Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er det til middag? #16

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-24, 20:37   #11
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er det til middag? #16

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Kyllingwok med søt ingefærsaus. Minuset med å lage på slump er at det ikkje er sikkert eg får til så god saus igjen. Eller, snu på det. Kanskje blir sausen enda betre neste gong? Godt i alle fall.

Eit lite tips som mange sikkert allerede kan, men la oppskore kjøtt ligge ein halvtime (+/-) i bakepulver før steiking. (Skyll kjøttet før steiking.) Det blir så mørt. Velveting er ordet.

Jeg bruker et par ss maisenna, en ss bakepulver og et par skjeer olje (og litt soyasaus) til svelveting. Kjøttet/kyllingen blir helt mykt of superdigg!

Jeg lagde chicken green curry med løk, paprika og gulrot og serverte ris til. Superdigg

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:49.