Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor ofte drar dere på kjærestetur uten barn?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Hvor ofte drar dere på kjærestetur?
Flere ganger i året 15 10,27%
En gang i året 42 28,77%
Annethvert år 12 8,22%
Hvert 3-5 år 27 18,49%
Hvert 5-10 år 15 10,27%
Sjeldnere enn hvert 10 år 29 19,86%
Har ikke kjæreste/partner 6 4,11%
Deltakere: 146. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-11, 19:03   #81
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.253
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte drar dere på kjærestetur uten barn?

Ca. 1 gang i året, i teorien. Det har vel bare blitt én gang etter Snorkfrøken (3,5) kom, men vi skal snart igjen nå. En gang.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 19:10   #82
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor ofte drar dere på kjærestetur uten barn?

Etter at vi fikk unger har vi vært på en ordentlig kjærestetur, bare vi to. Vi var i London for snart 3 år siden.

Ellers var vi to år på julebordshelg med mannens jobb på flott hotell for noen år siden, og et par-tre ganger har ungene vært ei natt hos besteforeldre og vi har fått en deilig kveld/natt/morgen alene her heime.

Nå ligger det an til ei natt heime alene til neste helg. I August blir det kanskje tur til Tyskland i bryllup, men da reiser vi sannsynligvis med andre voksne -men det blir en tur!

Jeg skulle veldig gjerne fått det til oftere!

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 20:01   #83
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte drar dere på kjærestetur uten barn?

Hmm, annet hvert år reiser vi til Stavanger på julebord hos noen venner, og så hadde vi en tur til London i høst. Så alt i alt reiser vi vekk sammen en gang i året.

Men vi har mye tilgang på barnevakt og går ut endel sammen eller på kino og middag mm. Føler ikke vi får for lite alenetid ihvertfall.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 20:05   #84
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.158
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor ofte drar dere på kjærestetur uten barn?

Vi var tre helger på fjellet samt en helg i Gøteborg i 2010. Storebror fylte 3 år i høst og lillesøs har nettopp blitt 2 år.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 20:11   #85
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.656
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor ofte drar dere på kjærestetur uten barn?

Vi var i Nice i 2006, og det er eneste kjærestetur etter at vi fikk vårt første barn i 2004.
Vi har snakket om London siden 2008 - vi må prøve å få det til i løpet av våren. Begrensningene har ligget i sporadiske mislykkede svangerskap, som er en dårlig kombinasjon med jobber hvor begge har mye vakter, og ønsket om at så mange helger som mulig skal være for bare oss 4, når vi ikke har vakt. Men foreldrene mine er klare nesten når det måtte være, så det er ikke dét det står på.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 20:31   #86
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte drar dere på kjærestetur uten barn?

Vi er litt dårlige på det, vi er late på dette med planlegging/ løse logistikk og det gjør at vi som regel ender med å ta med barna hvis vi drar til feks en storby. En gang pr år drar vi sammen med flere vennepar på hyttetur, det kan vel kalles kjærstetur om enn ikke av den helt alene knallromantiske sorten.

Susse synes jeg har en plan som jeg kunne tenke meg å få til, vi hadde egentlig trengt det.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 20:43   #87
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte drar dere på kjærestetur uten barn?

Vi drar alltid bort en langhelg i november.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 20:45   #88
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor ofte drar dere på kjærestetur uten barn?

Jeg svarte 3-5 år, fordi det er det som har vært frekvensen hittil. Men planen er å få til en slik reise minst én gang i året, for det er så utrolig viktig for forholdet. Nå blir det ikke flere barn her i gården, og minstejenta er snart 2 1/2, så det bør kunne gå an å få til heretter.

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 20:46   #89
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor ofte drar dere på kjærestetur uten barn?

Vi prøver og få til en voksentur minst engang pr år. Men dette startet vi med først når Mini var 2 år..

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 20:53   #90
Nelly
Superduperaktiv
 
Nelly sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 611
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Sv: Hvor ofte drar dere på kjærestetur uten barn?

Veldig dårlige på det gitt. Etter at ungene ble født har vi kun vært på en tur, bryllupsreisa vår. Har veldig lyst, men ingen av oss får ut fingeren. Veldig lurt med tipset om coop hotellkupp da.

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 23:13   #91
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor ofte drar dere på kjærestetur uten barn?

Har ikke vært på kjærestetur etter at vi fikk barn for 9 år siden vi.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 23:29   #92
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.110
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte drar dere på kjærestetur uten barn?

Minst en gang i året.

Vi opplever at det har blitt lettere å reise bort etter som barna ble eldre, for nå kan de overnatte hos venner.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 23:37   #93
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor ofte drar dere på kjærestetur uten barn?

det er store variasjoner innenfor "flere ganger i året", synes jeg. Drar man bort 2 ganger i året, eller 5-6?
Vi har vel hatt kanskje 2 eller 3 overnattinger lørdag til søndag uten barn sammen, eldste er 3,5. I mars skal vi til Kiel, og to overnattinger uten barn blir både merkelig og utrolig deilig kjenner jeg. Vi har ikke så lett for å få barnevakt over natten, så slike sjeldne tilfeller er gull verdt for meg/oss.

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 23:43   #94
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.164
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte drar dere på kjærestetur uten barn?

Vi har vel hatt i snitt én utenlandstur uten barn i året siden Poden var halvannet. (Tre av dem var primært for å dra på konsert, så da ville det uansett ikke vært aktuelt å ta med ham.) Da har mine eller mannens foreldre vært her hjemme sammen med ham. I tillegg har Poden vært alene hos besteforeldre i et par uker i året siden han ble fem og gammel nok til å fly på egen hånd, så da har vi hatt barnefri her hjemme, noe som jo fyller en del av den samme funksjonen. Og når vi er hos svigers i Trøndelag om sommeren, pleier vi typisk å tilbringe et par dager hos venner i Trondheim mens Poden er alene hos besteforeldrene.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 06:25   #95
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.788
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte drar dere på kjærestetur uten barn?

Altfor sjelden, desverre. Sist var sommeren 2007, da vi feiret ti år som kjærester i Krakow. Vi får rett og slett ikke barnevakt til å reise bort sammen. (Eldstebarnet er snart 12).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 07:21   #96
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.033
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte drar dere på kjærestetur uten barn?

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Å, dere sprer dere jo over hele linja og jeg kan liksom ikke argumentere med at "alle andre får prioriterer å dra på kjærestetur en gang i året!"

Men hvis dette er viktig for deg, så synes jeg det er et langt vektigere argument enn hva vi andre gjør.

Mannen min og jeg opplever helt andre ting når vi reiser bort bare oss enn hvis vi har med ungene. For oss tror jeg disse småpausene er viktige for forholdet. Barna våre har det helt supert hos besteforeldre. Og besteforeldrene koser seg. Det blir en vinn-vinn-vinn-situasjon.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 07:43   #97
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.550
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte drar dere på kjærestetur uten barn?

En gang på 8 år. Men vi er heldige og sender stadig en eller flere av ungene på overnatting til farmor eller mormor. Så vi har mye hverdagsfri.
Men ut på tur drar vi ikke uten ungeflokken. Vi jobber sammen og er dermed sammen hele dagen, hele uka, bare oss to, så behovet for tosomhet er ikke så stort.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 08:23   #98
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.906
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte drar dere på kjærestetur uten barn?

Opprinnelig lagt inn av Fryd, her.

Vi får rett og slett ikke barnevakt til å reise bort sammen. (Eldstebarnet er snart 12).

Er det vanskeligere å få barnevakt når ungene er såpass store? Eller, jeg skjønte visst ikke helt hva du mente. Jeg spør fordi dette er min opplevelse. Det blir vanskeligere og vanskeligere å få barnevakt etterhvert som ungene blir eldre. Det høres egentlig helt merkelig ut, men jeg tror dte er fordi barnevaktene også blir eldre og orker mindre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 08:28   #99
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.510
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte drar dere på kjærestetur uten barn?

Jeg krysset av for en, men når jeg tenker meg om har det jo vært 2-3 helgeturer i året de siste årene. Foreldrene mine eller broren min har vært barnevakt.

Vi har mulighet til en lenger tur også, ungene er hos svigers to uker i sommerferien hvert år, men da prioriterer vi jobbing så vi kan ha fri når ungene er hjemme.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 08:32   #100
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.788
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte drar dere på kjærestetur uten barn?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Er det vanskeligere å få barnevakt når ungene er såpass store? Eller, jeg skjønte visst ikke helt hva du mente. Jeg spør fordi dette er min opplevelse. Det blir vanskeligere og vanskeligere å få barnevakt etterhvert som ungene blir eldre. Det høres egentlig helt merkelig ut, men jeg tror dte er fordi barnevaktene også blir eldre og orker mindre.

Nja, egentlig tror jeg ikke det har så mye med alder å gjøre. Mer på den stabile barnevakten vår ble svært alvorlig syk og døde samtidig som vi jo har to store og en ganske liten. Vi har venner som sier de kan passe, men de har alle tre barn selv. Jeg ser for meg at en helg med seks barn blir litt intenst for de aller fleste.

Neste år skal vi likevel få det til, da har vi 10 års bryllupsdag og det skal feires med voksentur.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no