Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-13, 19:25   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Det vil si vi, som i min familie.

Vi har inntekter som gjør at vi fint klarer oss uten barnetrygden. Jeg syns ikke vi trenger noen trygd og at staten kan spare de pengene til noe annet fornuftig. Visst er det flotte penger og jeg sier jo ikke nei takk når vi får dem, men egentlig så syns jeg nesten at barnetrygd kan være inntektsregulert. Hvorfor skal vi få en trygd når vi klarer oss bra uten den? Jeg kan gi i fra meg brnetrygden og heller få vekk arveavgiften. Hverken jeg eller Pelenmannen har noen å arve i Norge så for oss personlig spiller det ikke noen rolle, men den avgiften kan slå så feil ut, både for de som har og de som ikke har penger.

Hva syns du? Hvilke økonomiske forhold/saker kan du gi i fra deg og hvilke vil du ha/fjerne (her gjelder det altså å gi og ta)?

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 19:50   #2
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Det koster så mye å administrere behovsprøving at det er billigere for staten å betale flatt til alle.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 19:52   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

For vår familie sin del, er barnetrygda en stor del av inntekta i måneden, så vi hadde virkelig merket det økonomisk om den ble borte.

Arveavgift, derimot, det ser jeg overhodet ikke poenget med.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 19:56   #4
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Det koster så mye å administrere behovsprøving at det er billigere for staten å betale flatt til alle.

Nei, det tror jeg ikke. Det er så mange andre trygder som behovsprøves, ingen forskjell der. Det er jo også vanvittige summer som betales ut. Ett barn, med 900 kr i måneden i 16 år - det er 170.000 kroner! Og det fødes 60.000 barn hvert år. Vanvittige summer på en trygd de fleste klarer seg helt fint uten.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 20:07   #5
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Jeg trenger barnetrygden.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 20:08   #6
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

For vår familie sin del, er barnetrygda en stor del av inntekta i måneden, så vi hadde virkelig merket det økonomisk om den ble borte.

Arveavgift, derimot, det ser jeg overhodet ikke poenget med.

Jepp.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 20:15   #7
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Jeg synes også godt den kan fjernes helt. Ikke behovsprøves heller, men gjerne bakes inn i andre stønader rettet mot barnefamilier om det fremdeles er politisk vilje for å skape incentiver til barneproduksjon (det må da være det som er bakgrunnen for at den finnes?). F.eks noe knyttet til skatt + økte bevilgninger til barnetillegg for sosialklienter/uføre m.m., som ville fordelt pengene på de verdiskapende og de som ikke har et valg, men ignorert f.eks frivillig hjemmeværende.

Det er for meg som med NRK-lisensen. Jeg synes det er tøysete å bruke masse ressurser på å dille med enkeltsmåsummer ganger ørten i stedet for å bare justere dem via skatteseddelen.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 21:05   #8
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Jeg er helt enig i at barnetrygden burde behovsprøves, og ikke minst justeres kraftig opp for dem som virkelig trenger den. Her forsvinner pengene (ihvertfall enn så lenge) rett inn på kontoer med barnas navn.

Arveavgiften brukes som en del av omfordelingspolitikken i sosialdemokratiet vårt. Og det syns jeg faktisk er helt greit. Jeg kan ikke så mye om grenser og bunnfradrag og sånn, men regner med at folk som arver vanlige summer penger eller verdier ikke ruinerer seg på arveavgift. Den er vel mer ment å ramme de som virkelig har mye penger. Jeg har jo hørt om folk som ikke har råd til å beholde barndomshjemme pga for høy arveavgift, men det må da virkelig være unntakene som arver så store verdier uten å ha noe penger fra før.

NRK-lisensen er gjennomført latterlig og jeg blir like sur hver gang jeg får faktura på den. Hvorfor i alle dager dekkes ikke behovet for en statskanal med tilhørende mediaarkiv med midler fra skattepengene?


Sist redigert av Timar : 20-07-13 kl 21:10.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 21:24   #9
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Grensen for arveavgift er over 1/2 million (470 000 + minst 40 000 til begravelsen). Jeg syns det er en fin måte å omfordele midlene i samfunnet og vil beholde den.
http://www.skatteetaten.no/no/Tabell...er/Arveavgift/

Arver jeg et hus fra mine foreldre verdt 3 000 000, så vil det koste meg 235 694 kr. Da kan jeg enten ta opp et lån i banken med sikkerhet i eiendommen, og sitte med et bittelite huslån, eller så kan jeg selge eiendommen og ha 2 764 306 kr i banken. I begge tilfeller ville jeg ha regnet meg selv som utrolig heldig.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 21:26   #10
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Grensen for arveavgift er over 1/2 million (470 000 + minst 40 000 til begravelsen). Jeg syns det er en fin måte å omfordele midlene i samfunnet og vil beholde den.
http://www.skatteetaten.no/no/Tabell...er/Arveavgift/

Arver jeg et hus fra mine foreldre verdt 3 000 000, så vil det koste meg 235 694 kr. Da kan jeg enten ta opp et lån i banken med sikkerhet i eiendommen, og sitte med et bittelite huslån, eller så kan jeg selge eiendommen og ha 2 764 306 kr i banken. I begge tilfeller ville jeg ha regnet meg selv som utrolig heldig.

Jeg forstår ikke tankegangen, men ok. Og at arvegift er greit, men barnetrygd ikke? JØYE!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 21:44   #11
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg forstår ikke tankegangen, men ok. Og at arvegift er greit, men barnetrygd ikke? JØYE!

Nå har vel ikke jeg sagt noe som helst om barnetrygd?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 21:50   #12
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Jeg irriterer meg like mye over veiavgiften som NRK-lisensen. Nå har de asfaltert her i flere uker, men veiene er ikke bedre. De er bare lappet sammen litt her og der. Hull og spor i kjørebanen er det enda overalt. Når man ser på veinettet her i landet synes jeg det er elendig. Det føles som å betale penger til ingenting, akkurat som NRK-lisensen. Du vet pengene sikkert går til noe, men du skjønner ikke helt hva.

Barnetrygden brukes opp hver måned selv om jeg strengt tatt er i mot den.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 21:54   #13
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Jeg syns på den ene side at barnetrygd burde behovsprøves, men liker ikke tanken på at noen av midlene skal brukes til selve behovsvurderingen. Syns ikke det er en god ide å ta det over skatteseddelen heller, for det vil kunne komme dårlig ut for de med liten inntekt. Så jeg vet ikke hva som er smartest måte å bruke disse midlene.

Når det gjelder arveavgift tror jeg at det å kutte ut den vil medføre at bemidlede vil fordele formuen sin til arvinger for å slippe formueskatt, og det er vel ikke meningen.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 23:08   #14
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Jeg tjener helt greit, men som enslig med to barn kommer den greit med i regnestykket. Det er dyrt å leve alene.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 23:45   #15
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Jeg synes det er fantastisk å ha barnetrygden til å demme opp noe av SFO og barnehagekostnaden.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 23:50   #16
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg forstår ikke tankegangen, men ok. Og at arvegift er greit, men barnetrygd ikke? JØYE!

Hva tenker du da?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 23:51   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Jeg er ikke mot barnetrygden og mener den bør bestå som den er. :banner i kjerka: Jeg liker å få den også, men det er irrelevant. Jeg likte også å motta kontantstøtte, selv om jeg er sterk motstander av den.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 23:53   #18
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg er ikke mot barnetrygden og mener den bør bestå som den er. :banner i kjerka:

Nei, tja, altså, det er vanskelig å være i mot at det ruller penger inn på kontoen hver måned. Men de pengene hadde antagelig gjort mye mer nytte hos noen av oss enn andre, så en liten behovsprøving hadde kanskje ikke vært så dumt?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 23:54   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Nei, tja, altså, det er vanskelig å være i mot at det ruller penger inn på kontoen hver måned. Men de pengene hadde antagelig gjort mye mer nytte hos noen av oss enn andre, så en liten behovsprøving hadde kanskje ikke vært så dumt?

Jeg la til noe over. Jeg ikke bare liker den, jeg er også tilhenger av å bevare den.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-07-13, 23:55   #20
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg syns ikke vi burde få barnetrygd

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Hva tenker du da?

Jeg tenker at å beskatte allerede beskattede penger er dumt.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no