Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-02-13, 21:14   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Jeg er nysgjerrig. Stavanger er visstnok verdens dyreste by, ja? Hvor mye ekstra må man regne med å betale for f. eks. hotell og catering? Ligger lønnsnivået til "arbeiderklassen" også høyere? Er det dyrere å leie biler (til forretningsbruk, altså vans og minibusser) enn i Oslo? Å leie maskiner generelt?

Enlighten me, jeg tar gjerne i mot alt av erfaringer, men er akkurat i kveld mest interessert i hotell og catering. (Catering i storformat, egentlig.) En annen kveld kommer jeg helt sikkert til å være mest interessert i maskinleie.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 21:17   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Hotellrom skal man være glad til om man i det hele tatt får tak i. "Ka ska me me hotell i Stavanger? Me bur jo her!"

Det er verdens minst utbygde hotellby. Men så har de så mye fin graffiti da.

:my two cents:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 21:19   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Er det verdens dyreste by?

Ja, det er jævlig dyrt her. Men jeg har ingen statistikker.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 21:20   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Tallulah: Bor. Ikke bur. ;-)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 21:22   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Kvakk? Dårlig utbygd hotellby? Jeg var så overbevist om at det var masse kapasitet pga. oljemessen og de greiene der.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 21:23   #6
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Hotell er iallefall mye dyrere i ukene enn i helgene pga Viktige Bissniss Mennesker. Om dette er spesielt for Stavanger er jeg ikke sikker på.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 21:25   #7
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Stavangerfolk reiser jo på ferie og leier ut huset sitt for masse penger under ONS, pga. hotellmangel.

Også vet jeg at SUS klager på sykepleiermangel og hevder det er fordi sykepleiere ikke har råd til å bo der.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 21:28   #8
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Alt i Stavanger er dyrt.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 21:32   #9
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Jeg synes det kommer opp nye hotell hele tiden, men det kan være vanskelig å få billige hotellrom i ukedagene. Ellers så tror jeg ikke priser på leie av maskiner og slikt er så ille, men bolig er skamdyrt og lønningene er bra for de som har høyere utdannelse eller fagbrev innen "oljå".

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 21:32   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Alt i Stavanger er dyrt.

Ja. Særlig hus. Og det er mye fordi kommunen er så liten i areal at det nesten ikke ER noen hus her. Så de få som selges vil jo alle ha.

Sånn ellers vet jeg lite og ingenting om hoteller, catering og denslags. Not my cup of tea, dessverre. Men det er sant at vi leier ut husene til oljemessa. Man får 4000 pr soverom og det varer bare tre dager.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 21:33   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Ja, just nu gir jeg beng i boligpriser og hva høyt utdannede mennesker tjener.

Men få hotell, altså. Gådd. Er ikke det fryktelig klønete, da?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 21:35   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Jeg synes det er en del hoteller, men mulig kapasiteten er dårlig. Mannen min sier at kapasiteten ikke er dårlig, kun ved store messer og sånt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 21:36   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Nå skal det vel bygges enda et hotell ved flyplassen hørte jeg forleden. Tydelig at det er marked for det. Det er kommet mange nye hoteller her i løpet av de 11.5 årene jeg har bodd her.

Dyrt med bolig her, det er visst. Hørte forleden at en lekker enebolig, funkis, ca 160-170 kvadrat, skal legges ut for over 7 mill nå i feb. Vi trenger mer plass, men kan glemme å ha råd til noe sånt selv om min enebolig i rekke har mer enn doblet seg i verdi på 7 år.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 21:37   #14
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Jeg har vært på hotell i Stavanger flere ganger, og ikke merket noe til dårlig kapasitet når det er helt vanlige dager. Prisene vet jeg ikke noe om, da jobben (forrige jobb) betalte.
Mat og drikke synes jeg var omtrent som i Oslo.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 21:37   #15
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Ta en titt her:
http://www.hotellerstavanger.no/

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 21:37   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Jeg tror det kan være vanskelig å få rom her i ukedagene. Det er i alle fall det jeg har hørt.

Ser stor forskjell i taxi prisene herfra og til Sørlandet hvor mine foreldre bor.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 21:39   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg har vært på hotell i Stavanger flere ganger, og ikke merket noe til dårlig kapasitet når det er helt vanlige dager. Prisene vet jeg ikke noe om, da jobben (forrige jobb) betalte.
Mat og drikke synes jeg var omtrent som i Oslo.

Det er visst sjelden de største hotellene er fulle, hørte jeg nå. Men jeg tror hotellprisene er høye.

Mat og drikke tror jeg er som i resten av landet, ja.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 21:40   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.356
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

[quote=Hyacinth;3608013]Ja. Særlig hus. Og det er mye fordi kommunen er så liten i areal at det nesten ikke ER noen hus her. Så de få som selges vil jo alle ha.
quote]
Ja, det er ofte mange om beinet på visning. Vet at mange her i mitt område ønsker seg større, men det er ikke lett med prisene her. Samtidig er det lite til salgs her i området, dvs. som er større enn 130 kvadrat. Da er det ikke rart det blir press og høye priser.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 21:41   #19
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Husprisene er vel omtrent hovedgrunnen til at jeg flyttet derfra.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-13, 21:42   #20
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prisnivå i Stavanger vs. Oslo?

Hvis man er ute i god tid, er det som regel god kapasitet.

Om man tar et søk på f.eks tidsrom mellom 13.-17. september (for å ta noen tilfeldige datoer) så får man opp at over 29 hoteller har ledige rom.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no