Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Rep! For noe fordømt tull!

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-13, 12:53   #1
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Sint!

Rep! For noe fordømt tull!

Rep er noe fordømt tull som frarøver en stakkars familie for hard tiltrengte midler og ressurser! Ja, mannen er innkalt på rep til uka og jeg er alene med ungene. Det går sikkert fint det altså. Det er ikke sånn at jeg har det travelt på jobb eller har en unge med halv plass på sfo som kommer til å henge i hælene på meg på jobb resterende av tida eller at de øvrige to får lange dager i barnehagen og deretter må drasses med på storesøsters fritidsaktiviteter. Itillegg taper vi penger på dette tullet! 1071,- dagen får han i godtgjørelse?! Han ville tjent mye mer enn dette på jobb.

Slik forholdene er det er ikke lett for han å være motivert for repøvelse heller, og slik tror jeg det er for mange. Er det slike mennesker vi vil ha til å berge oss i en krise? Mennesker som ikke ønsker å øve fordi økonomien er stram og familielivet er hektisk nok fra før av. Finnes det virkelig ingen som kunne tenke seg å holde på med dette på fulltid for en anstendig lønn? I stedet for hale inn samtlige på noe de færreste av dem egentlig har lyst til.

Møkk, sur og gretten!

Når jeg klagde på facebook hoppet det inn en horde av alenemødre og gjorde narr av meg. Ja, jeg burde sikkert klare det helt fint og noen må klare alt alene hele tiden. Jeg er sliten fra før av og jeg er ikke sikker på at jeg makter dette. Nei. Så da hjelper det lite at andre får det helt fint til.

Kanskje noen her inne har inngående kjennskap til hvorfor dette er en ordning som er til Norges beste? Jeg ser det ikke.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 13:01   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!



(Og ang. å være alene med barn: Når man er vant til å være to om alt er det helsikes stress å være alene i en periode. )

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 13:04   #3
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!

En stor til deg! Jeg forstår deg godt, og hadde blitt rimelig stressa selv. Det ER strevsomt å være alene med ungene når man er vant med å være to!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 13:09   #4
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!

Takk, jeg trenger noen trøstende ord. Det er stress å være alene med dem når vi stortsett er to ellers, men jeg overlever nok. Det blir bare så vanskelig å yte bra på jobb og så har jeg en tendens til å bli snarsint og kjeftete på ungene når jeg føler jeg ikke har en kontroll på ting. Så jeg vet at det blir en trasig uke. Vi har foreldremøte der jeg arbeider også denne uka så da blir det litt ekstra.

Men jeg skjønner helt ærlig ikke hva disse øvelsene er gode for.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 13:09   #5
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!

Hadde vi levd mellom første og andre verdenskrig, hadde det vært helt på sin plass med den type reptrenging vi fremdeles driver med i dag. I dag foregår krigføringen på helt andre måter og vi må tenke annerledes, så jo, enig med deg, det er noe forbannet tull.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 13:12   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.531
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!

Jeg er alene med barn hele tiden, og jeg forstår deg godt. Det er noe med at man innarbeider seg de rutinene man gjør basert på det livet man lever, og da er det faktisk lov å klage. Klart det er slitsomt når man skal sjonglere alt i en situasjon man ikke er vant til.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 13:12   #7
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.673
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!

Rep er no tull - det er jeg helt enig i, gitt!
Mannen er ferdig med rep nå - men han har vært med i samband og sittet ute på en holme og registrert alt av skip som har kommet inn. For de som er kjent i barteby og omegn, så måtte han kjøre bil til Frøya - før de ble satt på båt - og kjørte til Munkholmen - så tilbake til Frøya og med bil hjem igjen
Han fikk lønn fra jobb under rep da, så sånn sett er det jo ikke verdens verste - men unødvendig okke som.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 13:15   #8
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Rep er no tull - det er jeg helt enig i, gitt!
Mannen er ferdig med rep nå - men han har vært med i samband og sittet ute på en holme og registrert alt av skip som har kommet inn. For de som er kjent i barteby og omegn, så måtte han kjøre bil til Frøya - før de ble satt på båt - og kjørte til Munkholmen - så tilbake til Frøya og med bil hjem igjen
Han fikk lønn fra jobb under rep da, så sånn sett er det jo ikke verdens verste - men unødvendig okke som.

Høres givende ut.

Mannen min får ikke lønn fra arbeidsgiver, kun permisjon.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 13:59   #9
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!

Nok en alenemor melder seg, og skjønner godt at det er strevsomt å skulle være alene. Man innretter jo seg etter hvor mange man er, og da merkes det når den andre er borte. Det blir jo ikke akkurat bedre av at man synses fraværet er tøys og tull. Akkurat de der repgreiene har jeg ikke så mange synspunkter på siden det ikke rammer meg på noen måte, men det høres jo ikke akkurat så veldig smart ut. Og det er jo iallefall teit at man taper penger på det.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 14:22   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!

Jeg er enig med alle innlegg så langt og misliker det sterkt når mannen må på rep.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 14:35   #11
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!



Det er i slike tider jeg er glad mannen min aldri var i militæret.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 14:45   #12
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!

Mannen har aldri vært på rep. Er det fordi han vært i Libanon og Telemarksbataljonen tro? Jeg er i alle fall veldig glad for at han aldri har vært på rep.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 14:53   #13
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!

Fb folka kan ta seg en bolle, dere har et liv som er tilrettelagt rund to voksne og det blir da naturlig en ekstra belastning.

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 15:10   #14
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!

Tja, eg har ein sambuar som er i innsatsstyrken i HV og dermed på øvelse 20- 25 dagar i året. Utenom dette tar dei sikkerhetsoppdrag og div. kurs.
Grunnen for rep- øvelse er jo for å halda vedlike kunnskapen dei fekk i militæret. Eg vil tru at om Noreg vert angripen, er nok heimesituasjonen det siste ein tenkjer på. Mange tenkjer at eit angrep på Noreg vil skje via ein pc eller noko tilsvarande, men det ein ser i verden er at krigføring for 70 år siden og no, føregår på mykje dei same premissane: Folk skyt på kvarandre.
Min sambuar er også i sambandet, og registrerer og kontrollerer båttrafikken langs kysten under øvelse. Kysten er den mest sårbare strekninga som finnes, for den er så uoversikteleg. Det går utenlandske ubåtar langs kysten omtrent kvar månad. Spesielt russiske siger ofte forbi. Det er ikkje så lenge siden ungane kom heim frå skulen og fortalde at dei hadde sett ubåt. Kva land den kom frå aner eg sjølvsagt ikkje, men den er garantert registrert.

Det finnes millitærpersonell som er profesjonelle og driv med det på heil tid, men Noreg nedbemanner i fredstid. Mange av desse profesjonelle vert sendt ut på utenlandsoppdrag, det er ikkje berre til å henta dei heim skulle noko skje. Innsatsstyrken i HV vert trent til å sikra installasjoner som gassanlegg osv., mens desse som vert kalla inn på rep i desse dagar, skal hjelpa til og sikra landet til all bemanning er på plass. Dei er første ledd i forsvaret vårt, og tru det eller ei, viktige.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 15:33   #15
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.836
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!

Jeg tror også det er viktig selv om jeg har all forståelse for at det er slitsomt å være den som er igjen. En får trøste seg med at det ikke foregår så ofte i det minste.
Når det er sagt er jeg litt glad mannen min slipper dette. Han hadde 12 mnds tjeneste, men tjente i luftvernsartilleriet sammen med de som hadde 15 mnds tjeneste. Og siden de slipper rep gjør han også det.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 15:44   #16
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!

Opprinnelig lagt inn av Puslingen, her.

Tja, eg har ein sambuar som er i innsatsstyrken i HV og dermed på øvelse 20- 25 dagar i året. Utenom dette tar dei sikkerhetsoppdrag og div. kurs.
Grunnen for rep- øvelse er jo for å halda vedlike kunnskapen dei fekk i militæret. Eg vil tru at om Noreg vert angripen, er nok heimesituasjonen det siste ein tenkjer på. Mange tenkjer at eit angrep på Noreg vil skje via ein pc eller noko tilsvarande, men det ein ser i verden er at krigføring for 70 år siden og no, føregår på mykje dei same premissane: Folk skyt på kvarandre.
Min sambuar er også i sambandet, og registrerer og kontrollerer båttrafikken langs kysten under øvelse. Kysten er den mest sårbare strekninga som finnes, for den er så uoversikteleg. Det går utenlandske ubåtar langs kysten omtrent kvar månad. Spesielt russiske siger ofte forbi. Det er ikkje så lenge siden ungane kom heim frå skulen og fortalde at dei hadde sett ubåt. Kva land den kom frå aner eg sjølvsagt ikkje, men den er garantert registrert.

Det finnes millitærpersonell som er profesjonelle og driv med det på heil tid, men Noreg nedbemanner i fredstid. Mange av desse profesjonelle vert sendt ut på utenlandsoppdrag, det er ikkje berre til å henta dei heim skulle noko skje. Innsatsstyrken i HV vert trent til å sikra installasjoner som gassanlegg osv., mens desse som vert kalla inn på rep i desse dagar, skal hjelpa til og sikra landet til all bemanning er på plass. Dei er første ledd i forsvaret vårt, og tru det eller ei, viktige.

Jeg tenker at mannen til hi må ha en ganske spesiell stilling som blir inkalt til repøvelse. Og så er jeg sterkt uenig i at krigføringen for 70 år siden er sammenlignbar med det som skjer (eller kan skje) nå. Folk skyter på hverandre, ja, ellers er det meste forandret. De fleste våpen er byttet ut, skyttergravsgraving og forsvar der store mengder folk kommer ramlende inn over grensa, kommer ikke til å skje. Slagene for 70 år siden, skjer ikke igjen, det er en helt annen form for krigføring nå. Jeg tenker heimevernets oppgave er sentral, objektsikring og beskytte storting og regjering.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 16:01   #17
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg tenker at mannen til hi må ha en ganske spesiell stilling som blir inkalt til repøvelse. Og så er jeg sterkt uenig i at krigføringen for 70 år siden er sammenlignbar med det som skjer (eller kan skje) nå. Folk skyter på hverandre, ja, ellers er det meste forandret. De fleste våpen er byttet ut, skyttergravsgraving og forsvar der store mengder folk kommer ramlende inn over grensa, kommer ikke til å skje. Slagene for 70 år siden, skjer ikke igjen, det er en helt annen form for krigføring nå. Jeg tenker heimevernets oppgave er sentral, objektsikring og beskytte storting og regjering.

Nei, han er den minst spesielle soldaten som finnes. Han ble innkalt fordi heimevernet i sin tid holdt på å bli nedlagt så da samla de sammen alle de kunne finne.

Jeg er mer pragmatisk og tenker at heimevernet sikkert kan være fine å ha under naturkatastrofer og sånn og jeg tenker at sannsynligheten for at de skal i kamp som bitte-bitte-bitte liten.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 16:17   #18
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!

Jepp, rep er tull!

Min mann har sniket seg unna på et vis, glad han ikke sitter på Andøya så ofte. Kollegaene mine elsker rep, har lederverv og reiser så ofte de kan. Røde kors tjeneste også, men det er noe annet.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 16:25   #19
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Nei, han er den minst spesielle soldaten som finnes. Han ble innkalt fordi heimevernet i sin tid holdt på å bli nedlagt så da samla de sammen alle de kunne finne.

Jeg er mer pragmatisk og tenker at heimevernet sikkert kan være fine å ha under naturkatastrofer og sånn og jeg tenker at sannsynligheten for at de skal i kamp som bitte-bitte-bitte liten.

Husker du 22. juli? Heimevernet er jo sentral i sikringen av objekter som Stortinget (faren er jo (og det er kanskje det eneste som kan sammenlignes med førkrigstiden) at vi slapper av, slækker med treningen og blir tatt med buksene nede). De driver med overvåkning og kontroll og bistår i omtrent samtlige militære operasjoner innenlands, og det er nettopp den type krigføring (terrorisme) vi kan forvente mer og mer av.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-13, 16:36   #20
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rep! For noe fordømt tull!

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jepp, rep er tull!

Min mann har sniket seg unna på et vis, glad han ikke sitter på Andøya så ofte. Kollegaene mine elsker rep, har lederverv og reiser så ofte de kan. Røde kors tjeneste også, men det er noe annet.

Men det er jo så pent på Andøya. (men jeg syns nå den broren min som oftest reiser bort på øvelse, ikke så ofte her.)

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no