Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-21, 20:08   #781
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.049
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Ferdig med en beige Terrazzo neck. Jukset litt og droppet de vridde vrangmaskene. Har aldri strikket vridde vrangmasker før og fant fort ut at tålmodigheten min ikke strakk til

Jeg er på min tredje.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 26-11-21, 20:28   #782
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har lyst til å strikke Terazzo Neck, men lysten forsvant litt da jeg så hvor dyr den ble. Syns det ble litt vel dyrt for en hals…
Mange av oppskriftene til PetiteKnit blir veldig dyre siden de strikkes med to tråder. Men kanskje jeg skal jukse og finne ETT garn som stemmer med strikkefastheten.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 26-11-21, 20:56   #783
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg har lyst til å strikke Terazzo Neck, men lysten forsvant litt da jeg så hvor dyr den ble. Syns det ble litt vel dyrt for en hals…
Mange av oppskriftene til PetiteKnit blir veldig dyre siden de strikkes med to tråder. Men kanskje jeg skal jukse og finne ETT garn som stemmer med strikkefastheten.


Ja, PetitKnit-oppskriftene blir ofte veldig dyre
Jeg har strikket av dette:https://www.garnkos.no/garn/jh-desig...rstet-ull.html Enkel tråd og pinne 4,5

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv  
Gammel 26-11-21, 20:59   #784
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.049
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg har lyst til å strikke Terazzo Neck, men lysten forsvant litt da jeg så hvor dyr den ble. Syns det ble litt vel dyrt for en hals…
Mange av oppskriftene til PetiteKnit blir veldig dyre siden de strikkes med to tråder. Men kanskje jeg skal jukse og finne ETT garn som stemmer med strikkefastheten.

Jeg strikker i garn fra drops: karisma og tynn mohair. Da kom vel hvert hals på ca 250,- (det var tilbud på garnet).

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 26-11-21, 21:19   #785
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har testet ut alternativt garn på Zipper Sweater. Den første strikket jeg i anbefalt garn, men jeg syntes den ble altfor tykk. Neste Zipper brukte jeg Arwetta og Tilia, ikke billigere, bare litt tynnere. Siste ble strikket i en tråd Rauma Tumi, den ble akkurat passe tykk og billigere. Pinner nr 4 til mixen Arwetta/Tilia, og 3.5 til Tumi. Gikk opp en størrelse på den siste.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 26-11-21, 23:41   #786
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.174
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Ferdig med en beige Terrazzo neck. Jukset litt og droppet de vridde vrangmaskene. Har aldri strikket vridde vrangmasker før og fant fort ut at tålmodigheten min ikke strakk til

Sånn strikket jeg den og, funka fint det.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv  
Gammel 27-11-21, 10:30   #787
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker zipper sweater man i drops nepal og er fornøyd så langt. Litt tynnere garn så jeg gikk opp en størrelse. Garnet kom på 340 kroner.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 03-12-21, 10:21   #788
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Plutselig mangler jeg bare lommene på November Jacket fra Petit Knit, og den blir så fiiiiiin.

Men det betyr jo at jeg må gang med noe nytt. Jeg lurer på om det blir en ingen dikkedarer, selv om garnprisen er helt hinsides. (Jeg har pengene, men er ganske gjerrig av meg.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå  
Gammel 03-12-21, 10:26   #789
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er såvidt i gang med Hoodie Shawl Cardigan, i Ask.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv  
Gammel 03-12-21, 10:41   #790
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Kanskje jeg skal strikke noe herfra? De har lagt ut oppskriftene sine gratis, så nå har jeg lastet ned et par fine og vipset til Leger uten grenser.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv  
Gammel 03-12-21, 10:42   #791
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ser at mange her er på Petite-kjøret.
Modellene er utrolig fine og ser veldig forseggjort men gidder ikke pga 2 tråder.

Ha strikket en vhalstopp som ble fin, men brukte Sandnes Duo og det passet fint.
Ser at dere også stusser på at det alltid brukes dobbelt tråd og at det blir dyrt.
Feks, den Oslolua. Den kan vel strikkes med garn som er beregnet for nettopp pinne 3,5, som merinoull?
Skal jammen prøve.

Har heller ikke hørt om vridde vrangmasker før jeg har lest etpar av disse oppskriftene. Men det er nok derfor vrangborden ser så utrolig lekker ut. Gøy å lære noe nytt. Skal google hvordan det gjøres.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 03-12-21, 10:47   #792
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Plutselig mangler jeg bare lommene på November Jacket fra Petit Knit, og den blir så fiiiiiin.

Men det betyr jo at jeg må gang med noe nytt. Jeg lurer på om det blir en ingen dikkedarer, selv om garnprisen er helt hinsides. (Jeg har pengene, men er ganske gjerrig av meg.)

Den jakken er så lekker! Men jeg for newbie til å engang tenke på den.
Jeg strikket med ingen dikkedarer, dyrt, ja. Men den er veldig deilig!

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 03-12-21, 10:51   #793
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Ser at mange her er på Petite-kjøret.

Jeg har heller ikke skjønt greia, men etter å ha vært gjennom en oppskrift så er jeg skikkelig imponert. Jeg regner meg selv som en erfaren strikker, men jeg har lært utrolig mye og oppskriften var så vanvittig forseggjort. Jeg har aldri vært med på maken, så jeg forstår nå fascinasjonen. De oppskriftene er definitivt verdt prisen sin.

Det er garnet som blir i overkant dyrt, men der finnes det jo heldigvis alternativer. November Jacket ble strikket i en-tråds Peer Gynt, og hadde en helt overkommelig pris.


Fintdethei!: Men hvis du er nybegynner, så er det helt korrekt at man ikke skal gi seg i kast med November Jacket. Det var mye komplisert strikking, og pantentstrikk tar laaaaaaang tid.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå  
Gammel 03-12-21, 12:07   #794
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ingenting, mn innså i morges at jeg BØR få en langluenisselue på pinnene, og av pinnene, asap.

10 åringen ha en hun fikk i kalenderen for en del år siden.
5 åringen vil også ha.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 03-12-21, 12:16   #795
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Ingenting, mn innså i morges at jeg BØR få en langluenisselue på pinnene, og av pinnene, asap.

10 åringen ha en hun fikk i kalenderen for en del år siden.
5 åringen vil også ha.

Jeg har strikket slike nisseluer og det gikk veldig fort.

Men jeg strikket kanskje blånisseluer, og de ble strikket i dobbelt garn og så tovet. Det var kanskje ikke det du etterspurte?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå  
Gammel 03-12-21, 12:27   #796
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har nettopp strikket ferdig Sweater No. 14 V-neck av My Favourite Things Knitwear og er veldig fornøyd. Morsom oppskrift, fin passform og deilig garn. Kostet en liten formue, men...

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv  
Gammel 03-12-21, 12:39   #797
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker julegaver, akkurat nå er jeg i gang med «house of cats»- sokker.

1D50589E-6675-456E-92A3-D793E30C3E4C.jpg

Retz er ikke aktiv  
Gammel 03-12-21, 23:31   #798
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg har nettopp strikket ferdig Sweater No. 14 V-neck av My Favourite Things Knitwear og er veldig fornøyd. Morsom oppskrift, fin passform og deilig garn. Kostet en liten formue, men...

Den var veldig fin! Likte den også med rund hals.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 04-12-21, 00:34   #799
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg har nettopp strikket ferdig Sweater No. 14 V-neck av My Favourite Things Knitwear og er veldig fornøyd. Morsom oppskrift, fin passform og deilig garn. Kostet en liten formue, men...

Denne har jeg også nylig strikket, og har kjøpt garn til en til. Jeg finner gjerne alternativt garn, og finner ofte garn på tilbud.

Oppskriftene til Petiteknit er i en klasse for seg. De er så godt beskrevet at man trenger ikke være en erfaren strikker for å mestre de fleste oppskriftene. De følges også av videoer av Kimmie Munkholm på youtube.

Geitrams er ikke aktiv  
Gammel 04-12-21, 10:17   #800
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg synes mange av de fine gensrene dere strikker/lenker til er så uformelige. Er alt oversize nå for tida? Sikler etter mange av dem, men når jeg ser på målene har minste størrelse gjerne overvidde som er 20+ cm mer enn jeg trives med. Jeg liker kroppsnære plagg, og vil ha gode, ensfargede ullgensere, men det er vanskelig å finne, både i butikk og som strikkeoppskrift.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no