Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Elin Ørjasæter som samfunnsdebattant

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-13, 13:38   #1
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elin Ørjasæter som samfunnsdebattant

Hva er ditt forhold til Elin Ørjasæter?

Jeg må aller først si at selv om jeg har lest endel så har jeg slett ikke har lest alt hun har skrevet (som i f.eks bloggen sin), og det er rett og slett fordi jeg ikke takler henne og ofte bare blar/klikker videre. Jeg leser ofte innlegg og artikler skrevet af folk med annet politisk ståsted enn meg og jeg finner det både utviklende og opplysende, så jeg har i forbindelse med denne valgkampen tatt meg i å undre meg over denne overveldende antipatien jeg har overfor Ørjasæter. Jeg er ofte ikke enig i hennes blikk på tilværelsen og det er også noe med retorikken som lugger. Og kanskje noe annet, udefinerbart også? Så nå er jeg nysgjerrig - hvilket forhold har andre FP'ere til Ørjasæter?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 13:46   #2
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elin Ørjasæter som samfunnsdebattant

Jeg er ofte enig med Ørjasæter, ( ) men ikke alltid. På TV synes jeg hun er vanskeligere å svelge, de få gangene jeg har sett henne der.
Tenkte du på artikkelen om kvinner og alkohol i Aftenposten, forresten? Jeg lurte på å lage en tråd om den, nemlig.

Nå leste jeg litt i bloggen hennes, er hun kristen? I så fall deler vi mindre enn jeg trodde...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 13:51   #3
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elin Ørjasæter som samfunnsdebattant

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg er ofte enig med Ørjasæter, ( ) men ikke alltid. På TV synes jeg hun er vanskeligere å svelge, de få gangene jeg har sett henne der.
Tenkte du på artikkelen om kvinner og alkohol i Aftenposten, forresten? Jeg lurte på å lage en tråd om den, nemlig.

Nå leste jeg litt i bloggen hennes, er hun kristen? I så fall deler vi mindre enn jeg trodde...

Jeg har ikke lest den artikkelen, men utdrag fra den på FB i dag fikk meg til å tenke på henne akkurat nå. Jeg må lese artikkelen før jeg mener noe om akkurat den, så jeg mente mer generelt.

Men hva synes du om den artikkelen, rine? Og hva er det ellers med Ørjasæter som appellerer - det hun sier, måten hun sier det på, annet?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 14:02   #4
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elin Ørjasæter som samfunnsdebattant

Det er litt vanskelig å lage en problemstilling om akkurat den artikkelen fordi den var så sprikende. Noen mener at norske kvinner drikker for mye, andre er uenige, siden vi drikker mindre enn menn. Jeg skjønner ikke helt at det skal være verre for en kvinne å drikke ofte og mye enn det er for en mann, og er derfor uenig med Ørjasæter i at bare kvinner bør skamme seg dersom de ikke klarer å komme seg ut med barna fordi de drakk for mye dagen før. Alle bør skamme seg hvis det skjer for ofte. Jeg er enig med henne at vi kvinner kanskje er for flinke til å fortelle hverandre at vi ikke må skamme oss, og at skam noen ganger kan være nyttig. Samtidig tror jeg at kvinner skammer seg over ting som ikke er nødvendig å skamme seg over (rotete hus, noen kilo for mye osv) og at skamfølese slett ikke alltid er en Bra Ting.
Jeg er også enig med henne i at noe holder på å skje med nordmenn og alkohol, man leser jo ikke annet enn "rødt i glasset" på sosiale medier-det er ikke alltid snakk om lørdagskvelden heller- og det er unektelig status å ha peiling på vin. For meg er vin et rusmiddel/avslappingsmiddel, men samtidig noe jeg har et veldig avslappet forhold til (!) Jeg kan gå mange uker i strekk uten å drikke alkohol, og jeg synes heller ikke det er så stas å gjøre det at jeg må legge det ut på FB når det skjer.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 14:13   #5
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elin Ørjasæter som samfunnsdebattant

Det er nettopp en sånn vinkling som at det er kvinner (men ikke menn) som bør skamme seg over å være bakfull og ikke orke skogstur med barna på en søndag som får meg til å se rødt når det gjelder Ørjasæter.

Under valgkampen skrev hun at folk som ikke syntes at Høyre skulle samarbeide med FrP forfektet udemokratiske holdninger (man kan ikke utestenge et parti som får mange stemmer). Jovisst kan et hvilket parti velge bort å samarbede med et annet, uavhengig av hvor mange stemmer det partiet får! Om et nytt, tøysete selverklært rødt parti fikk kjempeoppslutning ved et valg, kunne selvfølgelig AP velge bort å samarbeide med det partiet, mange stemmer til tross, om tøysepartiet hadde et partiprogram AP ikke kunne gå god for kvaliteten av! Argh! Jeg synes hun virker helt forelsket i å være PUK og jeg synes hun har en retorikk som ikke imponerer.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 14:16   #6
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elin Ørjasæter som samfunnsdebattant

Jeg liker å lese Ørjasæter. Ofte er jeg uenig, ofte er jeg enig, og sjelden er jeg helt uenig eller helt enig med henne. Men jeg liker tendensen hennes til å spisse budskapet, selv om det ofte kan ende opp ganske så drøyt spisset. Hun gjør seg lett å skyte på, samtidig som jeg ikke opplever at hun klager over at folk skyter på henne, og det syns jeg er en bra kvalitet.

Også liker jeg at hun ikke er fremmed for å innrømme når hun har tatt feil, ikke har kunnskap om eller har vært for korttenkt. Det har kanskje vært mest fremtredende på Twitter, jeg skal ikke påberope meg å ha god oversikt over Ørjasæter som samfunnsdebattant.

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 14:19   #7
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elin Ørjasæter som samfunnsdebattant

Jeg er enig med dere begge, Zoe og torsk.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 14:20   #8
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elin Ørjasæter som samfunnsdebattant

Jeg har en Twitterkonto, men er aldri der. Jeg tenker hele tiden at jeg burde følge med mer der. (Et sidespor i egen tråd: hvilke interessante mennesker følger dere på Twitter?)

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 14:34   #9
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elin Ørjasæter som samfunnsdebattant

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg liker å lese Ørjasæter. Ofte er jeg uenig, ofte er jeg enig, og sjelden er jeg helt uenig eller helt enig med henne. Men jeg liker tendensen hennes til å spisse budskapet, selv om det ofte kan ende opp ganske så drøyt spisset. Hun gjør seg lett å skyte på, samtidig som jeg ikke opplever at hun klager over at folk skyter på henne, og det syns jeg er en bra kvalitet.

Også liker jeg at hun ikke er fremmed for å innrømme når hun har tatt feil, ikke har kunnskap om eller har vært for korttenkt. Det har kanskje vært mest fremtredende på Twitter, jeg skal ikke påberope meg å ha god oversikt over Ørjasæter som samfunnsdebattant.

Veldig enig. Og så er hun en tydelig kvinne, og det synes jeg er veldig bra, selv om jeg slett ikke alltid er enig med henne. Hun er en kvinne som har meninger og er i det offentlige rom og vi burde hatt fler som hverken er rosablogger eller fotballfrue.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 14:44   #10
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elin Ørjasæter som samfunnsdebattant

Jeg leser henne bare sporadisk, men jeg liker henne. Jeg synes hun ofte har gode poenger, selv om jeg ikke alltid er enig og selv om hun tidvis spisser dem så mye at hun provoserer mer enn hun får folk til å tenke. Og så liker jeg at hun har tydelige og krasse synspunkter og ikke bryr seg så veldig om å være uangripelig eller bli likt, dessuten liker jeg at hun er personlig og hverken er redd for å vise hva hun bryr seg om eller for å ta feil. Jeg er selv ofte altfor opptatt av å ha full ryggdekning for alt jeg sier og altfor redd for å bli misforstått eller mislikt, og jeg synes det er oppløftende med en dame som ikke er sånn. Og så synes jeg hun ofte er morsom, og at det er forfriskende med en høyrøstet kvinnestemme fra den siden av det politiske spekteret.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 14:47   #11
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elin Ørjasæter som samfunnsdebattant

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Veldig enig. Og så er hun en tydelig kvinne, og det synes jeg er veldig bra, selv om jeg slett ikke alltid er enig med henne. Hun er en kvinne som har meninger og er i det offentlige rom og vi burde hatt fler som hverken er rosablogger eller fotballfrue.

Enig!

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 14:59   #12
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elin Ørjasæter som samfunnsdebattant

Jeg er helt enig i at tydelige, uredde kvinnestemmer er særs befriende. Men det å være tydelig og uredd i seg selv har ikke noen verdi, synes jeg - det man har å melde må også være klokt og bidra til høy kvalitet i samfunnsdebatten. Når det gjelder Ørjasæter, så er f.eks de par sakene jeg nevner over her ikke eksempler på en retorikk som imponerer meg. Jeg tar imidlertid høyde for at jeg har store huller i min kunnskap om hennes bidrag i samfunnsdebatten da antipatiene min har stått i veien for å lese veldig mye. Grunnen til at jeg lager denne tråden er for å sjekke om jeg burde riste av meg noe av antipatien og lese mer av hva dama skriver.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 15:30   #13
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elin Ørjasæter som samfunnsdebattant

Du kan jo lese litt mer i bloggen hennes, Zoë. Jeg synes hun tar opp flere viktige og prinsipielt interessante saker der uten å bli spesielt usaklig eller spissformulerende.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 15:38   #14
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elin Ørjasæter som samfunnsdebattant

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du kan jo lese litt mer i bloggen hennes, Zoë. Jeg synes hun tar opp flere viktige og prinsipielt interessante saker der uten å bli spesielt usaklig eller spissformulerende.

Ja, jeg tror jeg skal gjøre det, altså.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 16:55   #15
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elin Ørjasæter som samfunnsdebattant

Jeg har sansen for henne. Ikke at jeg nødvendigvis er enig med henne og jeg er enig i at hun av og til går så sterkt ut at poengene hennes drukner. Men, som flere her har sagt. Hun har en stil som få kvinnelige debattanter har. Hun tør å mene sterkt og hun tør å ta feil og trekke tilbake ting, eller si at hun har endret mening.

Jeg har ikke lest artikkelen i Aftenposten. Og jeg er enig i at det ikke bør være noen forskjell på om mødre eller fedre bør "holde seg for god til" å drikke så mye at de ikke kan være med på ting dagen etter. Det synes jeg stort sett foreldre bør. Med mindre de faktisk har organisert barnevakt for en hel helg eller noe. Jeg husker fremdeles en kirkekonsert for noen år siden der en av jentene i koret helt rolig sa at hennes foreldre ikke kom til å komme, for de hadde vært på julebord dagen før. Misforstå meg rett, å gå på julebord og drikke alkohol, helt greit. Men å planlegge at man skal drikke så mye/feste så lenge, at man ikke får med seg en konsert der ens eget barn deltar, kl. 11 dagen etterpå. Det forstår jeg ikke. Og det gjelder både faren og moren.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 17:21   #16
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Elin Ørjasæter som samfunnsdebattant

Jeg ser og hører henne en del på frokostmøter og andre debatter. Jeg setter henne i båsen mørkeblå-verdikonservativ-reaksjonær what have you not. En slags light utgave av Hanne Nabintu Hæland, samme mening men litt mer spiselig form for kommunikasjon.

Selv om jeg personlig steiler av meningene til Ørjasæter kunne jeg ønske det var flere samfunnsdebattanter som henne. Ja til et mangfold av meninger og stil sier jeg.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 17:26   #17
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elin Ørjasæter som samfunnsdebattant

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg setter henne i båsen mørkeblå-verdikonservativ-reaksjonær what have you not. En slags light utgave av Hanne Nabintu Hæland, samme mening men litt mer spiselig form for kommunikasjon.

Ja, det er der jeg plasserer henne også. Jeg kræsjer litt i hodet av det reaksjonære og det er nok der det stopper for meg.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 19:33   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elin Ørjasæter som samfunnsdebattant

Jeg syns av og til hun er for rask og dermed fremstår som dum. Jeg syns Lisa beskrev henne godt.

Det hender jeg er enig med henne, men syns ofte budskapet lider under elendig retorikk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 23:10   #19
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elin Ørjasæter som samfunnsdebattant

Liker. Poenget var slik jeg ser det at kvinner ikke
skal skamme seg mer enn menn ifm rølp, men mer det at kvinner ikke skal ta etter menn på dette området. Menn har hatt mer slækk når det gjelder rølpekultur, Ø ser ikke noe poeng i at kvinner skal ned på dette nivået. Jeg tolket det slik at hun mener både menn og kvinner skal skamme seg av rølp.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 00:10   #20
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Elin Ørjasæter som samfunnsdebattant

Jeg lo i alle fall godt av Henriette Steenstrups parodi på hennes sinte innslag i floppen 'Harde fakta'. I den karakteristiske brune drakta.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no