Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Få refundert reise gjennom forsikringsselskapet?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-09, 12:33   #1
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Få refundert reise gjennom forsikringsselskapet?

Jeg og gubben har kjøpt oss reise til Island 27.-30.august. Det er sånn non-refundable ... både for hotell og fly.

Men nå vurderer vi å droppe det, pga min form. Å reise til Island er en liten drøm vi har hatt, og da vil jeg være i form nok til å oppleve det som bør oppleves der. Og det er jeg ikke nå

Så da antar jeg at vi må gå gjennom forsikringsselskapet mitt for å få refundert reisen (?) pga at jeg er sykmeldt?

Men jeg har aldri gjort sånn før, og har ingen anelese om hvordan det fungerer. Jeg har bra forsikring gjennom arbeidsgiver (tror det er Gjensidige) - og tror i utgangspunktet det skal gå greit. Men jeg vet ikke hvordan jeg går frem?

Noen med erfaring?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 12:55   #2
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Få refundert reise gjennom forsikringsselskapet?

Du må vel ha en attest fra lege om at du er syk.... Vi gjorde dette en gang vi måtte kutte Syden pga ryggen min...Og sende den til forsikringsselskapet. Da ordnet det seg for oss.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 12:57   #3
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Få refundert reise gjennom forsikringsselskapet?

Uffda, det var da kjedelig.... men jeg skjønner deg veldig godt, er jo viktig å få mest mulig utav reisen, og det får dere vel ikke nå. Island er jo et land der man opplever ting! Men har dere Gjensidige altså? Ikke Vesta? Legeerklæring er vel tingen, og det får du jo glatt.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 15:25   #4
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Få refundert reise gjennom forsikringsselskapet?

Har ikke kommunen avtale med Gjensidige? Utdanningsforbundet har Vesta, men jeg har ikke der, kun kommunen.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 16:10   #5
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Få refundert reise gjennom forsikringsselskapet?

Reiseforsikring gjennom kommunen??

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 16:37   #6
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Få refundert reise gjennom forsikringsselskapet?

De fleste reiseforsikringer vil dekke avbestilt reise grunnet sykdom, så lenge sykdommen er akutt inntrådt (altså ikke kronisk så ille som nå) og du ikke var syk på bestillingstidspunkt. Greit om legeerklæringen har en formulering om at du er for syk til å reise.

Reiseforsikring gjennom kommunen har jeg aldri hørt om.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 18:19   #7
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Få refundert reise gjennom forsikringsselskapet?

Hm, kanskje jeg tenker feil ift reiseforsikring da?
Skal sjekke. Men mener bestemt at vi har reiseforsikring gjennom å være ansatt i kommunen ja. Men mulig jeg tar feil.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 18:27   #8
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Få refundert reise gjennom forsikringsselskapet?

Reiseforsikringen din må dekke avbestilling. Og så må du ha legereklæring på at du ikke kan reise pga helse. Da tror jeg det er en grei sak, men sikkert greit å sjekke med forsikringsselskapet hva de trenger.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 18:38   #9
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Få refundert reise gjennom forsikringsselskapet?

Uansett har vi reiseforsikring på mastercardet vi brukte da.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 20:14   #10
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.450
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Få refundert reise gjennom forsikringsselskapet?

Reiseforsikring og avbestillingsforsikring er IKKE det samme. Langt derifra. Det er avbestillingsforsikring du trenger. Det er riktig at en del kredittkort tilbyr dette dersom reisen betales med kortet, men det er store forskjeller.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 20:38   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.005
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Få refundert reise gjennom forsikringsselskapet?

En god del reiseforsikringer har også avbestillingsforsikring, men slett ikke alle. Du må derfor forhøre deg med forsikringsselskapet om din reiseforsikring dekker dette. For jeg antar at du ikke har tegnet noen egen avbestillingsforsikring.

Jeg mener at du trenger en separat erklæring fra legen om at du ikke kan reise. Det holder ikke å være sykemeldt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 20:59   #12
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Få refundert reise gjennom forsikringsselskapet?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

En god del reiseforsikringer har også avbestillingsforsikring, men slett ikke alle. Du må derfor forhøre deg med forsikringsselskapet om din reiseforsikring dekker dette. For jeg antar at du ikke har tegnet noen egen avbestillingsforsikring.

Jeg mener at du trenger en separat erklæring fra legen om at du ikke kan reise. Det holder ikke å være sykemeldt.

Det Tjorven sa.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 22:43   #13
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Få refundert reise gjennom forsikringsselskapet?

Erklæring er ikke noe problem. Det er avbestillingsforsikring gjennom TrygVesta sin avtale med Statoil MasterCard gull. Har kontaktet de nå.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no