Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Dra eller bli hjemme - 2

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-13, 19:57   #21
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.346
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2.

Vi var i denne situasjonen for noen år siden. Svigermor hadde hatt omgangssyke. Det var aldri snakk om at vi skulle la henne sitte alene på julaften av den grunn. Resultatet ble at min bror og hans to jenter ble smittet, og ble syke 2. juledag. Men, ok, sånn er det av og til.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 19:59   #22
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2.

Du blir selvfølgelig hjemme.. Mener jeg. Jeg hadde ikke kommet om dere var i min familie. Julaften er ikke viktigere enn å være frisk for min del. Også blir det jul selv om ikke alle er samlet.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 19:59   #23
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2.

Alle vet det, og ingen andre er kapable til å lage maten, så jeg tror alle regner med at vi kommer. Hun er stor og veldig forstandig, så hun kommer til å ta smittehensyn i forhold til de andre barna på samme måte som hun og broren har holdt avstand i dag. Og vi tar med en tørkerull hun tørker seg på etter håndvask. Det gjør vi også hjemme når noen kaster opp.

Det er jo ikke optimalt, men så lenge hun nå har blitt kvikk igjen så blir det nok sånn. Hun ville normalt ha vært og hjulpet til med matlagingen, men det blir det ikke noe av i morgen, selvsagt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 19:59   #24
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.391
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2.

Er det ikke 24-timers karantene for skolebarn, da? Jeg trodde iallfall at 48-timers regelen gjelder for barnehagebarn og folk som tilbereder mat?

Jeg ville uansett snakket med de andre, så de kan komme med en uttalelse.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 20:02   #25
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2.

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Er det ikke 24-timers karantene for skolebarn, da? Jeg trodde iallfall at 48-timers regelen gjelder for barnehagebarn og folk som tilbereder mat?

Jeg ville uansett snakket med de andre, så de kan komme med en uttalelse.

Det er uansett knapt å rekke den 24-timersen, og alle andre dager hadde vi droppet det. Men julaften er julaften, og det er tjukkeste slekta. Jeg synes det er forskjell på det og på andre besøk.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 20:06   #26
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2.

Jeg missliker sterkt når andre møter opp med omgangssyken, men det har skjedd flere ganger i slekten her at noen har dukket opp slik, og det har gått fint hver gang.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 20:11   #27
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2.

Hvis hun er frisk idag ville jeg sagt det er greit i morgen. Hvis hun bare spyr litt sjeldnere ville jeg ikke kommet om du kom.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 20:14   #28
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2.

Hun er stor, og klarer å ta smittevernhensyn selv. 48-timersregelen gjelder ikke. Med mindre noen i selskapet er spesielt utsatte for smitte, eller noen skal ut på reise i løpet av de nærmeste dagene, hadde jeg tatt sjansen tror jeg.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 20:35   #29
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvis hun er frisk idag ville jeg sagt det er greit i morgen. Hvis hun bare spyr litt sjeldnere ville jeg ikke kommet om du kom.

Kastet opp fra 04 - ca 16 - ganske tett, så null tvil om at det er omgangssyken. Men nå har hun kviknet til, spist litt og ikke vært mer kvalm. Blir hun dårligere nå så holder vi oss selvsagt hjemme.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 20:44   #30
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2

Jeg tilbragte mye av romjula i fjor i senga med bøtte ved siden av. Vi var i selskap hos noen hvis sønn i huset var syk. Men jeg får av en eller annen grunn lett spysyke. De andre slapp unna heldigvis.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 20:54   #31
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2

Jeg hadde ikke dratt, jeg hadde også satt pris på å ikke få besøk.
Noen runder med omgangssyke virker å ikke smitte så voldsomt som andre.
Vi fikk det i fjor jul og det er ikke noe kjekt.
Minste startet uka før julaften og var smittefri til selve julaften. Jeg fikk det 2.juledag, knerten enda en runde nyttårsaften. Sambo og 2 av de andre barna samt mine foreldre fikk det 1.nyttårsdag.
Før jula 2012 hadde jeg ønsket dere velkommen, i år- nei. Dette vil jeg ikke en gang til.
Spør iallefall først, ikke tro.

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 20:58   #32
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.867
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2

Hvis hun kastet opp på morgenkvisten i dag og er kjekk nå, så rekker hun vel 24-timers karantene? Hun er jo stor så 48t-regelen gjelder jo ikke henne.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 21:07   #33
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hvis hun kastet opp på morgenkvisten i dag og er kjekk nå, så rekker hun vel 24-timers karantene? Hun er jo stor så 48t-regelen gjelder jo ikke henne.

Det står vel at hun kastet opp frem til klokken 16 så vidt jeg kan lese?


Jeg hadde rett og slett blitt fly forbanna om dere hadde møtt opp hos meg. Jeg har nedsatt immunforsvar og får omgangssyke hver eneste gang det går virker det som. (pluss alt annet som er smittsomt) Så jeg hadde gått hjem hvis det hadde dukket opp noen med omgangssjukesmitte. Jeg hadde heller ikke dratt på besøk til andre med smittebærere nettopp fordi man aldri vet om det er personer med nedsatt immunforsvar der man skal, ingen dager er verdt det styret!

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 21:10   #34
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.867
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2

Jeg leste feil og trodde det sto fra 04 til 06.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 21:21   #35
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.498
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2

Eg ville sjekka med dei andre om dei allereie hadde hatt det. Viss ikkje hadde eg blitt heime. Eg hadde blitt sur viss eg hadde fått omgangsjuka servert på juleaften og ville vurdert å ikkje komme sjølv, viss de hadde sagt frå på førehand om at de hadde det. Eg synest i alle fall at de skal gi beskjed.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 21:24   #36
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2

Man har jo som regel planer for romjula og nyttår, og dette tas jo fra en om man blir smittet, så det bør jo være opptil de andre i selskapet om det er en risiko de vil ta.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 21:39   #37
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.017
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2

Har dere spurt de dere skal besøke rett ut?

Vi har ingen problemer med å ta imot gjester som har vært syke. Vi har aldri hatt omgangssyken, og blir nok ikke smittet så lett. Samtidig som jeg skjønner at ikke alle har samme tankegang som oss.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 21:40   #38
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.049
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2

Jeg ville hørt med de andre og bedt dem svare ærlig. Jeg tenker at med et såpass stort barn og det at det ikke er hos dere, gjør at sannsynligheten for å bli smittet ikke er kjempestor (jeg har dårligst erfaring med å være på besøk hos folk som har hatt det, det å møte folk som har hatt det gir mye mindre smitterisiko) - og selv ville jeg nok tatt sjansen i år - men ikke for to år siden da vi hadde hatt omgangssyken i hus 4 ganger før jul og jeg ikke orket en runde til. Men det avhenger av resten av gjengen, og litt hva slags planer de har i romjula.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 22:02   #39
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2

Jeg hadde ikke dratt, men så har jeg ett barn som bruker lang tid på og stabilisere seg ved sånn smitte nettopp vært en runde på 8 uker med løs mage og masse oppkast før han stabilisere seg. Men spørr dem du skal være sammens med synes dem det er greit så kan dere dra.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 22:08   #40
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2

Kinkig situasjon, og kjenner folk i begge ytterkategorier. Jeg synes det er en selvfølge å spørre rett ut, i det minste, jeg synes det er frekt å bare anta at det er greit.

Og så sitter jeg og lurer veldig på hvilken mat de andre ikke greier å lage.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no