Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Max uflaks - julekortfrustrasjon!

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-06, 14:50   #1
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Ulykkelig

Max uflaks - julekortfrustrasjon!

Her kommer historien om årets julekort.

Som noen av dere husker fikk bhg besøk av Radouane fra Barne-tv på julemessa. Tok et veldig bra bilde av Radouane og 5-åringen som skulle brukes som julekort.

Sendte bestilling 4. desember. Vi fikk julekortene, men de var ikke så bra. Teksten var oppå rammen rundt bildet, og "julen 2006" var kappet for det sto for langt til høyre på kortet.
Ringte og hørte om dette kunne fixes. Joda - uten omkostninger for meg Etter nesten en uke purret jeg. Åh - de var jo ikke sendt derfra! Skulle gjøre det snarest - ekspress over natt. 2 dager senere purret jeg igjen da de ikke var kommet. Nei - de var visst sendt som a-post på kvelden, men de skulle igjen lage nye og denne gangen helt sikkert sende som ekspress over natt. Samtidig gikk jeg igjennom med damen hva som var feil med kortene så når jeg først fikk nye skulle de være riktige.

Altså - i dag (superstressa - julekortene burde jo ha vært sendt!!) ventet vi i spenning på postmannen til kl 9:00. Ingen postmann, så jeg ringte Posten og lurte på hvorfor jeg ikke hadde fått pakken. Joa - de var på vei, men i disse travle juletider var nok budet forsinket.
Purret igjen i 10-tiden (etter å ha ringt bhg og sagt at vi kom senere - turde ikke dra i fall postmannen kom mens jeg var borte) og fikk beskjed om at jeg måtte nok bare vente. De skulle prøve å få tak i sjåføren og så ringe meg. Satte lapp med tlf.nr. mitt på døra i fall han skulle komme da jeg ikke var hjemme, og kjørte 5-åringen i bhg kl 11.
Purret for 3dje gang da jeg kom hjem, og fikk beskjed om å vente. Så ringte Posten tilbake ca 11:30 og sa at Ekspress over natt nå i jula ble levert med vanlig postbud til private mottakere. Bare bedrifter fikk utkjøring. Litt sint nå, for DET kunne de jo ha sagt kl 9!!?
10 minutter senere ringte en annenn dame fra Posten. Jeg sa at jeg hadde fått beskjed, men gjerne ville høre hva hun hadde å si. Joda, pga trafikkulykke på E6 hadde en sjåfør blitt forsinket så ikke pakkene var kommet med budene som kjøre ruta ut til mottagerene. De kommer før 16 i dag.
(Men jeg MÅ SENDE DE FØR 16!) Noe intern oppvask blir det nok på Posten, for det stemte ikke at bare bedriftskunder får pakke på døra - jul eller ikke jul.

SÅ - kl 13:15 ringte postmannen på og jeg fikk julekortene mine .

Men; nå hadde fotofirmaet klart å endre RaDouane til RaSouane . Jeg KAN jo ikke sende de sånn!

Jeg har nå 2 sett julekort med feil - det 3dje settet (med feil det også) kommer en eller annen gang med a-post.

Enden på visa er at nå sitter mor her og klipper av øverste del av julekortet der navnet var feil skrevet. Skriver riktig med tusj. Og er møkk lei.



GOD JUL DERE!!!

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 15:03   #2
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Max uflaks - julekortfrustrasjon!

Skjønner du har hatt mye pes med julekortene i år. Skikkelig dårlig av fotobutikken! Trasig at det skjedd når man hadde fått ordna et bilde guttungen var stolt av å sende rundt til slekt og venner. (og mor selvfølgelig)

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 15:11   #3
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Max uflaks - julekortfrustrasjon!

Å så kjedelig....

Selv har jeg ventet på julekort som ble sendt fra Eurofoto på torsdag. Vanligvis burde de vært her på fredag, men ingen kort har hittils dukket opp. I følge nettsiden til Eurofoto har Posten problemer med sendingene som gikk akkurat den dagen våre kort ble sendt (lurer fælt på hvorfor ).

Det blir nok romjulskort på familie og venner i år .

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 15:32   #4
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Max uflaks - julekortfrustrasjon!

Så kjipt.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 15:57   #5
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Max uflaks - julekortfrustrasjon!

Dere har jo hatt maks uflaks i alle ledd da. Håper virkelig det ordner seg, slikt er så ergelig. Spesielt da man har vært ute i god tid selv.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 16:04   #6
Stillongs
Aktiv
 
Stillongs sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 203
Stillongs er litt kulStillongs er litt kul
Standard

Sv: Max uflaks - julekortfrustrasjon!

Eh, det er bare julekort det er snakk om. Jeg klarer liksom ikke helt å mobilisere den store forståelsen for at du stresser så vanvittig. Det blir jul selv om du ikke har sendt de julekortene.

Stillongs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 16:13   #7
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Max uflaks - julekortfrustrasjon!

huff.... Det er slikt en IKKE trenger når det alt er nok å gjøre i jula....

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 16:15   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Max uflaks - julekortfrustrasjon!

Opprinnelig lagt inn av Stillongs, her.

Eh, det er bare julekort det er snakk om. Jeg klarer liksom ikke helt å mobilisere den store forståelsen for at du stresser så vanvittig. Det blir jul selv om du ikke har sendt de julekortene.

Slik tenkte jeg også. Det er vel dette som blir tardisjonstyraniet.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 16:19   #9
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Max uflaks - julekortfrustrasjon!

Opprinnelig lagt inn av Stillongs, her.

Eh, det er bare julekort det er snakk om. Jeg klarer liksom ikke helt å mobilisere den store forståelsen for at du stresser så vanvittig. Det blir jul selv om du ikke har sendt de julekortene.

Selvfølgelig blir det jul uansett da! Men det er jo utrolig kjipt at ting ikke går som planlagt da. Og det ikke er hennes feil.

Vet iværtfall at jeg hadde vært både lei meg og sint hadde dette skjedd med meg.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 16:21   #10
Stillongs
Aktiv
 
Stillongs sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 203
Stillongs er litt kulStillongs er litt kul
Standard

Sv: Max uflaks - julekortfrustrasjon!

Noen av oss har kanskje viktigere ting å bekymre oss for.

Stillongs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 16:25   #11
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Max uflaks - julekortfrustrasjon!

Opprinnelig lagt inn av Stillongs, her.

Noen av oss har kanskje viktigere ting å bekymre oss for.

Selvfølgelig.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 16:56   #12
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Max uflaks - julekortfrustrasjon!

Opprinnelig lagt inn av Stillongs, her.

Noen av oss har kanskje viktigere ting å bekymre oss for.

Det skal jeg huske å svare deg neste gang du uttrykker frustrasjon over noe.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 17:20   #13
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Max uflaks - julekortfrustrasjon!

Opprinnelig lagt inn av Stillongs, her.

Noen av oss har kanskje viktigere ting å bekymre oss for.

Jeg vet det - som bla mamman til en i bhg som fikk diagnosen Leukemi og ble innlagt på mandag, begynte cellegift i går og ligger på isolat. Hun får antagelig ikke se sine 3 barn på lange tider pga isolatet.

Dersom du ikke har slike hverdagsfrustrasjoner har du mye å lære mange - ihvertfall meg

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 17:25   #14
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.789
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Max uflaks - julekortfrustrasjon!

Så dumt at det skulle bli så mye rot Beathe. Dere var jo i utgangspunktet ganske tidlig ute.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 17:49   #15
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Max uflaks - julekortfrustrasjon!

Så vanvittig irriterende! Jeg hadde blitt ganske så rasende på leverandøren, men så tenner jeg vanvittig fort óg da...

Du får heller få det rettet enda en gang og sende det som nyttårskort.

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 17:53   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Max uflaks - julekortfrustrasjon!

Fy søren, jeg hadde blitt kjempesur!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-12-06, 18:04   #17
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Max uflaks - julekortfrustrasjon!

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Jeg vet det - som bla mamman til en i bhg som fikk diagnosen Leukemi og ble innlagt på mandag, begynte cellegift i går og ligger på isolat. Hun får antagelig ikke se sine 3 barn på lange tider pga isolatet.


Oj, nå ble jeg helt kald. Så utrolig fælt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 00:32   #18
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Max uflaks - julekortfrustrasjon!

Opprinnelig lagt inn av Stillongs, her.

Eh, det er bare julekort det er snakk om. Jeg klarer liksom ikke helt å mobilisere den store forståelsen for at du stresser så vanvittig. Det blir jul selv om du ikke har sendt de julekortene.

Jul blir det uansett ja, og til neste år så start i november. Mine julekort var
ferdige tidlig i desember og jeg slapp slike hastejulekort. Vi har da 12 mnd på
oss til å lage julekort.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no