Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2021

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-21, 17:54   #581
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Pysj på julaften er det beste med å feire jul hjemme, vi pynter oss til middag.
Er vi borte julaften så ser vi an hvor vi er, om det blir pysj eller finstas.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 03-12-21, 18:18   #582
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2021

Vi feirer bare med oss 4 og min mor så vi har det fredelig på julaften. Og vi er alltid hos oss.
Julaften formiddag går vi alle fire rundt i koseklær, gutta får nye hver lille julaften i kalenderen. Vi har kos frokost i sofakroken til levende lys og i pysj/koseklærne. Vi kler oss til kl 17 som regel (vi spiser ikke før ca 18.30) og gutta skifter gjerne til koseklær når vi åpner gaver kl 21.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv  
Gammel 03-12-21, 22:17   #583
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2021

Pysj på julemorgen?

Hm.. jeg har ikke fått noe sånt. Bare en vanlig morgen. Det er en julebok med snop og noe å gjør på i løpet av dagen

Nå som jeg er voksen så er dagen nokså lik andre dager bortsett fra at jeg tar noe finere klær til middag og at det er gaver etterpå.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv  
Gammel 03-12-21, 22:43   #584
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg har vokst opp med pysj på 25. desember, og holdt på den langt inn i ekteskap og små, nå store barn. Det har avtatt noe det siste tiåret, men jeg skal gjeninnføre det i år.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 03-12-21, 23:19   #585
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.714
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Her er ingen tradisjon om frokost 24, eller klesplagg på dagtid. Alle tar på noe fint/behagelig til middag/kveld. Og skifter straks vi er hjemme/gjestene er gått.
25. dag er mer brunch her enn frokost.
Kampen om klær er det sjelden jeg gidder å ta... (les har andre viktigere kamper å ta).

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 04-12-21, 06:19   #586
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg kaller det frokost selv om det er langt på dag når den spises jeg da. En kan sikkert kalle våre søndagsfronoster for brunsj, vi spiser den ofte i 11 tiden og da nærmer det seg lunsj-tid.

Og vi må jo ha mat på dagtid julaften også? Pleier dekke opp med godt pålegg, alt vi har til jul, jus og melk og sjokomelk og/eller kakao, og kaffi til mannen og svigermor, selvsagt. Ulike typer brødmat og lefser, rett og slett. Frokost. Rundt lunsjtider på julaften. Utenom julekaker på besøk er nok neste måltid middag.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 04-12-21, 07:35   #587
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.117
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Julaften har vi god og frokost i 10-tiden med valgfri dresskode og lunsj er risengrynsgrøt med mandel.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv  
Gammel 04-12-21, 08:17   #588
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2021

Her får alle ny pysj/kosetøy i pakke på lille julaften før middag(vi har begynt å ha koselig lillejulaftenmiddag da sammen med et familiemedlem som vi ikke får være sammen med på selve julaften), og vi går i det på kvelden lille og dagen store julaften helt til vi skifter til middag. Vi spiser grøt her på dagen julaften med en vennefamilie, de har også på seg pysj/kosetøy når de er her.
I 16-tiden skifter vi til pentøy(dress, kjole eller bunad), får besøk av besteforeldre klokka 16.30 og setter oss rundt bordet cirka klokka 17.00.

Drømmedama er ikke aktiv  
Gammel 04-12-21, 09:06   #589
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.819
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2021

Er alle ferdig med alt de skal gjøre før jul, siden det er antrekket julaften som er diskusjonstemaet nå? Jeg er på julepresangplanlegging, og håper inspirasjonen kommer til meg i dag, så jeg kan handle på søndagsåpent i morgen.....

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 04-12-21, 09:24   #590
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Er alle ferdig med alt de skal gjøre før jul, siden det er antrekket julaften som er diskusjonstemaet nå? Jeg er på julepresangplanlegging, og håper inspirasjonen kommer til meg i dag, så jeg kan handle på søndagsåpent i morgen.....

Ferdig? Jeg må vel lage en slags oversikt over hva jeg vil få gjort, dvs. tror jeg har en sånn oversikt i en fil. Så skal jeg finne ut hva av det jeg faktisk prioriterer, samt glede meg over at julemiddagen blir hos Yngste, vi blir fem der.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 04-12-21, 09:30   #591
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.438
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2021

Vi pleier å ha bare en lett frokost på julaften. Så spiser vi julegrøt i 13 tiden før vi går i kirken. Penklær kommer på da og blir på til vi legger oss.

1. juledag har alltid vært den store pysjamasdagen hos oss . Vi har aldri gjester eller går bort den dagen, bare koser oss hjemme alene. Nå har vi hund, så i løpet av dagen blir det jo såklart litt mer klær enn bare pysjen, men da type kosedrakt e.l. Vi spiser en lang frokost med masse godt og bare slapper av uten å tenke på å kle oss opp.

liefje er ikke aktiv  
Gammel 04-12-21, 09:33   #592
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.868
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Er alle ferdig med alt de skal gjøre før jul, siden det er antrekket julaften som er diskusjonstemaet nå? Jeg er på julepresangplanlegging, og håper inspirasjonen kommer til meg i dag, så jeg kan handle på søndagsåpent i morgen.....


Vi er så godt som ferdig med gavene, mangler bare Mamma sin. Jeg har også pakket inn alle gavene unntatt én som jeg venter på at skal komme i posten.

Det er litt for tidlig for julebakst (jeg synes julekakene er best når de er så ferske som mulig så jeg begynner ikke med baking før etter Luciadagen) og vi driver ikke med noen stor julevask heller. Juleantrekk er i boks. Så ja... vi er faktisk litt tidligere ute enn vi pleier.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 04-12-21, 09:41   #593
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Her også, Myria. Alle kaker etter Lucia. Før det lages konfekt og ting som skal fryses.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 04-12-21, 10:40   #594
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.714
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Er alle ferdig med alt de skal gjøre før jul, siden det er antrekket julaften som er diskusjonstemaet nå? Jeg er på julepresangplanlegging, og håper inspirasjonen kommer til meg i dag, så jeg kan handle på søndagsåpent i morgen.....

Her er vi langt fra ferdig. Mangler flesteparten av gavene,har noen i hus. Skal bake pepperkaker neste helg tenker jeg.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 04-12-21, 10:53   #595
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Er alle ferdig med alt de skal gjøre før jul, siden det er antrekket julaften som er diskusjonstemaet nå? Jeg er på julepresangplanlegging, og håper inspirasjonen kommer til meg i dag, så jeg kan handle på søndagsåpent i morgen.....

På ingen måte ferdig! Har kjøpt en del gaver (takk, netthandel), ellers veldig lite. Stuen er et sammensurium av pynt og kasser og hverdag, og det er gnistrende travelt på jobb. Men det blir jul. Vi har veldig lite vi "må" før jul, så litt mer gaver og matinnkjøp og baking, så skal vi nok komme i mål tenker jeg. Antrekk på julaften har jeg ikke skjenket en tanke, men det blir nok temmelig valgfritt tenker jeg. Vi har hatt et ufattelig slitsomt år, jeg kommer ikke til å pushe noen til å pynte seg hvis de ikke vil. Her skal skuldrene lengst mulig ned!

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv  
Gammel 04-12-21, 10:56   #596
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.274
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2021

Ferdig?

Jeg har en delvis plan på bestilling av julegaver når jeg får penger neste uke.

Jeg har en delvis plan på julegave til ungene.

Jeg har null plan på julegave til samboer.

Vi har begynt å pynte bittelitt, jeg tenker jeg tar opp en eske i ny og ne, og får på plass.

Vi vet middag julaften og 1 juledag, men må lage handleliste.

Har ikke bakt noe, men har en delvis plan.

Så det meste er på planstadiet her.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 04-12-21, 11:12   #597
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.117
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Ferdig? Haha. Nei. men har kjøpt en del julegaver og mangler mange. Skal bake litt i dag, men det er bare kos og ikke noe press. Må få bestilt julekort.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv  
Gammel 04-12-21, 11:32   #598
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg venter på pakker i posten og har kjøpt innpakningspapir for å få pakket alt sammen. Tror jeg må satse på å få det som skal ut av huset ut nokså raskt, for det tar mye plass. Men jeg er i rute med gavene.

Hadde kjøpt en vinterjakke til gutten til jul, men endte opp med at han fikk den nå siden det er så kaldt og den gamle var litt liten.


Det som egentlig mangler nå er å få kjøpt juletre, jeg hadde håpet coop obs bygg skulle ha medlemstilbud i år også, men har ikke sett noe ennå. Og så må ungene få kjøpt litt smågaver til venner.

zinatara er ikke aktiv  
Gammel 04-12-21, 13:03   #599
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg er ferdig med alt utenom en gave. Vet hva jeg skal kjøpe, men den er så avslørende at jeg venter litt nærmere jul med å kjøpe den.

Pynting tar jeg nærmere jul, orker ikke nisser enda.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv  
Gammel 04-12-21, 13:55   #600
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.547
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Er alle ferdig med alt de skal gjøre før jul, siden det er antrekket julaften som er diskusjonstemaet nå? Jeg er på julepresangplanlegging, og håper inspirasjonen kommer til meg i dag, så jeg kan handle på søndagsåpent i morgen.....

Langt derifra.
Har en halv julegave i boks.
Har et helt hus å rydde. Og vaske. Og pynte.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no