Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Tidene forandrer seg

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-07, 16:29   #41
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tidene forandrer seg

Siden jeg har vokst opp på Sagene/Torshov og hengt i områdene rundt fra tidlig i tenårene så har jeg mitt på det tørre føler jeg. Det var absolutt ikke særlig hipt på løkka før rundt '93. Hvis det kom dårlig frem er den skrevet med MYE selvironi. :åpplyser:

__________________


Sist redigert av Tallulah : 01-01-07 kl 16:48.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 16:50   #42
Solen
Tusenkunstner
 
Solen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 538
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Sv: Tidene forandrer seg

Artig!
Jeg ser tilbake på min barndom som utspant seg i Markeveien 47, og tidene har forandret seg ja.

__________________
Mamman til storebror 2001 og lillebror 2004
Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 17:51   #43
Alan
Hypokonder
 
Alan sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 104
Alan er litt kul
Standard

Sv: Tidene forandrer seg

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Siden jeg har vokst opp på Sagene/Torshov og hengt i områdene rundt fra tidlig i tenårene så har jeg mitt på det tørre føler jeg.

Da har du ditt på det tørre, det er jeg enig i!

Alan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 18:32   #44
Nasse Nøff
Oslojente i eksil
 
Nasse Nøff sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 202
Nasse Nøff er litt kul
Standard

Sv: Tidene forandrer seg

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Jeg gikk også på Foss

Og jeg gikk på Foss. Russ -88.

Nasse Nøff er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 18:43   #45
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tidene forandrer seg

Fantastisk!!!

Jeg bodde selv i området fra 99- 05 så her kjenner jeg meg igjen!!!


En periode irriterte jeg meg GRØNN over disse barnevogns-kule-mødrene som invaderte kafeer og parker og så så perfekte-lykkelige ut. Så kom perioden der jeg var lei singlelivet og faktisk begynte å misunne hele retrobaby-boomen Så jeg fant meg til slutt en kar og gjorde som de andre.. bortsett fra at vi flyttet laaangt av gårde

Men når vi er i Oslo, så tråler vi opp og ned løkka, inn og ut av fru hagen, B & juice og de andre stedene, med barnevogn, sviskesaft og retrobabisklær


*kjenner jeg fikk veeeeeeeeeldig lyst på en pizza fra Paradiso just nu *

Sukk *drømmer meg tilbake*

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 18:43   #46
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tidene forandrer seg

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det var absolutt ikke særlig hipt på løkka før rundt '93.

Jeg har bodd på Grünerløkka i to omganger, først i 1990 og deretter en periode i 1992, og jeg må si meg veldig enig med glitterchick; det var ikke særlig hipt der på den tiden, nei.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 19:06   #47
Alan
Hypokonder
 
Alan sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 104
Alan er litt kul
Standard

Sv: Tidene forandrer seg

Jeg har kun bodd der fra 94-95, men gikk på NMH i 90-92. Aner ikke hvordan det har vært der i ettertide, bortsett fra at jeg jobbet der i 2002/2003, da.

Alan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 19:35   #48
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tidene forandrer seg

Et morsomt og bra skrevet innlegg!!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 22:25   #49
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tidene forandrer seg

Jeg har bare vært på Grünerløkka en gang, så jeg aner ikke om det du skriver "stemmer" eller ikke.

Innlegget var i hvert fall morsomt skrevet.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-07, 22:54   #50
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tidene forandrer seg

Som ikke-Osloboer forsto jeg ikke så veldig mye av dette.

Men godt skrevet, det var det.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 17:25   #51
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tidene forandrer seg

Herlig skrevet og jeg synes det er veldig sant!

Jeg er vel vestkantjente men litt lenger ut av Oslo, men var nok ikke med på de nattlige toktene inn til den skumle delen av Oslo (Løkka, Grønland m.fl). Men flere av mine venninner dro inn dit. På 90-tallet fikk de penger av foreldrene sine eller fra lånekassen for å kjøpe seg leiligheter der, som de leide ut mens de selv fortsatte å bo hjemme . Snakk om å ha tjent penger på boligmarkedet. Selv kjøpte jeg leilighet på Vika da jeg fikk min første jobb.

Idag bor jeg utenfor Oslo på et lite sted, her har vi fiskebutikken, bokhandleren med alt det rare i, skomaker, lampebutikk, blomstehandler, interiørbutikk---- osv. Og nå ser jeg at vestkantfruene har kommet seg hit de også!

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006

Sist redigert av Pope : 02-01-07 kl 18:43.
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 17:47   #52
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tidene forandrer seg

Godt skrevet, Glitterchick! Og så gravid rett etterpå!

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-07, 18:24   #53
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tidene forandrer seg

Jøye meg. Det var nesten så jeg ble fornærmet.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-07, 10:33   #54
Clubby
Free Toy Inside!
 
Clubby sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 961
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tidene forandrer seg

Fantastisk.. husker at jeg leste denne i sin tid på Nattguiden ja...
*mimre*

__________________
Clubby
Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel!
Clubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no