Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-13, 00:10   #41
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Nei, alt til sin tid. Jeg liker å tenke på jul i førjulstiden - nå er det høst!

Har bestilt billetter til "Nøtteknekkeren" i Operaen, da - men det var strengt tatt nødvendig å gjøre midt på sommeren!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 00:12   #42
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Jeg skal i hvert fall nikose meg med julemarsipanen mens den enda er fersk.
Men så står jeg ikke akkurat i fare for å bli lei av julen heller, tror faktisk ikke det for min del er mulig, engang.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 00:13   #43
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Man trenger jo ikke kjøpe julemarsipanen selv om den ligger i butikken?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 00:19   #44
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg skal i hvert fall nikose meg med julemarsipanen mens den enda er fersk.
Men så står jeg ikke akkurat i fare for å bli lei av julen heller, tror faktisk ikke det for min del er mulig, engang.

Jeg er så enig..med ALT her. Og jeg skal kose meg med julemarsipanen og julebrusen foran peisovnen i oktober mens andre surmuler "bah, humbug" så mye de vil.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 00:21   #45
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Mer til oss.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 00:22   #46
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Mer til oss.

Helt enig!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 00:24   #47
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg skal i hvert fall nikose meg med julemarsipanen mens den enda er fersk.
Men så står jeg ikke akkurat i fare for å bli lei av julen heller, tror faktisk ikke det for min del er mulig, engang.

Det er ikke frykten for å bli lei julen som er min greie. Julen er min store høytid og jeg er utpreget julemenneske -det er vi i hele min slekt. For meg handler det om tradisjoner, måtehold og som jeg sa, eksklusivitet. Hvis julaften var hver lørdag og vi spiste julemat året rundt (eller julegodt i to måneder før jul), hva er da spesielt med Desember og den virkelige julen? For meg er forventningene til alt det julete som skal skje i førjulstiden og under selve feiringen selve greia med jula, alt før blir å vanne det ut. Desember blir ikke spesiell om man har holdt med jul siden August. Men det er meg og sånn jeg har vokst opp.

At godteriet er ferskt nå og "gammelt" til jul er jo et resultat av at produsentene vil skvise mest mulig penger ut av oss. Eneste måten å få fersk kjøpejulemarsipan i butikkene til jul vil jo være å boikotte grisene deres frem til Desember til de gir seg med den premature bejulingen og faktisk produserer Julemarsipan til jul og ikke til høstferien.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 00:27   #48
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Vi har absolutt ikke jul før det faktisk er jul - lille julaften kveld. Det vi driver med i deler av oktober, november og desember er forberedelser. Det er noe helt annet i midt hode, men en stor del av gleden med jul.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 00:27   #49
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg stiller med "singerer" .



Jul er Desember. Alle juleforberedelser og julehandling skjer fra 1.Desember. Jeg elsker julen og vil at den skal være "hellig", begrenset, eksklusiv osv. Da kan jeg ikke tynne den ut ved å handle inn julegaver sommerstid med ikke et snev av julestemning. Og aldri har jeg opplevd stress fordi jeg har ventet til julemåneden med juleforberedelsene, heller. At Desember er stress er oppskrytt av de som kun har "pynte tre" igjen på to do-lista i Oktober .

Jeg var superstressa i desember i fjor. Etter hvert som ungene vokser til blir det bare mer og mer som skjer i desember. Jeg liker å gjøre meg ferdig med endel av det praktiske før desember, rett og slett fordi det er veldig mye som skjer den måneden. I fjor måtte jeg lage en oversikt på kjøleskapet over alt vi skulle gjøre for at vi skulle klare å ha oversikten. Det er rett og slett utrolig mye juleavslutninger, julefester, fremføringer, juleverksted, nissefester osv... som vi og/eller ungene skal delta på. Dramagruppen til storesøster fremfører et julespill til jul og i år har storesøster en av hovedrollene. Det medfører øvinger hver helg i tillegg til de vanlige øvingene i desember og mye øving hjemme. Kjenner jeg får helt angst av tanken på at hun skal lære så mange replikker og i tillegg ha to soloer. I tillegg er vi bortreist på bursdagen hennes og skal derfor arrangere bursdagsselskap i begynnelsen av desember.

Skal jeg gjøre alt av innkjøp og forberedelser nær jul, så blir det ikke tid til de tingene som faktisk er koselig og skaper stemning. Det betyr på ingen måte at vi lager julemat, spiser julegodteri eller pynter huset på lenge ennå. Men jeg har lyst til å ha tid til litt julebakst, hogging av tre og andre ting som skaper stemning. Da gjør det meg ingenting at gavene for det meste er shoppet på nettet og hentet lenge før det blir lange køer og stress på posten.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 00:29   #50
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Jeg har begynt å planlegge julegaver ja. Jeg er faktisk sent ute i år i forhold til hva jeg pleier. Jeg bruker å ha julegaveshopping spredd utover året. Andre juleforberedelser kommer senere i november/desember, jeg bruker i grunnen å være ganske juleferdig i god tid før jul. Men jeg har jul i desember og slutt på jul 1. januar omtrent.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 00:29   #51
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Man trenger jo ikke kjøpe julemarsipanen selv om den ligger i butikken?

Jeg liker ikke marsipan, så nei. Det trenger man virkelig ikke. .

Poenget mitt er at jeg synes handelstanden og produsenter av typiske juleprodukter burde utvise litt anstendighet å vente med juleprodukter til julen faktisk er her. Om folk vil ha fersk marsipan i Oktober kunne de jo bare laget "høstmarsipan". Jeg blir ikke sur eller provosert av at andre kjøper juleproduktene nå heller jeg altså. Men det er helt uaktuelt å være med på det for min del. Jeg vil ikke.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 00:30   #52
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Det er enkelte ting jeg venter med jeg også altså. Vi har sterke tradisjoner i julen, og enkelte ting er helt "hellige". Polarexpressen på lillejulaften, den sees KUN da og aldri ellers, det er rene blasfemien. Juletreet pyntes rett før filmen samme kveld, og vi har jo adventslys, adventskalender, julepynt som selvsagt ikke kommer opp før 1. søndag i advent, julestrømpe julaften morgen og annet som kun gjøres i julehøytiden.
Nå er jeg et så ekstremt utpreget julemenneske at ingenting utvannes for min del uansett, men skjønner jo at andre kan bli lei eller vil holde alt av julegreier "hellig" og vente til desember.
Men jeg synes samtidig det er så utrolig KLEINT (og provoserende, faktisk) å komme inn i tråder der folk spør om tips og slikt til jul (som kalendertråden) bare et par små måneder før advent, med dånesmileyer og himling over hvor tiiiidlig det er, samtidig som de samme menneskene som regel syter over hvor STRESS julen er pga. alt som skal gjøres. Juleforberedelser er nettopp det - forberedelser. Slik at man kan nyte høytiden i fred og ro uten alt stresset tregisene maser om.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 00:38   #53
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Har trent postmannen litt til jul med å handle hemningsløst på e-bay.

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 00:41   #54
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Jeg ante ikke at dette var en eksklusiv tråd for alle som var tidlig ute, Dixie. Jeg oppfattet spørsmålet i overskriften som rimelig åpent. Og jeg har virkelig aldri klaget over stress, eller opplevd stress, i Desember heller. Jeg forstår selvsagt at man kanskje begynne i November om hele Desember er ala zinatra, men julehandling på sommersalg, det kommer jeg aldri til å forstå.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 00:41   #55
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Vi er over halvveis med julegavene. Det er for å spare både penger og tid i desember. Jeg elsker julen, og vil bruke desember på advent og juleforberedelser sammen med ungene.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 00:49   #56
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg ante ikke at dette var en eksklusiv tråd for alle som var tidlig ute, Dixie.

Det sier jeg ikke at det er, jeg er bare møkklei over folk som klager over hvor tidlig alle begynner juleforberedelsene (snakker ikke om deg), når det jo ikke er tidlig i det hele tatt. Jeg hadde ikke sagt noe om det var et halvt år til jul, men det er knappe 2 mndr til 1. søndag i advent, og da er det rimelig naturlig å begynne å tenke på feks. pakkekalendere som jo ofte tar lang tid, hjemmelagde julegaver som også kan ta lang tid osv. Spesielt med tanke på hvor fort tiden faktisk går. 2 mndr er ingenting.
Og ja, jeg er hormonell. Og sulten.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 00:57   #57
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

At Desember er stress er oppskrytt av de som kun har "pynte tre" igjen på to do-lista i Oktober .

For en usedvanlig teit ting å si. Nå var det hakket før jeg :snillet: deg her jeg satt. Det kan da vel hende at jeg stresser meg forderva i desember selv om du ikke gjør det? Det er faktisk noen av oss som slett ikke liker desember og førjulstida i det hele tatt, nettopp fordi det er så mye stress knyttet til det, og som derfor får et litt anstrengt forhold til hele jula, enda så mye man hvert eneste år prøver å stresse ned og slappe av.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 01:09   #58
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

For en usedvanlig teit ting å si. Nå var det hakket før jeg :snillet: deg her jeg satt. Det kan da vel hende at jeg stresser meg forderva i desember selv om du ikke gjør det? Det er faktisk noen av oss som slett ikke liker desember og førjulstida i det hele tatt, nettopp fordi det er så mye stress knyttet til det, og som derfor får et litt anstrengt forhold til hele jula, enda så mye man hvert eneste år prøver å stresse ned og slappe av.

Jeeez.

Innlegget mitt var ikke skrevet med deg og dine stressende juleforberedelser i tankene, du.

Den eksakte kommentaren du hang deg opp i var et humoristisk spark til Dixie Diner (hence -smiley) fordi hun lengre bak i tråden skrev at det var typisk at de samme som klagde over at folk var tidlig ute også var de som klagde over stress i Desember.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 01:41   #59
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Men jeg synes samtidig det er så utrolig KLEINT (og provoserende, faktisk) å komme inn i tråder der folk spør om tips og slikt til jul (som kalendertråden) bare et par små måneder før advent, med dånesmileyer og himling over hvor tiiiidlig det er, samtidig som de samme menneskene som regel syter over hvor STRESS julen er pga. alt som skal gjøres. Juleforberedelser er nettopp det - forberedelser. Slik at man kan nyte høytiden i fred og ro uten alt stresset tregisene maser om.

Jeg kan finne på å stikke innom en juletråd i juli (OK, september, da) og dåne litt over hvor tidlig det er å prate om julegaver, men jeg utfordrer deg til å finne en eneste tråd der jeg klager over stress i desember. Jeg lar meg ikke stresse av sånne ting i det hele tatt.
Jeg tror for øvrig ikke at mennesker som begynner å tenke på julenisser i august er i stand til å nye øyeblikket uansett hvor godt forberedt de er på ting, mest sannsynlig sitter de vel over svineribba og tenker på hva de skal ha i påskeeggene om tre måneder.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 01:45   #60
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Julenisser så sent som i august? Jeg begynner å tenke på julenissene i mars.
Tror det er få som nyter julen mer enn meg. Jeg lever og ånder for julen, kollegene mine er nesten helt oppgitt over meg, fordi jeg er så julete at det er på grensen til kvalmende. Jeg fatter ikke hvordan jeg skal holde ut denne ventetiden frem til 1. søndag i advent. Jeg klarer det ikke!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no