Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Teatralske førjulstradisjoner

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-06, 13:22   #1
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teatralske førjulstradisjoner

Har dere det? Jeg fikk akkurat grabbet til meg noen av de siste billettene til Nøtteknekkeren, dessverre ganske langt bak i salen. Neste år skal jeg være tidligere ute, gitt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 13:29   #2
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Teatralske førjulstradisjoner

Nei, vi har ikke hatt det. Storebror har vært redd for mørket, og nektet å gå på alt av kino/teater.

Men i høst har det "løsnet", så vi har vært og sett litt forskjellig. Nå før jul skal vi på Putti Plutti Pott sammen med noen venner. Jeg må si at jeg har ikke så høye forventninger etter å ha lest litt her inne om plassering. Vi sitter ganske langt bak...

Men jeg har kjempelyst til å se nøtteknekkeren,den har jeg bare sett på TV.

Jeg så en moderne verson i London for noen år siden med Adventures in Motion Pictures, den var veldig bra (det var de som også laget en verson av Swan Lake med mannlige svaner, den har jeg også sett.)

Storebror har veldig lyst, men da venter vi nok til neste år og sikrer oss gode biletter.

Håper dere får en fin kveld da! Det er jo uansett ikke så stort teater, så forhåpentligvis ser dere bra allikevel.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 13:40   #3
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teatralske førjulstradisjoner

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Har dere det? Jeg fikk akkurat grabbet til meg noen av de siste billettene til Nøtteknekkeren, dessverre ganske langt bak i salen. Neste år skal jeg være tidligere ute, gitt.

Skulle gjerne sett Nøtteknekkeren med storesøster, men vi satser på Kardemommeby i år Fortell hvordan det var etterpå da!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 13:49   #4
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teatralske førjulstradisjoner

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Nei, vi har ikke hatt det. Storebror har vært redd for mørket, og nektet å gå på alt av kino/teater.

Men i høst har det "løsnet", så vi har vært og sett litt forskjellig. Nå før jul skal vi på Putti Plutti Pott sammen med noen venner. Jeg må si at jeg har ikke så høye forventninger etter å ha lest litt her inne om plassering. Vi sitter ganske langt bak...

Men jeg har kjempelyst til å se nøtteknekkeren,den har jeg bare sett på TV.

Jeg så en moderne verson i London for noen år siden med Adventures in Motion Pictures, den var veldig bra (det var de som også laget en verson av Swan Lake med mannlige svaner, den har jeg også sett.)

Storebror har veldig lyst, men da venter vi nok til neste år og sikrer oss gode biletter.

Håper dere får en fin kveld da! Det er jo uansett ikke så stort teater, så forhåpentligvis ser dere bra allikevel.

Takk! Det går sikkert bra, vi fikk plass på bakerste rad i orkester og da kan de sitte på seteryggen hvis det er mange hoder i veien. Klok av skade bestilte jeg billetter til Svanesjøen samtidig (til mai 2007!), og fikk plass på rad 2.

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Skulle gjerne sett Nøtteknekkeren med storesøster, men vi satser på Kardemommeby i år Fortell hvordan det var etterpå da!

Vi skal allerede tirsdag! Gleder meg.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 14:07   #5
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Teatralske førjulstradisjoner

Vi har sett Kardemommeby, det var kjempehyggelig for både mor og sønn.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 14:44   #6
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Sv: Teatralske førjulstradisjoner

Jeg har vokst opp med å se Nøtteknekkeren og Reisen til julestjernen hvert år, og satser på å videreføre det når barnet blir stort nok.

Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 16:20   #7
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: Teatralske førjulstradisjoner

Vi skulle vært på Nøtteknekkeren i dag, men vesla ble syk dessverre.Høy feber og halsvondt,stakkars. Fikk heldigvis nye til onsdag. Jenta mi går på barnedans og har sett Barbie og nøtteknekkeren om og om igjen, så dette var en stor skuff for henne.

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 16:32   #8
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teatralske førjulstradisjoner

Vi har sett Jul i mummidalen. Stor opplevelse for fireåringen. Ikke det beste barneteateret jeg har sett.. men så var det ikke for meg heller.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 20:19   #9
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Teatralske førjulstradisjoner

Vært og sett på Gråtass sitt juleshow på Nøtterøy kulturhus i dag og vi skal på Kardemommeby på onsdag.

Morro med teater.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 22:49   #10
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Teatralske førjulstradisjoner

Nei, vi har ikke vært mange nok år til at det kan kalles tradisjon. Liker å se på Snekker Andersen, men i år var vi for seint ute, så i år har vi vært på Folk og Røvere i Kardemomme. Får nok ikke tid til mer. Ellers har Putti Plutti Plott også vært noe tulla liker. I fjor så vi på Jul i Blåfjell også. Ellers pleier vi å være en lørdag på Eventyrforteljarstund. Prøver nok å være litt tidligere ute til neste år, slik at vi får med oss både Snekker Andersen, Putti Plutti Plott og et stykke til. Veldig koselig med teater.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-06, 13:50   #11
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.829
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Teatralske førjulstradisjoner

Jeg elsker førjulsteater og konserter, men i år blir det lite av denslags. Ikke blir det noen skoleforestilling å sette i gang, men HE skal ha avslutningsforestilling med teaterleken, så det blir teateropplevelsen for denne gangen. Neste år håper jeg vi skal få til Putti Plutti Pott. Den har vi ikke sett før, og jeg tror storeguttene er i helt passe alder da.

Vi har biletter til Karius og Baktus i januar. Tror jeg gleder meg nesten mer enn guttene.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 11:41   #12
Christinamor
Superaktiv
 
Christinamor sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Skien
Innlegg: 318
Christinamor er litt kulChristinamor er litt kul
Standard

Sv: Teatralske førjulstradisjoner

Etter å ha snakket om det i over 20 år, fikk jeg sett Nøtteknekkeren for første gang for 2 år siden! En fantastisk opplevelse! Prøvde igjen i år, men var for sent ute til å få antallet billetter det var snakk om. Prøver igjen neste år.

I år skal Mathias se Jul i Blåfjell på Oslo Nye, og det gleder vi oss til.

Christinamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 12:14   #13
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teatralske førjulstradisjoner

Forestillingen var helt fantastisk! Kostymene var jo i seg selv verd besøket. Jentene, spesielt toern satt som et lys hele tiden. Da det var pause og teppet gikk ned så hun helt forvirret ut, nesten sinna. Da jeg forklarte at det bare var pause klappet hun begeistret i hendene og ropte: Hurra, det er ikke slutt! Det var nesten litt rørende.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 12:20   #14
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Teatralske førjulstradisjoner

Synes også det er litt koselig å gjøre noe slikt før jul, men det blir dessverre ikke hvert år.
Vi var på Bente og Oli (lokalt)juleshow for ca 4-5 år siden, og for 2 år siden fikk vi med oss Putti Plutti Pott. I år skal vi på Svartnissene (også lokalt). Reisen til Julestjernen skulle vi sett med klassen til storesøster, men teateret hadde rotet med billettene så det blir nå ikke før etter jul. Men det blir sikkert gøy alikevel.
Håper at også minsten begynner å interesserer seg for slike ting om noen år, slik at vi kan gå hele familien. Nå er det jeg og de to eldste som går.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 12:39   #15
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Teatralske førjulstradisjoner

Så morsomt Safran! Det hørtes fantastisk ut.

Jeg skal jammen ta med meg gutta neste år. (Før fotballen tar dem )

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 12:54   #16
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teatralske førjulstradisjoner

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Så morsomt Safran! Det hørtes fantastisk ut.

Jeg skal jammen ta med meg gutta neste år. (Før fotballen tar dem )

Bra plan!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-06, 12:46   #17
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Teatralske førjulstradisjoner

I år passer det seg slik at vi reiser inn til Oslo i dagene før julehelga, og vi skal se Teskjekjerringas julestrid. Det gleder vi oss til!

  Svar med sitat
Gammel 15-12-06, 23:44   #18
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Teatralske førjulstradisjoner

Jentene og jeg har vært på teater i kveld. Vi har sett Julestemning - et stykke som spilles hvert år i desember her i Trondheim. Ungene storkoste seg

Jeg hadde lyst til å ta med ungene på Putti Plutti Pott, men det gikk allerede i midten av november og det er for tidlig for juleteater synes jeg. Istedet så vi Pingvinhjelpen på Trøndelag teater - ikke noe juleteater riktignok, men lillesøsters første tur på ordentlig teater

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 00:55   #19
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teatralske førjulstradisjoner

Det høres fantastisk ut Safran. Det hadde vært midt i blinken for storesøster tror jeg.

Vi har fått med oss Putti Plutti Pott et par ganger og neste år går vi alle fem tenker jeg, da er lillemann stor nok også.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 08:36   #20
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Teatralske førjulstradisjoner

Vi har sett Jul i Mumidalen, men det er jo en stund siden. Mazungen har også vært på julearrangement med rollespill osv på den lokale 4H gården (jeg var syk).

Søndag skal vi på juleforestilling i Musikkmanesjen og det gleder vi oss til.
Mandag skal hele familien og bestemor på noe som heter julestemning. Det er et amatøropplegg men som får flott omtale og som for mange har blitt en juletradsisjon.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no