Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Har man pent servise?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-11, 12:26   #1
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har man pent servise?

Du går inn i sånne butikker som selger servise. Glassmagasinet for eksempel, og dets like.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 12:34   #2
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har man pent servise?

Högånäs(?) er et slags steintøy, ser helt plain ut, finnes i ulike farger. Jeg har i Turkis og brunt . De brune er fulle av skår, mens de turkise er like fine. Det brune har siden gått ut av produksjon, sikkert noe skjør den glasuren.

Skulle jeg ha kjøpt noe nytt nå, så ville det ha blitt noe helt hvitt, de har noen fine på åhlens, som ikke er for dyrt, men jeg kjenner ikke til kvaliteten

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 12:32   #3
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har man pent servise?

For å svare litt seriøst, så bruker jeg Teema fra Ittala til hverdags og de fleste fester. Jeg har et arveservise med gullkant som for det meste står i skapet.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 12:33   #4
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.900
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har man pent servise?

Jeg har mange dyre laster, men penserviser er ikke en av dem. :masse like IKEA-tallerkner:

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 12:39   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.715
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har man pent servise?

Vi har et penservice som vi fikk til bryllupet. Det brukes... vel, bursdager, en og annen søndag (ikke så ofte akkurat i denne livsfasen, når Knerten stadig vil ha voksenfat, og Mikro strekker seg etter alt mulig) og ja, i alle fall søndager når vi har besøk. (Men vi har ikke besøk hver måned, for å si det sånn...)

til hverdags har vi tre ulike serviser, et jeg hadde, et mannen hadde og et vi har kjøpt på ikea. Ingen av dem har skår, da ville vi kastet, men vi er også av dem som KNUSER når vi først gjør det, så vi har ikke hele sett av alt lenger da. Forresten har vi en kaffekopp uten hank, men den serverer jeg ikke i altså, men den funker jo fint til å knuse egg og sånn. Hvilket våre kopper brukes til langt oftere enn å drikke noe av. (Kaffe og te serveres i krus, så kaffekoppene er mest brukt under matlagingen ja)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 12:56   #6
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har man pent servise?

Vi har et helskjønt, vakkert servise som vi kjøpte/fikk til bryllupet for 9 år siden. Ettersom vi har bodd på diverse steder og ennå ikke har spisestue, har vi ikke brukt det så veldig mye, bare til jul faktisk.
Når vi en gang flytter herfra er planen både spisestue og en oppvaskmaskin som tallerknene får plass i.
Og jeg liker serviset om mulig bedre nå enn jeg gjorde for 9 år siden, så vi valgte vel tydeligvis rett da.



Vi har det som kaffesett også, og det har vi brukt litt mer.
Kaffekoppene er 0,15 l, da, i det minste.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 12:57   #7
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.018
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har man pent servise?

Jeg har et penservise til 24 pers som må håndvaskes (med gullkant fra 50-60-tallet) som jeg kun bruker julaften og nyttårsaften. Veldig glad i det og det er liksom ikke skikkelig jul uten det.

Ellers sverger jeg til Iittala men har ikke klart å bestemme meg for hvilken farge/type i middagstallerker jeg skal ha, så jeg har fire hvite Arabia og fire rosa engelskmønstrede middagstallerkner som jeg bytter på å bruke. Men de er litt små så jeg bruker mest noen store hardplasttallerkner fra IKEA som faktisk passer godt sammen med Iittala-tingene mine.

Skår har jeg ikke vært plaget med, men det er kanskje fordi det er gode merker?


Sist redigert av LaBanga : 01-11-11 kl 17:16.
LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 13:04   #8
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har man pent servise?

Det eneste penserviset vi har, er et fantastisk håndmalt frokostservise (populært kalt kakaoserviset) i sjøgrønn keramikk. Arvet etter oldeforeldrene mine. . Det brukes til frokost 1. juledag.

Ellers har vi et klassisk servise som brukes til alt (Iittala Teema).

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 13:08   #9
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har man pent servise?

Nope. Jeg har to serviser, der det ene er litt penere og mindre mangelfullt enn det andre, men jeg tror ingen av dem kan kalles "penservice." Min mor mener at jeg bør "samle på noe" snart.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 13:10   #10
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.530
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har man pent servise?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det høres ut som noe jeg kunne like. Men hvordan finner jeg stentøy?

Kanskje du finner noe på Black Design? Jeg ser mest bare hvite serviser på linken her, men jeg har flere venner som har svarte serviser derfra. Så finn en butikk og ta en titt.

Eller kanskje Kremmerhuset? Jeg har mine middagstallerkener derfra, ikke så dyre, og ingen hakk enda (nå er de bare tre år da, men).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 13:16   #11
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har man pent servise?

Jeg har servise fra Ikea som brukes til hverdags - også med gjester.

Så har jeg et penservise, arvet sådan, med gullkant som brukes til jul/nyttår/konfirmasjon osv.

Har et eget kaffeservise som jeg bruker når vi feirer bursdager og slikt, men vet ikke om jeg vil kalle det penkaffeservise - det er mer kult enn pent, synes jeg.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 13:09   #12
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har man pent servise?

Man har hvitt fra Ikea, slik at man kan bruke alskens pynt og stasj for å custe bordet til de store anledninger.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 13:09   #13
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.595
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har man pent servise?

Vi har middagsservise fra europris hvitt med "gull" kant.
Det kjøpte jeg nytt for noen år siden for bursdags penger.
Pen seviset er fra Prosgrunn og vi har til 24, som vi fikk til bryluppet.
Er veldig glad i det og bruker det ganske mye.

Dropper du innom får du kaffe/te i krus med alt fra Nerdrum motiver til Mumi kopp. Eller med traktormerke. Eller med ku og reklame for Geno

Har nettopp fylt opp med kjøkkenglass fra loppemarked og har mange fine glass, men få like

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 13:11   #14
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har man pent servise?

Jeg har arva et servise som besteforeldrene mine fikk i bryllupspresang, men det har jeg aldri brukt. Vi bruker bare hverdagsserviset vårt, jeg synes det er skikkelig fint, og det er så enkelt at det passer både til det ene og det andre.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 13:19   #15
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.037
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har man pent servise?

Jeg har et arvet penkaffeservise når jeg tenker meg om. Det står bare til pynt i glasskapet. Farmor og farfar fikk det i bryllupsgave.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 14:50   #16
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.022
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har man pent servise?

Så lenge det ikke er skår i så reagerer ikke jeg på hva jeg får.
Selv serverer jeg i pent servise når vi har bursdager. Krus ellers.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09

Sist redigert av Trulte : 30-10-11 kl 15:10.
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 14:55   #17
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har man pent servise?

Benytter denne tråden til å minne om at det er ikke service det handler om her altså, det er servise.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 15:17   #18
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har man pent servise?

Jeg har stentøy fra figgjo til hverdagsservise, 3 forskjellige mener jeg. Og så har jeg Rosendahl til fint. Og et penservise i stentøy fra figgjo. Samt en del samleobjekter fra figgjo. (bestefaren min var figgjodesigner og jeg har et veldig sentimentalt forhold til det gamle figgjogreiene.)
Ting med skår i kastes av hygienegrunner, men figgjoservisene mine tåler alt. Til og med å bli slengt gjennom et rom.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 15:55   #19
Husfruen
Erfaren
 
Husfruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 952
Husfruen er litt kul
Standard

Sv: Har man pent servise?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Benytter denne tråden til å minne om at det er ikke service det handler om her altså, det er servise.

Detaljer, detaljer..

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 15:28   #20
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har man pent servise?

Jeg er litt fisefin tror jeg, for jeg har et veldig pent og ordentlig servise (Wedgwood) på kjøkkenet komplett med alt av deler som er mer enn pent nok til fest men som primært brukes til hverdags. I tillegg har jeg altså enda penere servise, både til middag og kaffe. Til kaffe har jeg attpåtil to penserviser. Også har jeg juleservise, men det er kun til 6 og blir dermed sjelden brukt. (Ikke ofte vi kun er 6.)

Også har man visst Rosendahl-glass på kjøkkenet i alle varianter til hverdags og krystall i flere varianter i penskapet på stua som brukes til pent.

Jeg burde kanskje bli litt flittigere til å invitere folk på middag også, da?

Og så glemte jeg at jeg har firkantede asiatisk-inspirerte tallerkner også som jeg kan bruke om jeg skal servere f.eks. wok. Med tilhørende spisepinner.

Men taco-settet og fisketallerknene med tilhørende fat har jeg gitt bort.

Fine og ordentlige ting er viktig for meg, og jeg ville aldri servert av noe det var gått skår i f.eks. Men vi er alle ulike, og gudskjelov for det.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no