Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Hvem var din første populærkulturforelskelse?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-13, 09:44   #1
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.137
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvem var din første populærkulturforelskelse?

Siste fredags Q&A i The A. V. Club dreide seg om "first pop culture crushes", og sånt er jo morsomt å lese om - og ikke minst innser jeg at de fleste som svarer må være en god del yngre enn meg!

Jeg er ganske sikker på at vi har snakket om lignende før, men det er årevis siden, og det har garantert kommet til nye folk med nye, underholdende historier. Så: Hvem var den første fiktive personen du svermet for? (Eventuelt skuespiller/artist; de er jo i større eller mindre grad fiktive uansett ...)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 09:45   #2
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.285
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem var din første populærkulturforelskelse?

Morten Harket!

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 20:39   #3
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem var din første populærkulturforelskelse?

Morten Harket! Og han som spilte hovedrollen i Sigurd Drakedreperen.


Jeg har vært så lenge sammen med min mann at jeg minnes at han hadde Samantha Fox-plakat på rommet sitt.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.

Sist redigert av Susse : 03-06-13 kl 20:45.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 20:56   #4
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvem var din første populærkulturforelskelse?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg startet ikke før jeg var ti. Åtteåringen min har derimot vært i gang lenge. Orlando Bloom/Legolas ruler der i gården.

Kudos!! Orlando Bloom er snasn da.


Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Ekte nordnorsk forelskelse. Knirk.


(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)

Hockeysveis med ekstra lang, flat lugg. Nyyydelig.

Og nå kom jeg jo på at jeg har kjendisautograf på russedressen min. Steinar Albrigtsen og Tom Pacheco var i Bodø og holdt konsert, da de hadde en Norgesturne på den tiden. De to satt ved et bord i solen og drakk kaffe, og det var en masse folk som hadde stimlet rundt Steinar Albrigtsen for å få hans atugraf, mens stakkars Tom satt der helt alene og kikket på da jeg og venninna mi kom forbi. Vi kom rett bort til Tom og ba om å få hans autograf på dressen. Han gav oss det største gliset i hirstorien sikkert.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 10:34   #5
frksnupp
-o-o-o-o-o-
 
frksnupp sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
Innlegg: 517
frksnupp er litt kul
Standard

Sv: Hvem var din første populærkulturforelskelse?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Morten Harket!

Her og! Jeg var rundt fem år da Take om me ble en hit, og husker hvor forelska jeg var.

__________________
Knøttet 2013
frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 09:45   #6
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.869
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem var din første populærkulturforelskelse?

Supermann.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 09:46   #7
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.137
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem var din første populærkulturforelskelse?

Den tidligste jeg kan komme på er ellers Luke Macahan fra I Ville Vesten, som gikk på NRK da jeg var tolv.



Og han er da fremdeles ganske søt i cowboyhatt?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 09:47   #8
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.980
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem var din første populærkulturforelskelse?

Pat Sharp og Limahl.
Og jeg traff Pat Sharp i levende live en gang helt uventet, mistet taleevnen i mange timer.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 10:21   #9
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.418
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem var din første populærkulturforelskelse?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Den tidligste jeg kan komme på er ellers Luke Macahan fra I Ville Vesten, som gikk på NRK da jeg var tolv.



Og han er da fremdeles ganske søt i cowboyhatt?

Bruce Boxleitner og Familjen Macahan som det het på svensk var absolutt en av mine også! Den begynte å gå i Sverige i 1978 så jeg var 9 år og stormende forelsket.

Og så er det nesten litt rørende at an er gift med den kvinnelige idol da. Melissa Gilbert.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (18,0 KB, 6 visninger)

Sist redigert av Pelen : 03-06-13 kl 10:30.
Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 11:56   #10
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem var din første populærkulturforelskelse?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Den tidligste jeg kan komme på er ellers Luke Macahan fra I Ville Vesten, som gikk på NRK da jeg var tolv.



Og han er da fremdeles ganske søt i cowboyhatt?

Opprinnelig lagt inn av Ellisiv, her.

Duane Loken. Ååååh, jeg syns han var så skjøøøønnnn...


Disse her to, ja - i denne rekkefølgen. Neste på lista er nok Limahl.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 11:59   #11
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.631
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem var din første populærkulturforelskelse?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Den tidligste jeg kan komme på er ellers Luke Macahan fra I Ville Vesten, som gikk på NRK da jeg var tolv.

Og han er da fremdeles ganske søt i cowboyhatt?

Nå som jeg skulle skynde meg inn og være litt original.
Jeg fikk seriøst ikke sove om natten etter hver episode. Bruce!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 12:18   #12
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem var din første populærkulturforelskelse?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Den tidligste jeg kan komme på er ellers Luke Macahan fra I Ville Vesten, som gikk på NRK da jeg var tolv.



Og han er da fremdeles ganske søt i cowboyhatt?

Ja! Jeg holdt på å skrive Limahl, men Luke Macahan var den første! Jeg hadde nesten glemt ham.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 12:37   #13
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.942
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem var din første populærkulturforelskelse?

Ååå, herlige tråden

Luke Macahan var blant mine første også Gækki, John Taylor fra Duran Duran,

Man har jo alltids Corey Haim:



Sean Astin:



Joey McIntyre:



River Phoenix:



Matthew Broderick:






I feel like I can go on and on and on and on

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo

Sist redigert av IzziCreo : 03-06-13 kl 12:44.
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 15:58   #14
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.813
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem var din første populærkulturforelskelse?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Den tidligste jeg kan komme på er ellers Luke Macahan fra I Ville Vesten, som gikk på NRK da jeg var tolv.



Og han er da fremdeles ganske søt i cowboyhatt?

Åh han ja, han hadde jeg glemt!

Han kom vel først, og deretter kom Bruce Springsteen.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 20:57   #15
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.343
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem var din første populærkulturforelskelse?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Den tidligste jeg kan komme på er ellers Luke Macahan fra I Ville Vesten, som gikk på NRK da jeg var tolv.



Og han er da fremdeles ganske søt i cowboyhatt?

Tror dette var en av mine første også.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 11:15   #16
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvem var din første populærkulturforelskelse?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Den tidligste jeg kan komme på er ellers Luke Macahan fra I Ville Vesten, som gikk på NRK da jeg var tolv.



Og han er da fremdeles ganske søt i cowboyhatt?

Han her kom nok høyt på listen!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 09:48   #17
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem var din første populærkulturforelskelse?

Kurt og Friedrich i The Sound of Music - filmen fra 1965. Tror det må være det, men jeg svermet for en hel rekke film og tv-figurer så mulig jeg husker feil.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 09:51   #18
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.932
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem var din første populærkulturforelskelse?

Kim Haugen, da han var på Den Nationale Scene. Jeg må ha vært ca 12 og siden han er født i 1958 (jeg måtte sjekke), så var han altså 26 år den gangen.

Etterpå om Michael J. Fox, fra "Back to the Future".

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 09:57   #19
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem var din første populærkulturforelskelse?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Kim Haugen, da han var på Den Nationale Scene. Jeg må ha vært ca 12 og siden han er født i 1958 (jeg måtte sjekke), så var han altså 26 år den gangen.

Etterpå om Michael J. Fox, fra "Back to the Future".

Jeg har også hatt crush på de to. Kim Haugen er forresten veldig kjekk fremdeles.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-13, 09:49   #20
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.819
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem var din første populærkulturforelskelse?

Ååå, artikkelen nevnte Bowie i The Labyrinth. Jeg trodde jeg var den eneste..

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no