Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-08, 19:23   #21
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Jeg har kystdrakten og Sotra Bunad. Er ganske fornøyd med de og ønsker ikke meg noen andre.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 19:26   #22
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Jeg og eldstejenta har Lofotbunaden.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg TinaIbunadPåBerget.jpg (189,8 KB, 15 visninger)
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 19:27   #23
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Nå jeg får tid og råd, skal jeg sy Jelsadrakt (Rogaland)


Den sorte, men med lysegrønn vest.

Jeg har den samme, med lysegrønn vest. Jeg fikk sølvbelte til bursdagen min, og gleder meg til å få testet det ut på 17. mai.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 19:31   #24
Maki
Mor til fire
 
Maki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 863
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Jeg har ikke, men ønsker meg kanskje. Blå Nordlandsbunad, eller Lofotbunad.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 19:33   #25
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Jeg har grønn nordlandsbunad som jeg har arvet fra min mor. Den ble sydd til hennes konformasjon i 1955, men den er like fin ennå.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 19:36   #26
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Denne har eg. Har ikkje hovudplagget.



Mannen kjem vel til å få denne, med tid og stunder

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 19:48   #27
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Jeg har trønderbunad. Opprinnelig fikk jeg blå, men den overtok søsteren min da hun giftet seg, og så fikk jeg grønn i stedet (som jeg helst ville ha). Moder'n har sydd begge to.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 19:51   #28
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Jeg har hardangerbunad. Synes den er fin, men av og til skulle jeg ønske at jeg hadde en variant som var mer behagelig å ha på.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 19:53   #29
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg har den samme, med lysegrønn vest. Jeg fikk sølvbelte til bursdagen min, og gleder meg til å få testet det ut på 17. mai.

Vet du om det skal være skaut til denne for gifte kvinner? Hvaslags hodeplagg bruker du?

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 19:56   #30
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?


Jeg har den til høyre(ser ut som det er ulldamask i stakken på den, gjør det ikke?), men med brokadevest som går mer i lyseblått(eller er det grønt? ). Tanten min har brodert den, mamma har montert den og pappa har lagd sølvet, så den er noe jeg er litt ekstra stolt av. Pappa er vestlending, så jeg har "lov" til å bruke den.

Har begynt å samle på støler til belte, så om ca 25 år har jeg et komplett.

__________________
Storemor 1998
Lillemor 2003
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 19:57   #31
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Vet du om det skal være skaut til denne for gifte kvinner? Hvaslags hodeplagg bruker du?

Ingen forskjell for ugift og gift - kyse for alle.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 20:01   #32
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Jeg har grønn nordlandsbunad og er veldig glad i den!!

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 20:02   #33
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Opprinnelig lagt inn av Veronal

Ingen forskjell for ugift og gift - kyse for alle.

Min har forblitt umontert.

__________________
Storemor 1998
Lillemor 2003
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 20:04   #34
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

Min har forblitt umontert.

Den er veldig praktisk hvis du blir plassert ved siden av en taletrengt & full person som du helst skulle unngått å konversere med i løpet av en 5-timers bryllupsmiddag. Demper støyen.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 20:06   #35
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Jeg har sunnmørsbunad, type ørskog - samme som Märtha har. Det er bare så synd at den har krympet så fælt i skapet, nå er det bare ståplass igjen i den.

Men, men, kanskje jeg også krymper, så jeg orker å bruke den igjen?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IX5G6697.JPG (122,8 KB, 162 visninger)
__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 20:07   #36
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Opprinnelig lagt inn av Veronal

Den er veldig praktisk hvis du blir plassert ved siden av en taletrengt & full person som du helst skulle unngått å konversere med i løpet av en 5-timers bryllupsmiddag. Demper støyen.


På meg hadde den garantert virket avskrekkende. På den taletrengte personen... Jeg kler ingen hodeplagg, og i alle fall ikke en brodert kyse.

__________________
Storemor 1998
Lillemor 2003
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 20:10   #37
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.


På meg hadde den garantert virket avskrekkende. På den taletrengte personen... Jeg kler ingen hodeplagg, og i alle fall ikke en brodert kyse.

Jeg, derimot, kler brodert kyse uforskammet godt, men finner svært sjelden en passende anledning til å bruke den. (Særlig siden jeg ikke har bunad).

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 20:10   #38
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Jeg har blå nordlandsbunad og fikk den til konfirmasjonen min
Har dessverre ikke cape og lue, men ønsker meg det med tiden.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 20:14   #39
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Jeg har blå nordlandsbunad og hamarøybunad, men kommer ikke inn i noen av dem. Håper å rette på det. Har selvfølgelig hodeplagg til begge, og bruker (brukte...) dem også (like selvfølgelig).

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 20:16   #40
Trolljenta25
Erfaren
 
Trolljenta25 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 896
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Jeg har arvet mammas sorte Løkendrakt. Liker den kjempegodt! (Dette er et bilde jeg fant på nett, ikke meg altså)

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no