Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-13, 00:13   #81
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Men det er det ikke. Om du arver aksjer i en "dyr" bedrift (som feks har spesielle anleggsmidler som er dyre i innkjøp, men lite verdt for alle andre, og har lav cashflow) betaler du mye mer i arveavgift enn om du arver et kontantbeløp.

Jeg mener personlig at barnetrygd bør avskaffes og erstattes med andre tiltak som feks skattelettelser for barnefamilier med trang økonomi. Familiens økonomiske situasjon vil jo fremkomme av selvangivelsen og ordningen burde idag virkelig ikke være vanskelig å administrere. Da vil man fjerne alle "kjekt å ha"-mottakere. I vårt nabolag setter nesten alle barnetrygden inn på konto, til bruk som boligegenkapital når barna skal etablere seg. Hvor "utjevnende" er det?

I mitt nabolag er de fleste om ikke avhengig av den barnetrygden, så i hvertfall veldig glad for at den finnes. Det er ingen som har råd til å sette den inn på konto til barna uten at det innebærer relativt store kutt i familieøkonomien.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-13, 00:49   #82
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

I mitt nabolag er de fleste om ikke avhengig av den barnetrygden, så i hvertfall veldig glad for at den finnes. Det er ingen som har råd til å sette den inn på konto til barna uten at det innebærer relativt store kutt i familieøkonomien.

Slik er det i mitt nabolag og. De færreste i min omgangskrets har råd til å sette barnetrygda inn på sparekonto til barna.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-13, 02:07   #83
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Jeg er veldig takknemmelig for barnetrygden. Selv om vi har grei samlet inntekt går vi stort sett i null hver måned, med fem barn og høye boligpriser. Ikke kjenner jeg til så mange andre heller som setter barnetrygden på konto til ungene.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-13, 09:06   #84
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

I mitt nabolag er de fleste om ikke avhengig av den barnetrygden, så i hvertfall veldig glad for at den finnes. Det er ingen som har råd til å sette den inn på konto til barna uten at det innebærer relativt store kutt i familieøkonomien.

Sånn er det her også.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-13, 09:59   #85
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Jeg bor i et nabolag som Missa, men vi gjør det ikke slik. Dels for at Herremannens eldre brødre ikke fikk barnetrygden og dels for at barna har andre sikkerheter (som ikke kommer direkte fra oss) og vi syns det er nok.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-13, 10:21   #86
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

For oss, hvor jeg har vært alenemor i mange mange år, og hvor min eksmann ikke betalte bidrag eller hadde samvær med barna har barnetrygden rett og slett vært en viktig inntekt. Jeg er veldig glad for den.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-13, 10:43   #87
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Takk for Willoch-link! Jeg var i utgangspunktet positiv til behovsprøvd barnetrygd - men da var jeg ikke klar over at effekten av dette alt var utredet på 90-tallet.

Sitat:

Longvautvalget sa det greit og overbevisende: Hvis man mener at «de rike» alt i alt bidrar for lite netto til staten, vil det være mer logisk å gå inn før høyere skatt for alle «rike», enn å gripe til en ensidig belastning for dem blant de rike som har barn. Men det er jo en slik ensidig belastning av barnefamilier man vil få, hvis man reduserer barnetrygd eller skattefradrag for barn.

Syns dette var kjempegodt poeng. At rike generelt bør bidra i stedet for at rike med barn sier fra seg barnetrygd.

Jeg var heller ikke klar over hvor mye skattelettelser for barnefamilier har endret seg. Ikke rart at samfunnet virker mer og mer ujevnt - i at de som har lite får mindre og de som har mye får mer. Jeg er veldig for utjevning av forskjellen!

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-13, 11:04   #88
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.620
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

I mitt nabolag er de fleste om ikke avhengig av den barnetrygden, så i hvertfall veldig glad for at den finnes. Det er ingen som har råd til å sette den inn på konto til barna uten at det innebærer relativt store kutt i familieøkonomien.

Exactly. Men det jo disponibel inntekt som teller, ikke måten pengene kommer i hus på. Om lavinntektsfamiliene isteden hadde fått fradrag tilsvarende, så kunne AS Norge spart mye på å la være å sponse høyinntektsfamilier.

Og rent generelt: "vi trenger den ikke, men den kommer godt med likevel"-argumentet er litt farlig; det kan vel omtrent alle si?

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-13, 11:10   #89
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Hva vil det si å trenge noe?
Har man fire barn kan barnetrygd for mange utgjøre rundt 10 prosent eller mer av hva familien har utbetalt i måneden.

Jeg er usikker på om jeg synes fradrag er en god erstatning. Fradrag alene er ikke en god løsning i alle fall siden en del grupper som vil trenge pengene da vil falle utenfor.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-13, 11:18   #90
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Exactly. Men det jo disponibel inntekt som teller, ikke måten pengene kommer i hus på. Om lavinntektsfamiliene isteden hadde fått fradrag tilsvarende, så kunne AS Norge spart mye på å la være å sponse høyinntektsfamilier.

Og rent generelt: "vi trenger den ikke, men den kommer godt med likevel"-argumentet er litt farlig; det kan vel omtrent alle si?

Greia er at dette ikke er lavinntektsfamilier, men helt vanlige familier som bor i helt vanlige små rekkehusleiligheter og lever vanlige liv og som på ingen måte har råd til sydentur hver sommer. Du skal ikke ha veldig dårlig inntekt før barnetrygden er et viktig bidrag.

Jeg synes faktisk det er riktig at samfunnet kompenserer litt av det det koster å ha barn også etter småbarnsperioden. Samfunnet trenger barn.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-13, 11:35   #91
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes faktisk det er riktig at samfunnet kompenserer litt av det det koster å ha barn også etter småbarnsperioden. Samfunnet trenger barn.

Enig. Og barnetrygden er utjevning - mellom dem som har barn og dem som ikke har det, ikke mellom rike og fattige.

Tidligere var den et skattefradrag, det ble endret til kontantutbetaling til mor i en tid da skattefradrag til den som tjente penger ikke alltid kom barna til nytte.

Behovsprøving vil si avskaffelse. For hvem tror vel at grensen vil bli justert i takt med pris- og lønnsøkninger?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-13, 22:51   #92
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Nei, vi trenger ikke barnetrygd, den settes rett på konto og er urørt. Vi har bevisst ikke så store månedlige utgifter at de pengene behøves. Jeg vet det er andre som trenger de mer. De kunne vært brukt til gratis aktiviteter for barn med foreldre med lav inntekt.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 11:46   #93
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

For de aller fleste jeg kjenner så er barnetrygden med i den daglige familieøkonomien.
Hvor skal man sette grensen ved behovsprøving? Ved en inntekstgrense? Formue? Skal man da skille på by og land? Boutgiftene er for mange større i byene, mens man på landet kanskje er mer avhengig av to biler? Det blir veldig vanskelig.

Lavender: det er jo et godt forslag, men vil jo på langt nær nå alle.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 11:57   #94
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Det er altfor mange som fortsatt regner med barnetrygden i den daglige økonomien til at den bør avskaffes. Bare tenk på alle som bor alene med barn i dag, med de kostnadene det faktisk innebærer å skulle bo alene i stedet for med en partner.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 13:42   #95
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.




Og jeg er egoistisk nok til å kjenne at jeg, personlig, ville sett det som forferdelig trist om jeg arvet en bedrift mine besteforeldre, eller besteforeldre, møysommelig hadde bygd opp, for så å måtte selge bedriften ut av familien, fordi jeg ikke hadde hatt råd til å betale arveavgift. Pengene jeg hadde sittet igjen med i fortjeneste, ville føles temmelig tomme, tror jeg.

Og så har du feks familiehytter i sjøkanten. Som er blitt så mye verd at når de skal arves så har de ikke råd til å beholde den pga arveavgiften så den må selges. Og hvem kjøper den? Joda, de med masse penger. Og de som arvet den får riktignok masse penger, men de ville heller ha hytta og de gode minnene.

Arveavgift er (i mine øyne) noe forbanna tull. Og at folk skal mått selge familiebedrifen for å betale avgift til staten er horribelt. Som flere i tråden har sagt før - verdiene sitter jo ikke nødvendigvis i kontanter i banken, men i verdier i bygg og utstyr. At folk skal måtte selge foreldrenes livsverk eller belåne seg til pipa er bare trist.

Behovsprøving av barnetrygden vet jeg ikke nok om til å mene nor om. Kontantstøtten jeg mot.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 14:02   #96
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Nei, det tror jeg ikke. Det er så mange andre trygder som behovsprøves, ingen forskjell der. Det er jo også vanvittige summer som betales ut. Ett barn, med 900 kr i måneden i 16 år - det er 170.000 kroner! Og det fødes 60.000 barn hvert år. Vanvittige summer på en trygd de fleste klarer seg helt fint uten.

Jeg hadde ikke klart meg helt fint uten,hadde ikke klart meg engang,- så det gjelder ikke de fleste nei. Men en god del, ja.

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 21:34   #97
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Jeg tenker at husstander med 1 mill i personinntekt ikke trenger den trygden. Men en så betydelig støtte må reduseres over tid. Vi er i en periode med statistisk sett null arbeidsledighet og historiskt lavt rentenivå over lang tid, et godt tidspunkt for å redusere litt på støtten.

Nå har jeg enkelt spart barnetrygd som sparing til barn på egen konto siden 2006. Tror jeg nærmer meg 200.000,-. De fleste her oppgir jo å spare og noen å investere penger.

Jeg skulle ønske det var en sosialt rettferdig måte å støtte barn som ikke får sportsutstyr, fritid og aktiviteter av foreldre.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 22:03   #98
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Barnetrygden går stort sett til røyk og sprit.

Når jeg tenker over det, så er det egentlig ikke jeg som bør bruke dem opp. Teknisk sett er det jo BARNE-trygd.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-13, 00:42   #99
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Lavender: jeg tror nok ikke fp gjenspeiler samfunnet helt riktig i forhold til lønn og utdanning.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no