Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Rep! For noe fordømt tull!

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-13, 18:55   #21
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!

Føler med deg, har en mann som også er i HV, men han er befal så han har andre dager han er ute iløpet av et år, i tillegg til rep. Skikkelig dritt de dagene han er borte.

Jeg får trøste meg med at mannen i det minste får lønn fra arbeidsgiver mens han er borte, samt at han som befal har bedre godtgjørelse enn standarden.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-13, 09:16   #22
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!

Problemet her er vel ikke om man trenger HV eller ikke, eller om rep-øvelser er viktige eller ikke. Eller om det er trasig å være gressenke en uke, eller ikke. Det som er urettferdig, er at HV-soldater i liten grad deltar på frivillig basis. De blir kommandert ut på øvelse, og på toppen av det hele taper de på det økonomisk ettersom de ikke får samme lønn den uka de er på øvelse sammenlignet med å være på jobb. Vi regna på det et år, og kom fram til at mannen taper rundt 2000 kr hver gang han drar på øvelse. Det er urettferdig at dette ikke kompanseres for all den tid dette ikke er basert på frivillighet, og at de fleste menn i vernedyktig alder ikke trenger delta på slike øvelser, og dermed slipper den økonomiske belastningen dette er.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-13, 11:13   #23
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!

Du har min dypeste medfølelse. Gubben skal på rep neste søndag og jeg blir alene med alt som jeg ikke er vant med i tillegg til at jeg er sliten fra før. Gubben har heldigvis lønn fra jobben under øvelsen, vi har ikke klart oss uten.
Jeg ser poenget med HV i byer, men ikke i bygda der vi bor. Gubben er med for han må , det er ikke noe ønskesituasjon å være i. Han skulle mer enn gjerne vært hjemme.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-13, 11:14   #24
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Problemet her er vel ikke om man trenger HV eller ikke, eller om rep-øvelser er viktige eller ikke. Eller om det er trasig å være gressenke en uke, eller ikke. Det som er urettferdig, er at HV-soldater i liten grad deltar på frivillig basis. De blir kommandert ut på øvelse, og på toppen av det hele taper de på det økonomisk ettersom de ikke får samme lønn den uka de er på øvelse sammenlignet med å være på jobb. Vi regna på det et år, og kom fram til at mannen taper rundt 2000 kr hver gang han drar på øvelse. Det er urettferdig at dette ikke kompanseres for all den tid dette ikke er basert på frivillighet, og at de fleste menn i vernedyktig alder ikke trenger delta på slike øvelser, og dermed slipper den økonomiske belastningen dette er.

Jeg synes også at man burde blitt kompensert økonomisk, skulle bare mangle egentlig.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-13, 11:31   #25
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Problemet her er vel ikke om man trenger HV eller ikke, eller om rep-øvelser er viktige eller ikke. Eller om det er trasig å være gressenke en uke, eller ikke. Det som er urettferdig, er at HV-soldater i liten grad deltar på frivillig basis. De blir kommandert ut på øvelse, og på toppen av det hele taper de på det økonomisk ettersom de ikke får samme lønn den uka de er på øvelse sammenlignet med å være på jobb. Vi regna på det et år, og kom fram til at mannen taper rundt 2000 kr hver gang han drar på øvelse. Det er urettferdig at dette ikke kompanseres for all den tid dette ikke er basert på frivillighet, og at de fleste menn i vernedyktig alder ikke trenger delta på slike øvelser, og dermed slipper den økonomiske belastningen dette er.

Broren min får full lønn når han er på rep, det er jo urettferdig at noen får det og andre ikke.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-13, 14:43   #26
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Broren min får full lønn når han er på rep, det er jo urettferdig at noen får det og andre ikke.

Dette kommer an på avtalen han har med arbeidsplassen sin. Jobben min betaler full lønn når noen er på rep, og så får de (arbeidsplassen) det som dekkes i retur.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-13, 14:45   #27
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Dette kommer an på avtalen han har med arbeidsplassen sin. Jobben min betaler full lønn når noen er på rep, og så får de (arbeidsplassen) det som dekkes i retur.

Jeg skjønner at det kommer an på avtalen man har. Mitt poeng er egentlig at slik bør det være for alle som skal på rep. Iallfall siden det er slik at man må og ikke kan velge det bort.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-13, 14:54   #28
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg skjønner at det kommer an på avtalen man har. Mitt poeng er egentlig at slik bør det være for alle som skal på rep. Iallfall siden det er slik at man må og ikke kan velge det bort.

Jepp. Bør være likt for alle og ikke avhengig av arbeidsgivers velvilje.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-13, 14:56   #29
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!

Det er jo en hel haug av ting som er urettferdig fordi noen arbeidsgivere/tariffavtaler gir goder andre ikke gir. Jeg skjønner ikke hvordan dette skulle være annerledes enn andre ting?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-13, 15:06   #30
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Rep! For noe fordømt tull!

Du har min fulle sympati!

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-13, 15:09   #31
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det er jo en hel haug av ting som er urettferdig fordi noen arbeidsgivere/tariffavtaler gir goder andre ikke gir. Jeg skjønner ikke hvordan dette skulle være annerledes enn andre ting?

Ja, jeg mener jo at "alle skal få", og syns alle bør organisere seg for å få de goder mange andre har.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-13, 15:15   #32
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Ja, jeg mener jo at "alle skal få", og syns alle bør organisere seg for å få de goder mange andre har.

Ja, det er jeg jammen helt enig med deg i. Men jeg synes ikke det hadde vært ok om muligheten til å dekke lønn under rep-øvelse skulle fjernes fordi det var urettferdig. Da må jo heller de som ikke får dekket bruke sin fagorganisasjon til å jobbe frem nettopp det.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-13, 15:16   #33
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ja, det er jeg jammen helt enig med deg i. Men jeg synes ikke det hadde vært ok om muligheten til å dekke lønn under rep-øvelse skulle fjernes fordi det var urettferdig. Da må jo heller de som ikke får dekket bruke sin fagorganisasjon til å jobbe frem nettopp det.

Jepp. Og de som ikke er organisert kan bare ha det så godt.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-13, 15:17   #34
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.270
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!

Jeg er litt sånn "gjør det beste ut av det". Det hjelper lite å være to om man ikke kan greie å stå av en bøyg om en havner på sykehus fx. Det er kjipt å være alene om alt, og selv om jeg er helt nødt til å greie det hver eneste dag er det ikke alltid så lystbetont.

Men se deg rundt. Kan barnet med halvplass på SFO være hjemme alene en time eller to? Kan du få til en avtale med jobben om litt fleksibilitet denne uka? Kan eldste hjelpe til på jobben? Må alle fritidsaktiviteter deltas på denne uka? Kan du gjøre noe med de minste mens eldste er på aktiviteter?

Litt seint om mannen drar i morgen, men det vil spare deg for mye tid og frustrasjon om du handler for hele uka og lager opp et par middager som kan stå i kjøleskap/fryser.

Det kommer til å gå bedre enn du frykter.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-13, 15:30   #35
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!

Litt i samme gate: er det noen som vet hvordan det fungerer med lønn når man blir tatt ut til sivilforsvarstjeneste? Jeg har forstått det slik at man ikke får lønn, og at man blir kalt ut til tre ukers kurs i starten.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-13, 16:10   #36
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det er jo en hel haug av ting som er urettferdig fordi noen arbeidsgivere/tariffavtaler gir goder andre ikke gir. Jeg skjønner ikke hvordan dette skulle være annerledes enn andre ting?

Fordi dette er noe man må. Jeg vet ikke om andre ting i samme gate som er urettferdig, men opplys meg gjerne.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-13, 16:34   #37
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Fordi dette er noe man må. Jeg vet ikke om andre ting i samme gate som er urettferdig, men opplys meg gjerne.

Fødselspenger? Begrenset oppad til 6G.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-13, 16:35   #38
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Litt i samme gate: er det noen som vet hvordan det fungerer med lønn når man blir tatt ut til sivilforsvarstjeneste? Jeg har forstått det slik at man ikke får lønn, og at man blir kalt ut til tre ukers kurs i starten.

Man får litt i "lønn" fra Sivilforsvaret, men ikke så mye, man får også tillegg for barn og evt. økte utgifter til barnepass. Noen får full lønn av arbeidsgiver mens de er på kurs, og senere ute på innsats, men slett ikke alle.
Hvis man kan dokumentere at husstandens inntekt i kursperioden ikke strekker til de faste utgiftene (de har en standardsats for mat og husholdning, tror jeg), så kan man også søke om å få dekket resten av husstandens faktiske utgifter, og det vil man få dekket så fremt man kan dokumentere alle utgiftene.

Et par av de alenemødrene jeg var på kurs med fant ut at de, på grunn av tilleggene, faktisk satt igjen med mer enn de ville gjort hvis de hadde vært hjemme og i jobb de tre ukene, men de fleste gikk nok i minus i forhold til å være på jobb.

Jeg husker ikke satsene, men jeg kan finne ut av det for deg hvis du vil? Jeg har fortsatt papirene her et sted, etter at jeg var på kurs tidligere i år.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-13, 16:36   #39
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Fordi dette er noe man må. Jeg vet ikke om andre ting i samme gate som er urettferdig, men opplys meg gjerne.

Sivilforsvaret, for eksempel. Tjenesteplikt der også.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-13, 16:51   #40
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Man får litt i "lønn" fra Sivilforsvaret, men ikke så mye, man får også tillegg for barn og evt. økte utgifter til barnepass. Noen får full lønn av arbeidsgiver mens de er på kurs, og senere ute på innsats, men slett ikke alle.
Hvis man kan dokumentere at husstandens inntekt i kursperioden ikke strekker til de faste utgiftene (de har en standardsats for mat og husholdning, tror jeg), så kan man også søke om å få dekket resten av husstandens faktiske utgifter, og det vil man få dekket så fremt man kan dokumentere alle utgiftene.

Et par av de alenemødrene jeg var på kurs med fant ut at de, på grunn av tilleggene, faktisk satt igjen med mer enn de ville gjort hvis de hadde vært hjemme og i jobb de tre ukene, men de fleste gikk nok i minus i forhold til å være på jobb.

Jeg husker ikke satsene, men jeg kan finne ut av det for deg hvis du vil? Jeg har fortsatt papirene her et sted, etter at jeg var på kurs tidligere i år.

Veldig gjerne, hvis du gidder! Jeg har i første omgang fått innkalling til rekrutteringsmøte, men regner med at jeg må fortsette. Jeg har foreløpig ingen barn, men ganske mye i faste utgifter, så jeg håper ihvertfall at jeg rekker å spare opp før jeg må inn. Men det du skriver virker jo ikke så gærent, jeg kan godt stille opp jeg, bare jeg ikke får økonomiske problemer av det og må stille på Luksusfellen neste år.

Jeg liker virkelig ikke å syte over å bidra, så det skal sikkert ordne seg dette, men jeg ble bittelitt overrasket da jeg ble innkalt når jeg allerede har vært i militæret for mange år siden. Jeg må visst inn i Sivilforsvaret i tillegg.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no