Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Jul i svingen på NRK

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-09, 00:20   #41
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Pfft, det går vel an vel. Vi kan vel alle ha et lite krøsj på andre enn den vi er sammen med?


Samme her. Skomakergata er jo virkelig en dårlig serie, det er jo kun nostalgi som gjør den verdt å se.

Glitterbarnet var for liten til å ha glede av jul i svingen første året, men i år koser vi oss masse begge to.

Glitter sa det ja.
Jeg liker ikke tv/ film (hverken for voksne eller barn) som laller oss for mye inn i en virkelighet som er helt sukkerspinn og bomull.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 03:15   #42
dolliemor
Aktiv
 
dolliemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 228
dolliemor er litt kul
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Elsker Jul i Svingen. Helt herlig serie, og Marvin er jo helt super!

__________________
Storebror-00, Lillebror-02 og Lillesøster-06
dolliemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 06:24   #43
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Vanvittig døll serie, og Marvin går meg på nervene.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 08:00   #44
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Jeg og barna liker det godt. Vi ser på det hver dag.

Jeg irriterer meg imidlertid grenseløst over karakteren Marvin! Jeg skjønner ikke hva en udugelig mann og et fiendtlig ekteskap har med advent å gjøre.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 08:50   #45
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Mine på 1 og 2 (snart 3) er ikke særlig interessert i denne. Og jeg er ikke SÅ interessert at jeg benker meg foran tven helt alene.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 09:26   #46
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg og barna liker det godt. Vi ser på det hver dag.

Jeg irriterer meg imidlertid grenseløst over karakteren Marvin! Jeg skjønner ikke hva en udugelig mann og et fiendtlig ekteskap har med advent å gjøre.

Jeg synes det skaper en fin og morsom kontrast til alt det koselige. Det blir nok jul hos Marvin og Agnete til slutt, også.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 09:29   #47
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Både jeg, mannen og Hannah koser oss veldig med den serien. Peder bryr seg litt mindre. Men jeg synes serien er god, om enn litt rar noen ganger.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 09:33   #48
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Dagens episode er jo bare krangling.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 09:34   #49
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Ja, dagens episode var dum.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 09:34   #50
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Dagens episode er jo bare krangling.

Vi har ikke sett den ennå. Sparer til kvelds-barne-TV. Det irriterer meg faktisk litt at de sender samme dags episode om morgenen, i stedet for å sende reprise om morgenen etter. I alle fall når episoden ikke kommer til et fast tidspunkt om morgenen.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 09:35   #51
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Vi har ikke sett den ennå. Sparer til kvelds-barne-TV. Det irriterer meg faktisk litt at de sender samme dags episode om morgenen, i stedet for å sende reprise om morgenen etter. I alle fall når episoden ikke kommer til et fast tidspunkt om morgenen.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 12:54   #52
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Den gikk for to år siden også, ja? For da var den ingen stor hit her i gården. Ungene ville heller se Blåfjell på dvd (de var da fem). I år er det braksuksess, de ler seg skvett ihjel. Vi voksne humrer litt vi og.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 12:59   #53
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Vi liker serien. Knerten synes av og til den blir for skummel, men da sier han med høytidelig stemme; "Det er ikke farlig" før han krabber opp på fanget.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 13:03   #54
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.270
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Vi elsker Jul i svingen!

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 13:10   #55
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hun håper forresten at det kommer en kometkameratenejulekalender.

Åh, det hadde vært genialt, da hadde kanskje til og med guttungen her i huset sett julekalender.

Storebror gir fullstendig beng i jul i svingen, så jeg kan ikke helt uttale meg, annet enn at jeg syns den ser hyggelig ut, og så har den en aldeles nydelig melodi i introen.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 13:38   #56
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Den gikk for to år siden også, ja? For da var den ingen stor hit her i gården. Ungene ville heller se Blåfjell på dvd (de var da fem). I år er det braksuksess, de ler seg skvett ihjel. Vi voksne humrer litt vi og.

Nei, tre år siden.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 13:46   #57
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Det ER konflikter og krangling i Jul i Svingen, men det er også masse kos og gode øyeblikk, julestemning, vennskap og kjærlighet og en stor forståelse av at barn er forskjellige og at familier er forskjellige. Jeg tenker at de barna som ikke opplever at noen hever stemmen hjemme, ikke har vondt av å se at det ikke er sånn det er hos alle. Og de barna som lever i bråk og krangel (mye verre enn dette) syns kanskje det kan være godt å se at ikke alt bare er idyll hos andre heller? Marvin er selvfølgelig veldig karikert og barnslig og irriterende, men det er jo det som gjør det morsomt og er noe barna kan le av og riste på hodet av. Hvis han hadde vært en helt normal pappa som gjorde alt "riktig" så hadde det jo ikke blitt det samme i det hele tatt.


Sist redigert av Filifjonka : 06-12-09 kl 14:05.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 14:52   #58
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Nei, tre år siden.

Da skjønner jeg enda bedre at de nå elsker det de ikke likte før. Fireåringer er neppe hovedmålgruppen til denne serien.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 14:52   #59
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg irriterer meg imidlertid grenseløst over karakteren Marvin! Jeg skjønner ikke hva en udugelig mann og et fiendtlig ekteskap har med advent å gjøre.


De har jo ikke et fiendtlig ekteskap! Har du sett alle episodene (1-24)? De er kjempeglade i hverandre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-09, 14:54   #60
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jul i svingen på NRK

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det ER konflikter og krangling i Jul i Svingen, men det er også masse kos og gode øyeblikk, julestemning, vennskap og kjærlighet og en stor forståelse av at barn er forskjellige og at familier er forskjellige. Jeg tenker at de barna som ikke opplever at noen hever stemmen hjemme, ikke har vondt av å se at det ikke er sånn det er hos alle. Og de barna som lever i bråk og krangel (mye verre enn dette) syns kanskje det kan være godt å se at ikke alt bare er idyll hos andre heller? Marvin er selvfølgelig veldig karikert og barnslig og irriterende, men det er jo det som gjør det morsomt og er noe barna kan le av og riste på hodet av. Hvis han hadde vært en helt normal pappa som gjorde alt "riktig" så hadde det jo ikke blitt det samme i det hele tatt.

Signerer alt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no