Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Prinsesseegg og sjørøveregg

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-13, 01:50   #61
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prinsesseegg og sjørøveregg

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Viste de ikkje at det gjekk ann ? Egg frå guttehøne

"transehaneegg"

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 08:09   #62
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Prinsesseegg og sjørøveregg

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Det verste med dette er at jeg tror jeg vet om en del som kommer til å handle eggene. Det er nok av mødre som dyrker prinsessene sine her vi bor i alle fall.

Her kjem dei nok til å gå unna også. Men aller helst burde det vært prinseegg, og ikkje pirat. Det er det nok fleire som synest er ein tanke diskriminerande.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 10:12   #63
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Prinsesseegg og sjørøveregg

Hvis jeg noensinne hadde kjøpt prinsesseegg, ville eldstegutt med Asperger nekte å spise dem, da han ikke kan fordra noe som har med kongelige å gjøre. Og enhver antydning til prinsesser er det verste.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-13, 10:22   #64
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Prinsesseegg og sjørøveregg

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 10:47   #65
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prinsesseegg og sjørøveregg

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.


Men jeg blir sur hvis jeg legger dem i rugemaskinen, også er det pirater som kommer ut altså.



Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg er og der! Tenker at jeg kunne kjøpt "lykke-til-egg", "regnbueegg" etc etc...men ikke jente og gutteegg

Ja, sånn tenker jeg også. Jeg er ikke i mot "morsom" mat. Morsom mat er superstas.


Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Oj, egg fra guttehøner!

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 11:49   #66
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prinsesseegg og sjørøveregg

Skjønner virkelig ikke poenget. Ikke engang om jeg var for prinsesse- og piratrelaterte matvarer i utgangspunktet. Så lenge det bare er kartongen, og ikke selve egget som er dekorert, så vil ikke mine unger oppdage det en gang, for det er svært sjelden de i det hele tatt ser kartongen. Den står i kjøleskapet, jeg tar ut de eggene jeg trenger.

Men sånn generelt, siden jeg har flere kjønn i barneflokken, i tillegg til at den ene jenta har hatet prinsessegreier all sin dag, er det mest praktisk med kjønnsnøytral mat (æh ... trodde virkelig ikke det skulle bli et reelt uttrykk). Synes det er utfordrende nok å finne kjønnsnøytrale leker (siden søsknene ofte foretrekker å leke sammen, med de samme lekene, framfor å sitte i hvert sitt hjørne med hver sin gutte- og jenteleke) og kjønnsnøytrale klær og utstyr (pga at de arver etter hverandre), om jeg ikke skal måtte lete etter kjønnsnøytral mat i tillegg.

Men akkurat når det gjelder de egga vil det ha liten betydning, for om gutten min spiser et egg som kommer fra en prinsessekartong så vil han ikke engang være klar over det, så lenge ikke selve egget er dekorert med prinsessemotiv.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 12:29   #67
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prinsesseegg og sjørøveregg

Jeg orker ikke å henge meg opp i det. Det er jo helt teit, men det er så mye jeg bryr meg om det og. Vi kjøper selvfølgelig ikke sjørøveregg.

Prins/prinsessekonseptet har jeg aldri forstått. Å kalle ungene sine for prinsen og prinsessa synes jeg ikke er noe kult. Får helt neller av de som konsekvent kaller ungen sin for prins Per og sånt på FB. Men det er en helt annet diskusjon.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 12:43   #68
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.001
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prinsesseegg og sjørøveregg

Vi kjøper aldri små pasninger av egg, men jeg engasjerer meg nok for lite i denne kjønnskampen for å aktivt boikotte.

Nå har jeg bare gutter og et par av de ville nok gjerne hatt prinsesseegg uten at jeg ser problemet.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 13:43   #69
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prinsesseegg og sjørøveregg

Herremin. Jeg blir ikke provosert en gang. Det er jo bare så fullstendig skivebom, og et "billig" markedstiltak. Hadde Prior prioritert barna, hadde de satt andre enn en skolevikar til å lage markedskampanjen for dem.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 15:57   #70
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Prinsesseegg og sjørøveregg

Må innrømme at jeg ikke bryr meg spesielt og er egentlig (når det først er så mye reklame rettet mot barn i form av usunn mat) ganske fornøyd med at de i det minste kan lage reklame for barn på sunn mat også. Men tullete og sikkert dyrere - jeg kjøper alltid større pakninger egg uansett så kommer ikke til å kjøpe de.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no