Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-06, 11:27   #21
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Forresten, reperasjon?? To ord som jeg må tenke før jeg skriver, aner ikke hvorfor.

Forresten er riktig, men det heter reparasjon. For det heter jo å reparere, ikke å reperere eller reperare. (Men nysgjerrig, ja, som allerede påpekt av flere.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 11:28   #22
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du bør nok repetere den diskusjonen, tror jeg.

Evt. reparere den.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 11:32   #23
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Jeg har en tendens til å legge til stumme lyder - aner ikke hvorfor. Jeg så at Tinetoff sa at de mange skrivefeil kunne settes i sammenheng med hvordan de uttales - og det virker veldig logisk på ord som restaurant ol. Men hva med mine feil da? Blandt (lagt til stum d) og enehver (lagt til en stum e). Tror jeg instinktivt forfiner spåket mitt.

him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 11:39   #24
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Forresten er riktig, men det heter reparasjon. For det heter jo å reparere, ikke å reperere eller reperare. (Men nysgjerrig, ja, som allerede påpekt av flere.)

Thank you! (til deg også Tinetoff)

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 11:41   #25
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du bør nok repetere den diskusjonen, tror jeg.

Nysgjerrig.

Bør vel det, det verste er at jeg rettet meg selv da jeg først skrev det med g. Teflonhjerne

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 11:43   #26
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg har en tendens til å legge til stumme lyder - aner ikke hvorfor. Jeg så at Tinetoff sa at de mange skrivefeil kunne settes i sammenheng med hvordan de uttales - og det virker veldig logisk på ord som restaurant ol. Men hva med mine feil da? Blandt (lagt til stum d) og enehver (lagt til en stum e). Tror jeg instinktivt forfiner spåket mitt.

Jeg tillater meg å påpeke en feil jeg har lagt merke til som går igjen hos deg, him. Håper du ikke tar det ille opp. Du skriver ofte sitvasjoner, i stedet for situasjoner.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 11:45   #27
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Thank you! (til deg også Tinetoff)

Tinetoff har ikke skrevet noe i denne diskusjonen, men sånn bortsett fra det så synes jeg også det er helt på sin plass å rette en generell takk til Toffen i enhver diskusjon som omhandler språk og stavemåter.

Og en takk til Tinetoff.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 11:46   #28
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Tinetoff har ikke skrevet noe i denne diskusjonen, men sånn bortsett fra det så synes jeg også det er helt på sin plass å rette en generell takk til Toffen i en hver diskusjon som omhandler språk og stavemåter.


Det er tryggest sånn.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 11:52   #29
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Jeg tillater meg å påpeke en feil jeg har lagt merke til som går igjen hos deg, him. Håper du ikke tar det ille opp. Du skriver ofte sitvasjoner, i stedet for situasjoner.

Nope, det har jeg sluttet med. Har fått tips om det tidligere. (Jeg brukte også å skrive situvasjoner)

him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 11:56   #30
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Orddelingsfeil.
Ikke noe med at jeg ikke kan det, men fordi jeg ikke ser det før etterpå.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 11:58   #31
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Tinetoff har ikke skrevet noe i denne diskusjonen, men sånn bortsett fra det så synes jeg også det er helt på sin plass å rette en generell takk til Toffen i enhver diskusjon som omhandler språk og stavemåter.

Og en takk til Tinetoff.

Ja jeg er gjerne med å takker Tinetoff på et generelt grunnlag også, men den første takken fra meg gjaldt en prikk i denne sammenheng. Så den står herved ved lag.

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 12:07   #32
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nope, det har jeg sluttet med. Har fått tips om det tidligere. (Jeg brukte også å skrive situvasjoner)

OK.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 12:53   #33
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.842
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg har en tendens til å legge til stumme lyder - aner ikke hvorfor. Jeg så at Tinetoff sa at de mange skrivefeil kunne settes i sammenheng med hvordan de uttales - og det virker veldig logisk på ord som restaurant ol. Men hva med mine feil da? Blandt (lagt til stum d) og enehver (lagt til en stum e). Tror jeg instinktivt forfiner spåket mitt.

Det hender jeg også surrer litt der. Det er vel ikke så rart, egentlig. Jeg tenker å blande --> blandt, og så blir det feil igjen og igjen.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 13:05   #34
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Tinetoff har ikke skrevet noe i denne diskusjonen, men sånn bortsett fra det så synes jeg også det er helt på sin plass å rette en generell takk til Toffen i enhver diskusjon som omhandler språk og stavemåter.

Og en takk til Tinetoff.


Denne var fin.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 14:01   #35
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Jeg elsker komma! Har selvfølgelig en helt logisk forklaring på hvorfor jeg slenger inn komma'er i hytt og pine - det er nemlig fordi jeg snakker fort og mye, så at jeg skal få til å puste mellom all snakkinga med alle digresjonene og sånn, så setter jeg inn komma'er - for tenk!

Jeg skriver mange rapporter gjennom jobben (til NAV stort sett) og når jeg virkelig må, så tar jeg meg sammen altså.

Og/å roter jeg også med! - og helt sikkert flere ting

Men nysgjerrig, interessant etc har jeg iallefall på plass.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 14:25   #36
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Forresten, reperasjon?? To ord som jeg må tenke før jeg skriver, aner ikke hvorfor. Ellers har jeg skjønt at det skrives nyskjerrig med k og ikke g. (hvis jeg husker rett nå, fra en gammel NM diskusjon)

Sikkert mye annet småplukk også.

Nysgjerrig
Reparasjon


Nå har du visst fått dette inn med teskje, tenker jeg.

Jeg for min del setter komma i hytt og pine, og har sikkert en del skrivefeil jeg ikke legger merke til selv.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 14:32   #37
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg har en tendens til å legge til stumme lyder - aner ikke hvorfor. Jeg så at Tinetoff sa at de mange skrivefeil kunne settes i sammenheng med hvordan de uttales - og det virker veldig logisk på ord som restaurant ol. Men hva med mine feil da? Blandt (lagt til stum d) og enehver (lagt til en stum e). Tror jeg instinktivt forfiner spåket mitt.

Jeg har alltid sagt tabeletter så lenge jeg kan huske (har ikke skrevet det), men fant ut for ikke lenge siden at det heter faktisk tabletter. Wow.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 14:36   #38
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Kosleig

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 19:57   #39
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Jeg skriver omtrent alltid navnet Geir som Geri. Og så kan jeg finne på å skrive blandt, nyskjerrig og værre - og når jeg ser at jeg har skrevet det så ser jeg jo at det er feil.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 20:03   #40
Mica
Djevelsk
 
Mica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 367
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Sv: Hvilke skrivefeil skriver du ofte?

Jeg må bare tilstå at jeg sikkert har de fleste av skrivefeilene som blir nevnt her og at jeg er en notorisk slurver som ofte ikke ser på det jeg skriver.

Ellers er jeg utrolig dårlig på ordeling, komma plassering og så har jeg en overbruk av .... og -

__________________
Mica
Mica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no