Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Makta - hva synes du?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-23, 10:23   #41
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Har Oddvar Nordli noensinne vært ung?

Trolig ikke.

På dette bildet fra Wikipedia tatt i 1976 er han trolig 48 år. (Som både jeg og Anders Baasmo Christiansen blir om kort tid.)


Jeg ser altså ikke så gammel ut.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-23, 11:00   #42
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Folk så mye eldre ut før. Dermed basta.

…jeg tror det er en del sannhet i det også; kanskje den kroppslige endringen er mer eller mindre lik nå som før, men folk kledde seg på en måte som gjorde at de så eldre ut før. Eller synes jeg bare de ser gamle ut fordi det er denne klesstilen jeg forbinder med de som var over 40 da jeg var barn? Evt kler vi oss egentlig gammelt nå også vi skjønner det bare ikke?

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-23, 11:00   #43
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Det er håret. Og klærne. Hadde han barbert seg litt på hodet og tatt på seg moderne klær, så hadde han nok sett ut som en 2023-48-åring.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-23, 13:16   #44
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Folk har jo jevnt over bedre helse og tar bedre vare på seg selv, da. Og så syns jeg at i nåtiden, så ser damer ofte yngre ut enn menn.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-23, 13:38   #45
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Langvarig røyking får også folk til å se eldre ut, og på den tiden var det mange flere som var storrøykere fra svært ung alder.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-11-23, 13:53   #46
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Eg likte serien kjempegodt!
Når det gjelder Einar Førde syns eg det er heilt uproblematisk at dialekta er feil, men langt meir problematisk at personligheten er feil.
Einar Førde var jo kjent for å vere ein rimelig skarp og sarkastisk type. Og ikkje minst rimelig sexistisk. Han ville aldri overlevd metoo, så godt han var død då den bevegelsen kom
Han som spiller Einar Førde i denne serien framstår derimot som ein liten pusekatt i forhold. Men mulig det endrar seg etterkvart.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11

Sist redigert av Simone : 01-11-23 kl 14:30.
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-23, 14:17   #47
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Langvarig røyking får også folk til å se eldre ut, og på den tiden var det mange flere som var storrøykere fra svært ung alder.

Og stort alkoholkonsum, i Odvar Nordlis tilfelle. Serien har ikke tatt for seg den famøse togtur-valgkampåpningen i 1979, men da måtte han vel bæres av toget. Ikke at han var alene, men klart sånt tærer på.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-23, 15:44   #48
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Trolig ikke.

På dette bildet fra Wikipedia tatt i 1976 er han trolig 48 år. (Som både jeg og Anders Baasmo Christiansen blir om kort tid.)


Jeg ser altså ikke så gammel ut.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...s-liv-i-bilder

Her er også et bilde fra 1976. Og han ser virkelig utrolig mye eldre ut enn det han var ja.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-23, 15:58   #49
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og stort alkoholkonsum, i Odvar Nordlis tilfelle. Serien har ikke tatt for seg den famøse togtur-valgkampåpningen i 1979, men da måtte han vel bæres av toget. Ikke at han var alene, men klart sånt tærer på.

Den togturen kommer søndag.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-23, 16:29   #50
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-23, 16:31   #51
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

At Trygve Bratteli og Einar Gerhardsen så gamle ut, er også naturlig. De holdt jo på å stryke med i Sachsenhausen, begge to. (Men krefter til å risse opp en plan for å ta makta og så forme etterkrigsnorge, og så reise rett hjem og iverksette den, det hadde de! )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-23, 17:48   #52
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Bra serie, det eneste som jeg syns er dumt er at bare 2 episoder er lagt ut, Jeg liker best når jeg kan se alt på en gang.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-23, 18:29   #53
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Apropos å se ut som sin alder; en professor i psykiatri, Sigmund Karterud, tror jeg er 79 år. Synes han ser yngre ut enn visse 50-åringer jeg har sett.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-23, 18:33   #54
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Apropos å se ut som sin alder; en professor i psykiatri, Sigmund Karterud, tror jeg er 79 år. Synes han ser yngre ut enn visse 50-åringer jeg har sett.

Kanskje mest klærne hans som ikke skriker 78 etter nærmere sjekk..

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-24, 17:42   #55
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Er det bare jeg som får litt Asperger-vibber av Gro-karakteren? Jeg har aldri tenkt Asperger om Gro Herself, altså. Men K. T. Johansen gjør akkurat den lille vippen som skal til for å gi meg den følelsen. Ikke for det, jeg synes hun gjør en strålende innsats. Det er rett og slett fornøyelig.


Sist redigert av Hyacinth : 13-01-24 kl 18:02.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-24, 17:46   #56
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Er det bare jeg som får litt Asperger-vibber av Gro-karakteren? Jeg har altså tenkt Asperger om Gro Herself, altså. Men K. T. Johansen gjør akkurat den lille vippen som skal til for å gi meg den følelsen. Ikke for det, jeg synes hun gjør en strålende innsats. Det er rett og slett fornøyelig.

Ikke tenkt asperger om gro herself?

Når du sier det, så..

Veldig kontrollert i kroppsspråket, liksom. Spesielt i ansiktet.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-24, 18:01   #57
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Ikke tenkt asperger om gro herself?

Når du sier det, så..

Veldig kontrollert i kroppsspråket, liksom. Spesielt i ansiktet.

Nei, jeg kan ikke si jeg har tenkt det. Men visse trekk er det muligens.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-24, 18:03   #58
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Så en forvirrende skrivefeil nå. Skjønner.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-24, 18:06   #59
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Så en forvirrende skrivefeil nå. Skjønner.

Skjønner. :knegge

Hun er vel veldig kontrollert på tema også, ikke mye smalltalk feks, eller tar jeg feil?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-24, 18:19   #60
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Makta - hva synes du?

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Skjønner. :knegge

Hun er vel veldig kontrollert på tema også, ikke mye smalltalk feks, eller tar jeg feil?

Veldig. Direkte, uten å ta ironi, sier rett ut det hun mener. Litt Saga Norén-ish. Men mest av alt faktene og ansiktsutrykkene. Jeg liker det altså. Hadde bare ikke tenkt i de baner før dette.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no