Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Mimretråd om 80-tallet!

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-06, 21:32   #41
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

MITT klesminne er en ferskenfarget tynn kjeledress (!) i bomull fra Deguy. Med bredt flettet skinnbelte i livet og turkise "PeterPan"-støvler. Djeezez. Ikke bra.

Dette tror jeg vi trenger bildebevis for å tro på

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 21:36   #42
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Mine 80 talls minner
Mohair gensere, stor oppklipt permanent, levis bukse, indianer støvletter, masse tynne metall armbånd. Og så Jane Helen shampooen Og hva het den spraydeo'en alle brukte i stedet for parfyme???

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 21:46   #43
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Mine 80 talls minner
Mohair gensere, stor oppklipt permanent, levis bukse, indianer støvletter, masse tynne metall armbånd. Og så Jane Helen shampooen Og hva het den spraydeo'en alle brukte i stedet for parfyme???


Date heter den

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 21:50   #44
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Jeg har faktisk nylig kastet mine hvite viking-gummistøvler med sølvtusjpynt. De holdt i nesten 20 år faktisk, like fine

Ellers så huskes indiandermokasiner i pastell med frynser og perler, kinasko i sort fløyel, Date-spray i alle regnbuens farger, skai-ransel, buttons, Donkey Kong (elektronisk spill), dressjakk med ermene godt dratt opp, magebelter med matchende tversover til JENTER...

Hårspray var et must, og sveisen skulle sprayes FAST oppover ved/bak øret. Venninnen min var så moteriktig at hun, en gang hun mangler hårspray, benyttet LIM for å få sveisen til å sitte. Den satt, for å si det sånn.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 21:52   #45
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Kjenner det kiler i magen av å lese denne tråden. :mimrer:

Glad i 80-tallet jeg.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 21:52   #46
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Var ikke så store jenta på 80- tallet, men jeg husker søsteren min hadde store plastikkøredobber og høyt hår. Hun digget Madonnas Like a prayer og
fikk meg til å like den også.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 22:07   #47
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg har faktisk nylig kastet mine hvite viking-gummistøvler med sølvtusjpynt. De holdt i nesten 20 år faktisk, like fine

Ellers så huskes indiandermokasiner i pastell med frynser og perler, kinasko i sort fløyel, Date-spray i alle regnbuens farger, skai-ransel, buttons, Donkey Kong (elektronisk spill), dressjakk med ermene godt dratt opp, magebelter med matchende tversover til JENTER...

Hårspray var et must, og sveisen skulle sprayes FAST oppover ved/bak øret. Venninnen min var så moteriktig at hun, en gang hun mangler hårspray, benyttet LIM for å få sveisen til å sitte. Den satt, for å si det sånn.

De indianermokasinene MÅTTE jeg ha hver sommer
Var jo så fine

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 22:57   #48
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.807
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Beste 80-tallsminne? Det var stort, virkelig stort da Bobbysocks vant MGP. Da tok det helt av, folk velta ut av husene og feiret i gatene over hele Norge.

Berlinmurens fall var fantastisk. Vi satt og så på TV og visste at det vi så var historisk. Det var helt utrolig.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 23:23   #49
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

MITT klesminne er en ferskenfarget tynn kjeledress (!) i bomull fra Deguy. Med bredt flettet skinnbelte i livet og turkise "PeterPan"-støvler. Djeezez. Ikke bra.

Bildebevis!

Denne tråden blir jeg nesten rent rørt av, så mange minner.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 23:46   #50
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Re: Sv: Mimretråd om 80-tallet!

[quote=lil'c

Denne tråden blir jeg nesten rent rørt av, så mange minner.[/quote]

Enig! Det var en flott periode Hadde mye morro spesielt på slutten av 80 tallet Da startet nemlig min heftige party periode.....

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 09:39   #51
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.


Hårspray var et must, og sveisen skulle sprayes FAST oppover ved/bak øret. Venninnen min var så moteriktig at hun, en gang hun mangler hårspray, benyttet LIM for å få sveisen til å sitte. Den satt, for å si det sånn.

Min venninde brukte gilette barberskum istedet for vanlig skum, og mamma`n ble så sint at hu "sprayet" ut hele flaska i do, lite populært...

Jeg sitter og tenket tilbake på alle kvalitetsfilmene fra perioden, St. elmos fire, goonies, Xanadu(kanskje fra 70-tallet, men jeg så den MY!!) 16.candles,
Fame, blues brothers,flashdance, dirty dancing... Grease 2 og footloose må ha også ha kommet på 80-tallet?? KVALITET!!!!!!

(sier kanskje mer om Dvd samlinga mi at de fleste filmene over er kraftig representert i dvdskapet.....)

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 09:44   #52
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Min venninde brukte gilette barberskum istedet for vanlig skum, og mamma`n ble så sint at hu "sprayet" ut hele flaska i do, lite populært...

Jeg sitter og tenket tilbake på alle kvalitetsfilmene fra perioden, St. elmos fire, goonies, Xanadu(kanskje fra 70-tallet, men jeg så den MY!!) 16.candles,
Fame, blues brothers,flashdance, dirty dancing... Grease 2 og footloose må ha også ha kommet på 80-tallet?? KVALITET!!!!!!

(sier kanskje mer om Dvd samlinga mi at de fleste filmene over er kraftig representert i dvdskapet.....)


Må ikke glemme Breakfast Club ! Det er jo tidenes film , - synes jeg da

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 10:19   #53
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.297
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Kjenner meg igjen i det meste her, gitt. Kan legge til Charlie 20 lebestift og knall blå mascara. Jeg hadde også turkis badedrakt i kreppstoff med høøøøy skjæring. 501 som var stiftet opp nederst.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 10:25   #54
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

rubik.gif

Ben "^3" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 10:28   #55
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Ådæsken, for en mimretråd!!!!!!

Husker vi presterte å bruke ROSA kajal - i tillegg til rosa øyenskygge så vi rett og slett syke ut, sånn ca 40 i feber og rett fra fylla...

Olabuksene skulle laaaangt oppi rompa, og Fjellrevensekkene skulle langt neppå rompa....

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 10:33   #56
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

Må ikke glemme Breakfast Club ! Det er jo tidenes film

Og den har jo så fin moral: Ungdom med forskjellig bakgrunn og fra forskjellige sosiale vil finne ut at de faktisk har noe til felles hvis de bare snakker sammen.

(og røyker nok marihuana ).

Ben "mimre" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 11:05   #57
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Dessuten var leppestift og kajal i ett. Lyyys rosa, og matt. Og Charlie's isblå kajal til øynene. Ærrugæærn.

Den ferskenfargede kjeledressen hadde jeg en type av også. Med brun skinnbelte, brune mokasiner med fjør og den nevnte rosa leppestift/kajalen. Dessuten hockeysveis. Kort ved øra, langt bak og tuppert på toppen.

Dessuten hadde vi, i allefall der jeg bodde, hvite store herreskjorter med oppbretta krage og med brosje i halsen. Hullete, korte og trange olabukser. Og for ikke å glemme alt dingeldangel rundt håndleddene. OG skinnreimene øff cårs.

For ikke å glemme Finlandia vodka og tropisk nektar bak i russebilen. Med påfølgende spyrunder. Juice egner seg IKKE til blandevann. *gulp*

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 11:08   #58
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.297
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Jeg glemte jo helt de lilla frynseskjerfene. Og så hadde jeg nydelige solbriller med speilglass. Et par rosa og et par mintgrønne. Jeg var mintgrønn stort sett hele åttitallet.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 11:10   #59
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Frynseskjerf ja. He he...En liten periode skulle de faktisk bindes rundt hodet som ett skaut, og endene skulle tvinnes og bindes sammen oppå hodet. Nøøødelig.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-06, 12:00   #60
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

, hvite store herreskjorter med oppbretta krage og med brosje i halsen. Juice egner seg IKKE til blandevann. *gulp*


GUUD jeg hadde mange læækkre brosjer .. og juice som blandevann har jeg ikke drukket siden jeg drakk det for første gang som 15 åring..



Men husker dere Punky ??

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no