrekk ganske bra.

Jeg gidder sjelden å forsvare mine egne dårlige vaner, for det er jo ikke så mye å forsvare.
Men jeg er glad arbeidsplassen min ikke dikterer hva man kan og ikke kan gjøre i pausene sine/avbrekkene sine.
Selv er jeg veldig bevisst på at hvis jeg velger å røyke så må jeg velge bort kaffepratepausen. Og jeg tipper det er flere som tenker sånn.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-19, 09:39   #34
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røykepauser på jobb

Altså, jeg sitter i åpent landskap, og som sagt så røyker ingen, men det er da ingen som sitter og surfer eller tar kaffepauser heller? Vi henter kaffe og drikker ved pulten, med musikk på øret, også har vi matpause.

Resten av tiden er det skype, eller prøve å henge med på mailkarusellen. Jeg surfer på telefonen når det er kjedelige skypes, og det er det jo innimellom, men jeg ville ikke kalt det pause.

Det hender selvsagt at du prater 2 min lavmælt med naboen, men ingen har pause, lzm?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-19, 09:59   #35
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røykepauser på jobb

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Altså, jeg sitter i åpent landskap, og som sagt så røyker ingen, men det er da ingen som sitter og surfer eller tar kaffepauser heller? Vi henter kaffe og drikker ved pulten, med musikk på øret, også har vi matpause.

Resten av tiden er det skype, eller prøve å henge med på mailkarusellen. Jeg surfer på telefonen når det er kjedelige skypes, og det er det jo innimellom, men jeg ville ikke kalt det pause.

Det hender selvsagt at du prater 2 min lavmælt med naboen, men ingen har pause, lzm?

Det kommer sikkert litt an på hvor man jobber og hvilken jobb man har. Men min oppfatning er at de aller fleste har avbrekk i løpet av arbeidsdagen der de surfer, leser seg opp på nyheter, tar en privat telefon, går ut og handler lunsj, betaler en regning, eller tar en mer pauseaktig kaffepause forkledd som jobbprat med kolleger osv.
Der jeg jobber nå forsøker vi å samles til kaffepause klokken 14. Den skal i teorien vare i 10 min, men blir alltid lengre. Og den pausen er gull verd i forhold til å holdes oppdatert på dagens utfordringer/innkomne saker osv. Men det er gjerne gjort unna på de 10 minuttene pausen skal vare. Så blir det gjerne pratet litt om hvordan det går med hussalget og hva barna gjorde på Halloween og svigermor som er lagt inn på sykehus osv.
Jeg prøver generelt å være veldig bevisst hva jeg bruker arbeidstiden til, og når jeg i tillegg velger å røyke, så må jeg passe ekstra godt på hva jeg gjør med resterende tid.

Nå virker det kanskje ikke som om de i hovedinlegget har samme holdning, for jeg også syns et kvarters røykepause hver time høres helt crazy ut.

Men jeg syns generelt at så lenge det er lov å røyke, og noen har den lasten, så syns jeg det er alt for mye sniping og snurting og kanskje også litt allmen godkjent mobbing av røykere.
Det er litt som om jeg skulle begynt å høylydt rakke ned på folk som ikke trener. Det er ikke ok.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-19, 10:17   #36
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røykepauser på jobb

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Altså, jeg sitter i åpent landskap, og som sagt så røyker ingen, men det er da ingen som sitter og surfer eller tar kaffepauser heller? Vi henter kaffe og drikker ved pulten, med musikk på øret, også har vi matpause.

Resten av tiden er det skype, eller prøve å henge med på mailkarusellen. Jeg surfer på telefonen når det er kjedelige skypes, og det er det jo innimellom, men jeg ville ikke kalt det pause.

Det hender selvsagt at du prater 2 min lavmælt med naboen, men ingen har pause, lzm?

Hehehehehehehhh. Kan jeg sende en gruppe på studietur til dere?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-19, 10:18   #37
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Røykepauser på jobb

Ja, altså, vi har veldig fleksibel arbeidstid, så ingen tenker på om noen kommer sent eller går tidlig eller er borte midt på dagen. Men til gjengjeld er det såpass hardt arbeidspress at jeg tror de fleste bare vil få være så effektiv som mulig, så man slipper å jobbe så mye helger og kvelder. Slik jeg gjør akkurat nå, for øvrig.

Og min erfaring er også at røykere ikke er mer effektive enn andre resten av dagen. Tvert i mot så har røykerne der jeg har jobbet før vært veldig sosiale og morsomme folk som har «dratt med seg» ikke-røykere ut på balkongen i sola. Hadde folk sneket seg ut en og en, som man gjør på do, så hadde det jo ikke en gang merkes, men det er jo hoi og halloi og «ut og ha luft, Siri?» i plenum.

Folk har jo ansvar for sin egen jobb, tenker jeg, men det er lurt å ha et bevisst forhold til hvordan man påvirket miljøet rundt seg - som du gjør - enten man røyker eller har barn i barnehagen man skal rekke eller andre forpliktelser eller lastet som må balanseres mot jobben.

Men for de langt fleste tror jeg at de bruker mindre av arbeidsdagen sin på å faktisk jobbe, hvis de røyker enn hvis de ikke røyker.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-19, 10:50   #38
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Røykepauser på jobb

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Altså, jeg sitter i åpent landskap, og som sagt så røyker ingen, men det er da ingen som sitter og surfer eller tar kaffepauser heller? Vi henter kaffe og drikker ved pulten, med musikk på øret, også har vi matpause.

Resten av tiden er det skype, eller prøve å henge med på mailkarusellen. Jeg surfer på telefonen når det er kjedelige skypes, og det er det jo innimellom, men jeg ville ikke kalt det pause.

Det hender selvsagt at du prater 2 min lavmælt med naboen, men ingen har pause, lzm?

Akkurat slik har vi det også, Candy. Noen ganger rekker vi ikke lunsj engang, det hender det også.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no