Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Mimretråd om 80-tallet!

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-06, 12:13   #1
kunstnerspiren
Til tider frustrert...
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 398
kunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populærkunstnerspiren er populær
Smil

Mimretråd om 80-tallet!

Hva er ditt aller beste 80-tallsminne? (For de av oss som husker de glade 80-årene...)

__________________
kunstnerspiren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 12:15   #2
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Lilla pudderøyenskygge, binders nederst på buksa, neonfargede halvfingervanter, permanent og tjukke hårstrikk.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 12:16   #3
Lille Blå
Titter innom
 
Lille Blå sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bærum
Innlegg: 24
Lille Blå er litt kulLille Blå er litt kul
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Hehe, husker 80-åra ja!!!! Jeg var russ 1988 og husker det meste. Spes. de gode voerspillene Ellers husker jeg rosa, rosa og rosa. Rosa lepper, rosa hårstrikker, rosa pusegensere, rosa øredobber, rosa tyll til å ha i håret (ja, jeg hadde rosa tyll i håret). Veldig mye bra musikk i 80-åra også!!

Også joggebukser og boots i ulike varianter. Husker jeg hadde et par boots i lilla

Lille Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 12:16   #4
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Vet ikke om det er det beste, men husker godt at vi hadde Dirty Dancing i gymtimen på skolen. Ganske festlig. Ble liksom ikke helt det samme med en keitete klassekamerat i joggebukse og Tskjorte i bomberommet med full flombelysning.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 12:33   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Panneluggene er i hvertfall det jeg husker best.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 12:51   #6
Clubby
Free Toy Inside!
 
Clubby sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 961
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

BALL gensere

__________________
Clubby
Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel!
Clubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 13:03   #7
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Den "gode" permanenten? De svære brillene? Svart "pålimt" olabukse, naglebelte, kors i ørene, svart sminke. Young-yellow lepomade, debby øyenskygge.

Det nye, romantikk (sandra....)

Whitesnake, AC/DC, WASP, twisted sisters.....

Those where the days!!!!


Sist redigert av turi : 18-12-06 kl 13:05. Årsak: susa litt...
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 13:05   #8
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

BikBok og PocoLoco joggedresser, børstet ullgensere strikket på kjempetykke pinner, plastøredobber,Charlie parfyme og Young Yellow sminke
Og masse flott musikk
Pysjamas party var det ofte, knallgøy

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 13:08   #9
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Ball gensere, høyvannsbukser med farvede binders i bretten, det svære permanent håret, rosa øyenskygge fra Debbie. Hærregud, hva med strikkegenserene nedi buksen, naglebeltene osv, osv.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 13:18   #10
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Klorblekede dongribukser...noen også med lapper av diverse slag
Guns N´Roses, Terence Trent D ´Arby,Modern Talking, Lenny Kravitz, Dum Dum Boys, Europe, Tanita Tikaram
Hår med permanent! Og hockeysveis...
Boots,høyvannsbukse,Bik Bok,Levis,plastøredobber, stor fluffy mohairgenser med masse mønster...
Leie av video og moviebox
Pusur skoledagbok
Øl, øl og mere øl....
Shampoo med vidunderlig duft - var det "Jane Ellen" den het?
Romantikk, Det Nye....

En flott tid

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 13:20   #11
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Russ 88, skikkelig puddelfrisyre og "Reidar reiser snart" på full guffe i russebilen.
Litt tidligere på 80 tallet, kunne jeg skilte med rååååsa "La det swinge" joggedress.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 13:58   #12
Tøsa
Bølle
 
Tøsa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 591
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Nå var jeg bare barnet i 80 årene. Men de mohairstrikkegenserne, de husker jeg. Var modell for garnprodusenter, så hadde en del slike.

Hadde en lugg som skulle stå rett opp, så spray måtte til. støveletter med frynser på.

Frank shorter regnanorakk i hvit og rosa. Den var jeg stolt av. Brukte også Benneton poser med snor, til gymtøy.

Her i Bergen, var det skikkelig populært og ha sekk fra Amandabutikken. Enten i skinn, eller i skotsrutet grønn eller rød.

Nedbrettede vikingstøvler, gjerne med litt skriblerier på!

__________________
TØSA
Tøsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 14:04   #13
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

BALL-gensere, masse fin musikk, neongrønne- eller rosa fingervanter, og kreppa hår etc etc.

Og det supre forholdet jeg og stesøs som er 2 måneder yngre enn meg hadde.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 14:05   #14
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Jane Helen shampoo selvsagt (somdet ble påstått at man fikk grønt hår av)
Permanent eller tupert hår var et must, sammen med blå og rosa øyenskygger.
Ball genser husker jeg, men fikk aldri en. Hadde derimot en som lignet veldig mye som det stod Saba på (heldigvis ikke self sit da....)
Klorbleket høyvanns olabukse med innsydd hvit kant i siden.
Klar man hadde mye rosa.
Pusur dagbøker måtte man jo ha (har et par av de enda)
Musikken var jo bra da, hørte mye av det når jeg var ute på lørdag forresten.
Jg hadde jo hele ungdomstiden min på 80 tallet, og det var jo en kjempefin tid. Ble sammen med mannen min i 89, og var russ i 90.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 14:06   #15
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Klorblekede dongribukser...noen også med lapper av diverse slag
Guns N´Roses, Terence Trent D ´Arby,Modern Talking, Lenny Kravitz, Dum Dum Boys, Europe, Tanita Tikaram
Hår med permanent! Og hockeysveis...
Boots,høyvannsbukse,Bik Bok,Levis,plastøredobber, stor fluffy mohairgenser med masse mønster...
Leie av video og moviebox
Pusur skoledagbok
Øl, øl og mere øl....
Shampoo med vidunderlig duft - var det "Jane Ellen" den het?
Romantikk, Det Nye....

En flott tid


Jane Helen var det mener jeg å huske.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 14:08   #16
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jane Helen shampoo selvsagt (somdet ble påstått at man fikk grønt hår av)
Permanent eller tupert hår var et must, sammen med blå og rosa øyenskygger.
Ball genser husker jeg, men fikk aldri en. Hadde derimot en som lignet veldig mye som det stod Saba på (heldigvis ikke self sit da....)
Klorbleket høyvanns olabukse med innsydd hvit kant i siden.
Klar man hadde mye rosa.
Pusur dagbøker måtte man jo ha (har et par av de enda)
Musikken var jo bra da, hørte mye av det når jeg var ute på lørdag forresten.
Jg hadde jo hele ungdomstiden min på 80 tallet, og det var jo en kjempefin tid. Ble sammen med mannen min i 89, og var russ i 90.



Var ikke det Timotei man fikk grønt hår av da? Min ene søster fikk faktisk det av Timotei.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 14:08   #17
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.959
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Ah, det var tider, det....

Husker Ball-genserene, stretchbukser med hvite tennissokker til, plastøredobber, pusete mohairgensere, hårspray og fønt hår, kuuuul discomusikk og brillene mine med blått glass (ville ikke blitt sett død i dem i dag! )


Og sist men ikke minst: Pusur skoledagbok! Mine var tre ganger så tjukke som opprinnelig, fullle av bilder av kjekke typercolakorker og koselige hilsener fra venninnene (skal si at kosemosefaktoren var høy den gangen!)

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 14:11   #18
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Puddelrock og Sørens skoledagbok - med det stooooore mysteriet: Hvem var egentlig Søren? (Fikk vi noensinne svar på det? :klø: )

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 14:34   #19
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Jeg brukte Epleshampoo jeg, luktet skikkelig sterkt
Knallgrønn flaske. Husker dere den?

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 14:41   #20
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mimretråd om 80-tallet!

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Jeg brukte Epleshampoo jeg, luktet skikkelig sterkt
Knallgrønn flaske. Husker dere den?

Jaaa, den husker jeg. Alle jentene på skolen stinket epleshampoo lang vei...ugh.
Ellers var jeg veldig glad i de pastellfargede Impuls-joggedressene fra H&M, selvfølgelig rullet opp til midt på leggen og dratt ganske så langt opp i rompa.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no