Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnevennlige spisesteder i Oslo?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-03-08, 22:27   #1
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnevennlige spisesteder i Oslo?

Barna og jeg drar til Tigerstaden om noen dager, og da trenger vi tips om steder der det ok å dra med barn når vi skal spise lunsj og middag.

- Vi skal ha med barnevogn, og det er fint om de i tillegg har barnestoler.
- Gjerne ikke alt for dyrt, men maten bør være ok.
- Fint om det er såpass romslig at Knerten kan ligge på et teppe på gulvet.
- Fortrinnsvis sentrumsnært.
(- Lillemor hadde sikkert satt pris på en leikekrok, men det er ikke et must).

Forslag?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 22:57   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.824
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevennlige spisesteder i Oslo?

Jeg har akkurat vært på Peppes pizza på Aker Brygge. Litt bak i lokalene der var det en lekekrok hvor det så ut til at barna hadde det ganske så gøy.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 23:13   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.163
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevennlige spisesteder i Oslo?

Matte på gulvet er vel optimistisk de fleste steder.

Vi havner ofte på enten Peppes på Aker brygge eller på Friday's (ligger på Aker brygge, Karl Johan/Spikersuppa eller ved Saga kino).

Hvis man skal ha litt mer spennende mat, så går vi på Villa Paradiso på Grünerløkka. Man får ikke ha med vogn inn, men bagen er greit. Vognene står parkert på utsiden, og det er alltid mange av dem. Pizzaen her er veldig god, og det er lekerom i kjelleren.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 23:16   #4
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.847
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnevennlige spisesteder i Oslo?

Peppes på Aker Brygge eller Friday`s.
Kanskje enklest å komme inn med barnevogn på den som ligger på Karl Johan.

Og så er det jo Mækkern ( McDonald`s) da

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 23:22   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.523
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevennlige spisesteder i Oslo?

På de fleste stedene oppover Grünerløkka er det OK å ta med barn. Det er nesten ingen steder du kan ta med vogn inn, men utenfor sentrum er det helt OK å sette vogna utenfor og ta med barnet inn. På Mekka nede ved Akerselva og DogA har de lekekrok.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 23:28   #6
Doremifa
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 72
Doremifa er litt kul
Standard

Sv: Barnevennlige spisesteder i Oslo?

Mekka er kjempefin.
McDonalds er ikke et sted jeg ville latt minstemann ligge på teppe på gulvet

Doremifa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 23:29   #7
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.847
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnevennlige spisesteder i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Doremifa, her.

Mekka er kjempefin.
McDonalds er ikke et sted jeg ville latt minstemann ligge på teppe på gulvet

Tror egentlig ikke jeg ville latt en av ungene ligge på gulvet på teppe noen steder jeg.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 23:37   #8
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevennlige spisesteder i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Tror egentlig ikke jeg ville latt en av ungene ligge på gulvet på teppe noen steder jeg.

Ikke? Det gjør jeg stadig vekk, jeg. Forutsatt at gulvet er høvelig rent og at barnet ikke ligger der folk skal gå, naturligvis.

Jeg er ikke så glad i Peppes, Egon og slike steder. Jeg synes maten er litt kjedelig. Og ikke McDonalds.

Hva slags mat har de på Mekka og DogA?

Jeg kom på at jeg har spist på Little India i Motzfeldtsgate, og var fornøyd med maten der.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 23:44   #9
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnevennlige spisesteder i Oslo?

Synes maten på mecca er elendig om dagen, tapt seg skikkelig .... Villa Paradiso er jo hyggelig og ikke for trangt / masete hvis man kan gå på dagtid en vanlig ukesdag.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 23:48   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.163
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevennlige spisesteder i Oslo?

Mekka er virkelig barnevennlig, men servicen er virkelig grusomt elendig (de glemmer alltid minst en av bestillingene) og maten bare midt på treet. Så selv om den er aldri så barnevennlig har jeg sluttet å anbefale den.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 10:28   #11
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Barnevennlige spisesteder i Oslo?

Tar man bussen til Sagene (10 min. fra sentrum), så er det Cafe Nazar der, rett ved busstoppet (rett ovenfor kirken, på Sagene samfunnshus). Der har de veldig god mat, til greie priser, god service, lekekrok, barnestoler, stellerom, og det er god plass der.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 10:55   #12
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Barnevennlige spisesteder i Oslo?

http://www.cafecartagena.no/

Kan anbefale café Cartagena som ligger på Lysaker brygge. Har nydelig mat og barnekrok.

  Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 11:02   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.523
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Barnevennlige spisesteder i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Tar man bussen til Sagene (10 min. fra sentrum), så er det Cafe Nazar der, rett ved busstoppet (rett ovenfor kirken, på Sagene samfunnshus). Der har de veldig god mat, til greie priser, god service, lekekrok, barnestoler, stellerom, og det er god plass der.

Rett ved ligger også Mat & Mer, på Advokat Dehlies plass, god mat, og god plass. Og det ligger rett ved Nøstebarn.

Synd at Mekka har tapt seg slik.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 11:27   #14
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Barnevennlige spisesteder i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Rett ved ligger også Mat & Mer, på Advokat Dehlies plass, god mat, og god plass. Og det ligger rett ved Nøstebarn.

Og litt lenger opp i den gaten har du Café B, de har god mat og service, og også en liten lekekrok og stellerom (prisene husker jeg ikke). Men stedet er lite.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 11:28   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.523
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Barnevennlige spisesteder i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Og litt lenger opp i den gaten har du Café B, de har god mat og service, og også en liten lekekrok og stellerom (prisene husker jeg ikke). Men stedet er lite.

Der er det kjempehyggelig! Men de siste gangene jeg har vært i nærheten har det vært stengt, virker nesten som de er halveis nedlagt?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 11:38   #16
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Barnevennlige spisesteder i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Der er det kjempehyggelig! Men de siste gangene jeg har vært i nærheten har det vært stengt, virker nesten som de er halveis nedlagt?

De har jo stengt en periode, er det om vinteren da kanskje? (Det er jo mest logisk, iom. at de har uteservering.)
Sånn hvert år, altså.
Men nå er det nye eiere også, så jeg vet ikke helt. Stod det ikke noe på døren?

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 11:56   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.523
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Barnevennlige spisesteder i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

De har jo stengt en periode, er det om vinteren da kanskje? (Det er jo mest logisk, iom. at de har uteservering.)
Sånn hvert år, altså.
Men nå er det nye eiere også, så jeg vet ikke helt. Stod det ikke noe på døren?

Har de stengt en periode hvert år? Det har jeg ikke lagt merke til, uten at jeg skal påstå at jeg legger merke til alt, altså. Jeg var der jevnlig gjennom vinteren når jeg hadde barselpermisjon, og har vært der om vinteren siden også. Er det ikke Emmanuelkirken som eier dem lenger? På døra sto det ingenting, bare en lapp til en dame noen hadde prøvd å ringe.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 12:27   #18
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Barnevennlige spisesteder i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Har de stengt en periode hvert år? Det har jeg ikke lagt merke til, uten at jeg skal påstå at jeg legger merke til alt, altså. Jeg var der jevnlig gjennom vinteren når jeg hadde barselpermisjon, og har vært der om vinteren siden også. Er det ikke Emmanuelkirken som eier dem lenger? På døra sto det ingenting, bare en lapp til en dame noen hadde prøvd å ringe.

Ja, men jeg husker ikke hvilken periode, mulig det er en annen.
Jeg aner forsåvidt ikke hvem som eier den forresten, men de som driver da. Det er noen andre enn før, de er noen av gutta fra Myhrens kjøkken i hvertfall.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 16:00   #19
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnevennlige spisesteder i Oslo?

Vi liker oss på Mekka når vi er i Oslo.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 19:03   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.523
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Barnevennlige spisesteder i Oslo?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Ja, men jeg husker ikke hvilken periode, mulig det er en annen.
Jeg aner forsåvidt ikke hvem som eier den forresten, men de som driver da. Det er noen andre enn før, de er noen av gutta fra Myhrens kjøkken i hvertfall.

Dette må undersøkes. De hadde jo verdens beste sandwicher!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no