Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

404 ting å tegne for gutter og jenter

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-12, 11:11   #21
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 404 ting å tegne for gutter og jenter

Jeg tror pendelen er i ferd med å svinge. Hamley's har fjernet inndelingen for gutte- og jenteleker og jeg så at det siste året har kommer flere ikkestereotype leker.

Feks med tellebøker, så var det typisk to typer, en med biler og en med feer, men nå var det også en som var med åmer.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 11:16   #22
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.017
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 404 ting å tegne for gutter og jenter

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Pøbeln har en bok som heter "eventyr for gutter". I den er det gode, gamle klassikere som feks den stygge andungen og slikt.

Synes det er helt fantastisk at noen definerer eventyr som kjønna og putter det bak blå/rosa permer. Det er sikkert de samme eventyerene som er i "eventyr for jenter".

Og vi har fått begge bøkene og kan bekrefte at flere av historiene er de samme, ja. Det er litt flere prinsesser i jenteboka og litt flere drager i guttaboka.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 11:25   #23
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 404 ting å tegne for gutter og jenter

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Jeg synes det er helt utrolig at lekeverdenen er langt mer kjønnsdelt nå enn da jeg vokste opp på 70-80-tallet, og med største selvfølgelighet hadde både romskip- og frisørlego.

Det er mulig lekeverden er det, men jeg oppfatter på en måte at den virkelige verden ikke er det. At kjønnsrollemønsteret i det minste beveger seg i riktig retning, at man med gjerne yrkesaktiv mor og far, må ha en større fordeling hjemme, i tillegg til at skoleverden fokuserer veldig i dag på at man kan utdanne seg til det man vil.

Lekeverden er derimot mye mer 'glamorisert' og ekstrem enn den var, med utrolige mengder leker egentlig. Rosa versus svart (m/flammer) ofte. Samtidig så opplever jeg dette som en fase i bhg/småskole, og at det jevner seg mer ut etter det. At både tilbud, farger og fokus er mer universelt fra 10-12 år og oppover. Det handler ikke så mye om lek og leker lengre. Da blir det sosiale i seg selv mer viktig.

(Men så havner man over på kleskoder og utseende mer, og det blir en annen diskusjon.)

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 11:44   #24
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.882
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 404 ting å tegne for gutter og jenter

Jeg irritererer med mer over at klesutvalget til gutter er så utrolig dårlig enn for jenter, enn akkurat denne typen bøker eller leker for den saks skyld.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 14:58   #25
Wingman
her skal det bli liv
 
Wingman sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Innlegg: 687
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Sv: 404 ting å tegne for gutter og jenter

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

For noen tåplige spørsmål. Jo, gutter har ulike interesser. Det har jenter også. Barn har ulike interesser. Ser du virkelig ikke problemet?

Hva om ditt barn ikke passer inn i den stereotypien slike bøker/leker legger opp til? Hvor mange gutter vil kjøpe "jenteboken" tror du?

Tåpelig eller ikke jeg lurte på om det var ordlyden FOR JENTER/FOR GUTTER som provoserte eller katogoriseringen om den var mer skjult og ikke direkte pekte på kjønn? Ville det vært bra med to alternative bøker uten å nevne kjønn?


Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg irritererer med mer over at klesutvalget til gutter er så utrolig dårlig enn for jenter, enn akkurat denne typen bøker eller leker for den saks skyld.

Like greit å venne seg til det for voksne menn har absolutt dårligere utvalg enn kvinner uansett. se i skobutikken, HM, cubus osv.

__________________
Pappaen til kiddo født 2010.
Wingman er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 15:04   #26
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 404 ting å tegne for gutter og jenter

Jeg irriterer meg ikke bare over leker, men også sportsutstyr. For ski, skøyter og sykler er sånt som jeg gjerne vil at barna mine skal arve fra hverandre.

Samtidig har jeg svelgt ganske mange kameler når det gjelder disse tingene. En ting er at jeg har meninger om dette, noe annet er å skulle nekte barna mine de tingene de ønsker seg mest.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 15:08   #27
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.882
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 404 ting å tegne for gutter og jenter

Opprinnelig lagt inn av merch, her.


Like greit å venne seg til det for voksne menn har absolutt dårligere utvalg enn kvinner uansett. se i skobutikken, HM, cubus osv.

Teit er det uansett. Jeg har gutter som vil pynte seg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 15:09   #28
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 404 ting å tegne for gutter og jenter

Opprinnelig lagt inn av merch, her.

Tåpelig eller ikke jeg lurte på om det var ordlyden FOR JENTER/FOR GUTTER som provoserte eller katogoriseringen om den var mer skjult og ikke direkte pekte på kjønn? Ville det vært bra med to alternative bøker uten å nevne kjønn?

Tja... Selv synes jeg vel at god variasjon hadde vært det aller beste, men en del unger har jo perioder hvor fokus kan være rimelig snevert. Min eldste hadde en lang periode da han var 2 år hvor tog var alt som gjaldt, nå er det dinosaurer for alle pengene. Og da tenker jeg at de kan få fokusere på det som er stas og jeg kjøper faktabok om dinosaurer og tegnebok til adventskalenderen. Men han liker jo ikke dinosaurer fordi han er gutt?

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 15:17   #29
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 404 ting å tegne for gutter og jenter

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Teit er det uansett. Jeg har gutter som vil pynte seg.

Det er kanskje det kjipeste i hele verden med å være 3 år gammel gutt og ha en en tvillingsøster. Det blir veldig tydelig hvor mye mer stæsj det er til jentene og hvor mye mer utvalg det er i klær. Innimellom er hun grei og låner bort både hårspenner og kjoler, men stort sett er verden ganske urettferdig altså.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 15:22   #30
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: 404 ting å tegne for gutter og jenter

Jeg sender gjerne en mail.

Jeg reagerte i fjor når det ble innført jente og guttegrupper på SFO med den typen stereotypiske aktiviteter. Forundret meg over at de fleste virket å synes det var ok.

Glad for å se at flere er enig i at dette er på trynet.

Jeg har en råsa jente som elsker alt feminint men har en tradisjonell maskulin hobby. Det er jammen ikke enkelt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 15:25   #31
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: 404 ting å tegne for gutter og jenter

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg irritererer med mer over at klesutvalget til gutter er så utrolig dårlig enn for jenter, enn akkurat denne typen bøker eller leker for den saks skyld.

Det er jeg enig i.

Men jeg liker godt Polarn og Pyret. Der er det en glidende overgang mellom hva som er for jenter og hva som er for gutter.

Disse bøkene går jeg bare forbi, orker ikke å hisse meg opp over det rett og slett. Nå har vi en del 'kjønnsspesifikke' tegnesaker. Men det heter ikke for gutter. Men det er f.eks. sjørøvertegninger, og det er til gutten vår.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 15:40   #32
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 404 ting å tegne for gutter og jenter

For meg er det påskriften for gutter og for jenter som er absolutt verst, det er unødvendig uansett innhold. Men jeg irriterer meg faktisk nesten like mye dersom det er veldig kjønnsstereotypisk innhold og bare det. Verst er det likevel hvis de har et innhold som i utgangspunktet passer begge kjønn (ofte tilnærmet likt) og likevel må lage to utgaver og markere hva som er for jenter og for gutter. Snakk om salgstriks!

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 15:49   #33
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.037
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 404 ting å tegne for gutter og jenter

Det er akkurat det samme med lego, hva i alle dager er det med den der rosa prinsesselego/duplo greia?!
Jeg kjente jeg ble arg første gangen jeg så det i butikken!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 15:51   #34
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.882
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 404 ting å tegne for gutter og jenter

Den Legoen klarer jeg i alle fall ikke å hisse meg opp av. Nå har ikke jeg jenter selv, og har alltid lekt med Lego, men jeg syne det er kult med de husene og det som er i den jenteserien. Jeg skulle ønske jeg hadde det når jeg var liten.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 15:52   #35
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.037
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 404 ting å tegne for gutter og jenter

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Den Legoen klarer jeg i alle fall ikke å hisse meg opp av. Nå har ikke jeg jenter selv, og har alltid lekt med Lego, men jeg syne det er kult med de husene og det som er i den jenteserien. Jeg skulle ønske jeg hadde det når jeg var liten.

Jeg klarte meg veldig fint med all legoen vi hadde da jeg var liten, og jeg bygde minst like fine hus som det i den serien. Jeg ser fremdeles ikke poenget med rosa lego til jenter.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 15:55   #36
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.882
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 404 ting å tegne for gutter og jenter

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg klarte meg veldig fint med all legoen vi hadde da jeg var liten, og jeg bygde minst like fine hus som det i den serien. Jeg ser fremdeles ikke poenget med rosa lego til jenter.

Som sagt har jeg alltid lekt med Lego. Og jeg savnet ikke noe den gangen. Men det betyr ikke at jeg faktisk synes jentelegoen er kul. Veldig lite PK å si, men det får være det samme.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 16:15   #37
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 404 ting å tegne for gutter og jenter

Jeg har et ambivalent forhold til den rosa legoen kjenner jeg. Snuppa er inne i en veeeldig rosa periode. Hvis hun skal velge en episode med Sauen Shawn på Netflix feks så scroller hun til hun finner et bilde som har noe rosa-akrig i seg før hun velger. Hun har ikke hatt noe forhold til lego og ikke virket nevneverdig interessert før vi fikk en eske rosa lego og nå er det plutselig super-stas.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 16:26   #38
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 404 ting å tegne for gutter og jenter

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Den Legoen klarer jeg i alle fall ikke å hisse meg opp av. Nå har ikke jeg jenter selv, og har alltid lekt med Lego, men jeg syne det er kult med de husene og det som er i den jenteserien. Jeg skulle ønske jeg hadde det når jeg var liten.

Det jeg har problemer med når det gjelder den jentelegoen er at designet på den utelukker gutter effektivt, selv om det er leker en god del gutter godt kunne ha likt hvis det var mer nøytral innpakning. Selve lekene har jeg lite imot.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 17:55   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 404 ting å tegne for gutter og jenter

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Den Legoen klarer jeg i alle fall ikke å hisse meg opp av. Nå har ikke jeg jenter selv, og har alltid lekt med Lego, men jeg syne det er kult med de husene og det som er i den jenteserien. Jeg skulle ønske jeg hadde det når jeg var liten.

Men må det promoteres som en jenteserie? Jentelego?
Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke bare kan selges som helt vanlig lego, selv om den er rosa. Mange gutter (og dusteforeldre) vil jo unnlate å kjøpe denne fordi "det er for jenter". Jeg skjønner ikke hvorfor de gjør det på den måten, og synes det er totalt idiotisk. Jeg liker ikke at ting fremstilles som om det kun er laget for ett av kjønnene.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-12, 18:11   #40
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.882
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 404 ting å tegne for gutter og jenter

Jeg klarer uansett ikke å hisse meg opp av dette. Vi er forøvrig dusteforeldre som ikke kjøper dette til gutta våre. De vil bare ha Star Wars og sånt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no