Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Asylbarna

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-15, 15:55   #21
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Asylbarna

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Helt på siden av om familier bør få bli eller ikke, så syns jeg metodene som blir benyttet når familiene hentes for utsendelse er helt hinsides. Det går ikke an å hente barn på den måten og skremme vettet av dem. Jeg syns det er mishandling, og alldeles grusomt. Vi kan rett og slett ikke behandle barn på den måten.

Helt enig. Ikke mye "barnets beste" over de metodene der.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 15:59   #22
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Asylbarna

Jeg klarer ikke å tenke rasjonelt på dette. Hvis jeg hadde kommet fra et utrygt land med barna mine, så ville jeg gjort alt jeg kunne for å oppholde meg i trygghet lengst mulig. Om jeg måtte løyet for norske myndigheter så ville jeg gjort det uten å blunke. Jeg syns det er helt umulig å forholde meg til at barn lider fordi foreldrene løy til norske myndigheter for ti år siden. Helt umulig.

Selve premisset for asylpolitikken er at færrest mulig skal få opphold, og allerede der mister jeg muligheten til å delta i en rasjonell debatt, da det stadig inngås returavtaler og begås returer til land og steder der det er helt umulig å ha et trygt og godt liv. Jeg skjønner, rasjonelt, at ikke alle i verden kan bo i Norge, men jeg kan ikke, rasjonelt, forstå at noen med loven i hånd leverer ekte mennesker i Jemen og Afghanistan.

Jeg kunne ikke jobbet i UDI.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 16:04   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Asylbarna

Røverdatter, det er nok der jeg er også. Det er så lett å si at man ikke skal kunne lyve seg til opphold. Men gudene skal vite at jeg hadde gjort hva som helst for å redde barna mine.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 16:10   #24
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Asylbarna

Jeg lurer mange ganger på hva jeg hadde gjort i en lignende situasjon, og jeg tror at jeg ville etterlatt barna, og håpet på at de ble tatt vare på av myndigheten/blitt adoptert bort elns.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 16:14   #25
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Asylbarna

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg klarer ikke å tenke rasjonelt på dette. Hvis jeg hadde kommet fra et utrygt land med barna mine, så ville jeg gjort alt jeg kunne for å oppholde meg i trygghet lengst mulig. Om jeg måtte løyet for norske myndigheter så ville jeg gjort det uten å blunke. Jeg syns det er helt umulig å forholde meg til at barn lider fordi foreldrene løy til norske myndigheter for ti år siden. Helt umulig.
.

Enig, barna har jo en selvstendig rett oppi dette. Selv om det ikke virker sånn. Jeg kjenner personlig en dame som har vært i Norge i 10-12 år, hun var 16 da hun kom hit helt alene, etter å ha opplevd helt fryktelige ting. Nå har hun fått et barn, som har en norsk statsborger til far. Faren har ikke hatt omsorg for barnet, men her mente altså UDI at når barnet hadde fylt ett år var det ikke noe problem (stor nok!!) at moren ble sendt ut og barnet overlatt til en far det ikke kjente. En kan lure.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 16:14   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Asylbarna

Annemede: Etterlatt barna i Norge og reist tilbake selv?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 16:18   #27
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Asylbarna

Jeg blir opprørt og kvalm av dette. Slevfølgelig er flyktninger ofte papirløse. Og selvfølgelig kan de finne på å lyve om flukten sin. Kanskje har løgnen overhode ingenting med hvorvidt de bør få opphold eller ikke. De kan ha blitt feilaktig rådet av menneskesmuglere til å lyve slik og slik. Det betyr ikke at de ikke har god grunn til å flykte fra hjemlandet sitt. Det er også hårreisende, hvis det virkelig er sant, at norske myndigheter visste om den økende uroen i Jemen før de sendte ut familien som det har stått så mye om i media nå. Å sende barn rett inn i bomberegn er virkelig umenneskelig! Jeg skjønner ikke at Anundsen kan sove godt om nettene. Og i alle fall ikke Venstre/KrF. Lavere skatter er viktigere enn menneskeliv.

Det er i alle fall hva jeg mener, basert på den informasjonen jeg har fått gjennom media. Selvsagt kan det være ulike versjoner av en families historie. Men dette er for viktig til å tilsløre bak UDIs "taushetsplikt", hvis de har noe slikt. Det gjelder hvordan vi skal kunne se oss selv i øynene som et verdig samfunn. Vi kan ikke ta i mot alle og beskytte dem fra all verdens grusomheter. Men vi har en forpliktelse mot barn som er norske, det er det jeg føler det handler om. Et barn som har bodd her mesteparten av livet, er en del av det norske fellesskapet, som vi skal ta vare på.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 16:19   #28
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Asylbarna

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Enig, barna har jo en selvstendig rett oppi dette. Selv om det ikke virker sånn. Jeg kjenner personlig en dame som har vært i Norge i 10-12 år, hun var 16 da hun kom hit helt alene, etter å ha opplevd helt fryktelige ting. Nå har hun fått et barn, som har en norsk statsborger til far. Faren har ikke hatt omsorg for barnet, men her mente altså UDI at når barnet hadde fylt ett år var det ikke noe problem (stor nok!!) at moren ble sendt ut og barnet overlatt til en far det ikke kjente. En kan lure.

Det er jo helt forferdelig. Og jeg har inntrykk av at det florerer av lignende historier. De utsendte-barn-sakene jeg har lest de siste dagene vitner om et system som er fullstendig blottet for menneskelighet. Jeg liker det ikke.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 16:22   #29
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Asylbarna

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Det er jo helt forferdelig. Og jeg har inntrykk av at det florerer av lignende historier. De utsendte-barn-sakene jeg har lest de siste dagene vitner om et system som er fullstendig blottet for menneskelighet. Jeg liker det ikke.

Ikke jeg heller.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 16:22   #30
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Asylbarna

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg blir opprørt og kvalm av dette. Slevfølgelig er flyktninger ofte papirløse. Og selvfølgelig kan de finne på å lyve om flukten sin. Kanskje har løgnen overhode ingenting med hvorvidt de bør få opphold eller ikke. De kan ha blitt feilaktig rådet av menneskesmuglere til å lyve slik og slik. Det betyr ikke at de ikke har god grunn til å flykte fra hjemlandet sitt. Det er også hårreisende, hvis det virkelig er sant, at norske myndigheter visste om den økende uroen i Jemen før de sendte ut familien som det har stått så mye om i media nå. Å sende barn rett inn i bomberegn er virkelig umenneskelig! Jeg skjønner ikke at Anundsen kan sove godt om nettene. Og i alle fall ikke Venstre/KrF. Lavere skatter er viktigere enn menneskeliv.

Det er i alle fall hva jeg mener, basert på den informasjonen jeg har fått gjennom media. Selvsagt kan det være ulike versjoner av en families historie. Men dette er for viktig til å tilsløre bak UDIs "taushetsplikt", hvis de har noe slikt. Det gjelder hvordan vi skal kunne se oss selv i øynene som et verdig samfunn. Vi kan ikke ta i mot alle og beskytte dem fra all verdens grusomheter. Men vi har en forpliktelse mot barn som er norske, det er det jeg føler det handler om. Et barn som har bodd her mesteparten av livet, er en del av det norske fellesskapet, som vi skal ta vare på.

Jeg er særdeles lite imponert over Anundsen kjenner jeg, og synes han slipper unna med litt for mye akkurat nå.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 16:37   #31
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Asylbarna

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Annemede: Etterlatt barna i Norge og reist tilbake selv?

Ja, jeg tror det, om jeg mente at det var for utrygt å dra tilbake, så tror jeg at jeg hadde ofret mitt liv å, og håpet at barna fikk det bra.

Men dette er jo helt hypotetisk.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 16:44   #32
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Asylbarna

Jeg har jobbet en periode med asylbarn i barnehagen og klarer ikke si noe mer enn at det er forferdelig mange skjebner der ute.
Og at de som sitter å styrer med dette, virkelig ikke kan ha barnets beste som førende prinsipp. Asylmottaket ved min bhg ble nedlagt, og barn som endelig hadde slått rot ble bare flyttet, bort fra venner, bort fra det stedet de endelig hadde roet seg ned på og til en helt annen landsdel. Der barnehageplasser ikke er overflod, og de da blir gående på mottaket med sine foreldre uten barnehageplass, da snakker man inkluderingspolitikk altså.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 16:56   #33
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Asylbarna

Greia er vel at det også finnes haugevis av mennesker og familier som kommer fra steder det ikke er utrygt å reise tilbake til. Som også lyver fordi de vil være i Norge, fordi Norge er på topp-5 listen i verden over bra land å bo i. Og derfor er det kjempeviktig å avdekke hvem som lyver, og hvem som ikke lyver. Så de rette kan få bli. Og det tar tid. I tillegg til mange ankemluigheter og klagemuligheter.

Og hvordan i all verden mener dere at man skal hente familier som ikke møter opp der de skal for utsendelse? Be dem pent enda en gang? De blir varslet mange ganger i forkant, og de møter ikke opp. Det er kun politi som har lov til å pågripe folk i Norge. Det er ingen razzia, det går stille og rolig for seg, med mindre foreldre utagerer. De tar hensyn til barna, det er ingen kosejobb for politiet der det er barn og familier involvert.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 16:57   #34
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Asylbarna

Jeg synes det er hjerteskjærende med barn som kastes ut med makt. Det rettferdiggjøres overhodet ikke av at foreldrene har løyet og gitt feilaktige opplysninger.

Jeg er sjokkert og skremt over at vi sender "hjem" barn som er født her og har hele livet sitt her.

Jeg skjønner jo at vi må ha regler og at vi må sørge for at folk ikke svindler eller lurer seg til rause velferdsordninger. Men jeg synes det er utrolig skremmende at vi lar dette skje. De stakkars ungene blir jo traumatisert, og jeg klarer ikke å ikke la meg opprøre av det.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 17:00   #35
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Asylbarna

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg synes det er hjerteskjærende med barn som kastes ut med makt. Det rettferdiggjøres overhodet ikke av at foreldrene har løyet og gitt feilaktige opplysninger.

Jeg er sjokkert og skremt over at vi sender "hjem" barn som er født her og har hele livet sitt her.

Jeg skjønner jo at vi må ha regler og at vi må sørge for at folk ikke svindler eller lurer seg til rause velferdsordninger. Men jeg synes det er utrolig skremmende at vi lar dette skje. De stakkars ungene blir jo traumatisert, og jeg klarer ikke å ikke la meg opprøre av det.

Hva mener du vi lar skje? Og hvordan tenker du vi skal stoppe det? Og hva tenker du om at det skal lønne seg å rakset mulig få barn i Norge etter ankomst?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 17:03   #36
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Asylbarna

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Hva mener du vi lar skje? Og hvordan tenker du vi skal stoppe det? Og hva tenker du om at det skal lønne seg å rakset mulig få barn i Norge etter ankomst?

Jeg sier jo at jeg ikke vet det. Jeg bare vet at jeg synes det er hinsides jævlig at barn kastes ut av hjemmet sitt midt på natten. Tenk om det var mine eller dine barn, liksom - det er jo ikke akkurat vanskelig å forestille seg hvor utrolig skremmende og fælt det må være for barn å oppleve noe slik.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 17:03   #37
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Asylbarna

Ut i fra det jeg har lest synes jeg det virker som om barna ikke blir behandlet som selvstendige individer i tilstrekkelig grad, mer som foreldrevedheng.
Norge er forpliktet på FNs barnekonvensjon og det jeg hører om asylbarnsaker høres ikke bra ut sett i lys av konvensjonen.

Det betyr ikke at ikke barn og foreldre kan sendes ut av landet. I mange tilfeller så er det det eneste riktige. Å sende tilbake til fattigdom og levevilkår som er vanskeligere i Norge må man. Det er vondt å se når det kommet så tett på og vi ser at de er mennesker disse fattige ute i verden, men dårlig levestandard i hjemland er ikke asylgrunnlag. Mennesker som blir truet på livet derimot må få opphold og det er nok ikke lett å vurdere hvem som er i den kategorien og hvem som ikke er. Det som er trist er at stadig flere mennesker blir drevet på flukt og at vi som har mest ikke egentlig gjør så veldig mye med tanke på å bidra til at mennesker ute i verden får det bedre der de er.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 17:08   #38
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Asylbarna

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Norge er forpliktet på FNs barnekonvensjon og det jeg hører om asylbarnsaker høres ikke bra ut sett i lys av konvensjonen.

Det har vel Norge fått kraftig kritikk for også, mener jeg å huske.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 17:30   #39
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Asylbarna

Men om barn skal få sin sak behandlet for seg, så betyr det vel at barn kan bli, og foreldre sendt tilbake?

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-04-15, 17:30   #40
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Asylbarna

Systemet slik det fungerer (eller ikke fungerer) i dag må endres, først og fremst av hensyn til barna. Det må være helt egne prosesser for behandling der barn er involvert. Her må sakene behandles raskere, det må da kunne endres?

Barna som nå er skadelidende, grunnet et regelverk som ikke fungerer i det hele tatt, må hentes hjem til det eneste stedet de kjenner som hjemme. Skal det ryddes i noe som helst, så må det være i det som skal skje de kommende år.

Nå ser det ut til at de får fortgang i det meste av behandling av barnefamilier fordi det er så lett å sende en hel flokk ut av landet, ikke får de gjemt seg, og de er enkle å håndtere (les lite bråk), og dess fler som blir sendt ut, desto "penere" blir statistikken for politikerne...

Men det er alt annet enn pent, det er avskyelig!

Også dette, helt enig:

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Ut i fra det jeg har lest synes jeg det virker som om barna ikke blir behandlet som selvstendige individer i tilstrekkelig grad, mer som foreldrevedheng.
Norge er forpliktet på FNs barnekonvensjon og det jeg hører om asylbarnsaker høres ikke bra ut sett i lys av konvensjonen.

Det betyr ikke at ikke barn og foreldre kan sendes ut av landet. I mange tilfeller så er det det eneste riktige. Å sende tilbake til fattigdom og levevilkår som er vanskeligere i Norge må man. Det er vondt å se når det kommet så tett på og vi ser at de er mennesker disse fattige ute i verden, men dårlig levestandard i hjemland er ikke asylgrunnlag. .

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no