Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Deilig fiskesuppe!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-13, 10:03   #1
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Deilig fiskesuppe!

I går prøvde jeg meg på fiskesuppe, litt sånn på slump. Og det ble så godt! Faktisk ble jeg så fornøyd at jeg må dele.

1 fennikel (bort med det ytterste laget)
3 gulrøtter
1 rødløk
1/2 rød chili
3 fedd hvitløk
1/2 paprika
-> ble hakket frest mørt i olje.
-> tilsatte etter hvert ganske mange karridryss, noen dryss spisskummin, et par dryss kajennepepper og litt gurkemeie.

->Så tilsatte jeg ca 6-7 dl vann og noen ss fiskefond + 1 boks kremfløte.
-> smakte til med salt, litt presset lime, bittelitt sukker og litt balsamico.
-> klippet i noen kvarter timian
-> og tilsatte til slutt terninger av fersk laks og lot dem trekke noen min. Jeg hadde i en pakke fra de filetere Rema selger - de i aluminiumseske. Ble rikelig av fisk med èn slik.

Serverte reker (fra boks) ved siden av.

Kjapt og veldig godt.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (495,4 KB, 60 visninger)
Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no