Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Hage] Utepeis

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-11, 16:28   #1
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Hage] Utepeis

Jeg er på jakt etter en utepeis til terassen. Det er ikke snakk om å bygge selv, men kjøpe en ferdig peis. Det er heller ikke snakk om at den skal være dyr, makspris for kosen er 2000 kr.

Plantasjen selger en som heter Canyon, men det står ikke mål oppført i katalogen. Jeg vet også at Byggmakker hadde ferdigpeiser, men jeg finner de ikke på nettsiden deres.

Er det noen som har noen utepeistips/mål/priser å dele?


Sist redigert av 007 : 01-05-11 kl 16:47.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 16:56   #2
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Utepeis

Hvorfor ikke kjøpe bålfat? Det får du til ca 1000, kan flyttes rundt, kan sittes rundt og er svært så koselig

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 17:44   #3
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.227
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Hage] Utepeis

Enig med Anne. Bål fat eller bioetanol peis er mye lettere enn å bygge en peis.

Jeg syns Weber sitt bål fat ser praktisk ut.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 17:55   #4
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: [Hage] Utepeis

Vi hadde utepeis av den "billige" typen, men den holdt ikke, så jeg jakter også på en ny. Det er visst meningen man bare skal bruke grillkull i dem, men vi fyrte med ved til langt på natt. Den sprakk opp til slutt...

Bålpanne er fint, men ikke så lett å sitte rundt den inne i partyteltet...Trenger en peis som kan stå i tilknytting til dette.

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 18:14   #5
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Hage] Utepeis

Her har de mur peis på Jula til 1200 kr

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 21:27   #6
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Utepeis

Opprinnelig lagt inn av M@M, her.

Vi hadde utepeis av den "billige" typen, men den holdt ikke, så jeg jakter også på en ny. Det er visst meningen man bare skal bruke grillkull i dem, men vi fyrte med ved til langt på natt. Den sprakk opp til slutt...

Oisann.

Jeg har funnet denne på Skeidar:



Og disse fatene (også Skeidar):





Må tenke litt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 21:30   #7
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Utepeis

Og ikke minst denne fra Plantasjen:



Denne kan jeg fyre med ved i, ja?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 10:46   #8
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Hage] Utepeis

Likte godt det bålfatet. Bilde nr 2 i innlegget med 3 bilder.
Vi også skal kjøpe oss og lage en koselig spiseplass nede i hagen.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 11:25   #9
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Utepeis

Jeg stiller med vedkubbe og vin!

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 17:24   #10
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Utepeis

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Jeg stiller med vedkubbe og vin!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 19:32   #11
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: [Hage] Utepeis

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Og ikke minst denne fra Plantasjen:



Denne kan jeg fyre med ved i, ja?

Den var fin! Den må man vel kunne fyre med ved i,- for det ser jo ikke ut som den er beregnet på grill? Nå sto utepeisen vår her når vi kjøpte huset, så jeg vet ikke hvor gammel den var. Men når vi så at den kun skulle fyres med kull regner vi med at det var veden som ødela den...

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no