Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Å vaske flisegulv

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-07, 18:28   #81
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å vaske flisegulv

Opprinnelig lagt inn av Alexa, her.

Og kan man bruke den på glassdørene i dusjen?

Det går bra her ihvertfall.

Jeg låner maskinen til moren min, for jeg synes ikke den er nyttig til så mye annet enn baderomsvask. Hun måtte lakke om en dør fordi dampen kom for nær den.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 19:09   #82
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.949
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å vaske flisegulv

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Var det bare det som var poenget? Jeg trodde poenget var at skitten ikke var lett å få bort på vanlig måte, og at man ikke orket å ligge på alle fire og skrubbe med en tannbørste eller lignende. Jeg synes iallfall det går mye fortere og lettere med dampvaskeren. Man går bare over gulvet med en mopp etterpå så er alt skinnende rent.

Men du, jeg trodde hele greia med den her var den fantastiske mikrofiberkluten som er på og som man vasker med samtidig som man damper? Sånn ser det i allefall ut på tv-shop sine hjemmesider. Juger de?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 22:09   #83
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Å vaske flisegulv

Vi turte å prøve.

Funker bra. Jeg er spesielt fornøyd med det som kom vekk fra rundt kranen på vaskene. Vi har enda ikke prøvd på dusjen, vinduene eller parketten, men kanskje vi får tid til uka...
Enkel å bruke (til tross for bruksanvisningene med alle advarslene), føler ikke at pengene forsvant ut vinduet.

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 11:46   #84
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.949
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å vaske flisegulv

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Men du, jeg trodde hele greia med den her var den fantastiske mikrofiberkluten som er på og som man vasker med samtidig som man damper? Sånn ser det i allefall ut på tv-shop sine hjemmesider. Juger de?

Iset? Venter på svar her, jeg.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 11:49   #85
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å vaske flisegulv

Jeg har ikke prøvd mikrofiberkluten enda, men skal gjøre det i dag eller i morgen. Har bare brukt børsteknottene på det verste og så gått over med Jif-mopppen etterpå. Må innrømme at jeg er litt nervøs når jeg skal bruke dampvaskeren, er redd for å bli skåldet. Det står en haug med advarsler i bruksanvisningen. Må ikke gjøre ditt og ikke datt. Men det er vel bare å være ekstra forsiktig.
Nå har vi HELT nye fliser på toalettet og i gangen da, så det har ikke vært nødvendig å skrubbe noe særlig, da alle fuger er helt fine.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 11:50   #86
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å vaske flisegulv

Opprinnelig lagt inn av Alexa, her.

Vi turte å prøve.

Funker bra. Jeg er spesielt fornøyd med det som kom vekk fra rundt kranen på vaskene. Vi har enda ikke prøvd på dusjen, vinduene eller parketten, men kanskje vi får tid til uka...
Enkel å bruke (til tross for bruksanvisningene med alle advarslene), føler ikke at pengene forsvant ut vinduet.

Ja, den spylegreia er fantastisk! Jeg fikk bort MASSE inngrodd størknet "dritt" fra toalettet, vasker og vinduer. Knall!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 19:51   #87
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å vaske flisegulv

Dette høres jo helt utrolig ut! Kan denne type brukes på eksempel spisebordsstoler og tepper under spisebord tro?

Dette var god reklame for tv-shop

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 14:46   #88
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å vaske flisegulv

Gammal diskusjon, eg veit.

Me har no lånt ein Shark, men den lagar ein vanvittig lyd. Eg vågar ikkje vente til "ready"-knappen lyser grønt, for innan den tid er eg døv av lyden. Lyden betrar seg når du slepper ut dampen (so to speak). Litt småredd for at ille saken skal gå i lufta, faktisk. Eigaren har same erfaring.

Forøvrig så var den enormt effektiv på flisene i dusjen. Ikkje imponert over vinduspuss, men så var fingeravtrykka rimelig gamle

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 16:42   #89
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.945
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å vaske flisegulv

Opprinnelig lagt inn av TV-shop

Når du bestiller Shark Steam Blaster får du CD-n Romantic Melody uten ekstra kostnad.

avgjørende salgsargument. Kanskje det er meningen at man skal komme i det romantiske hjørnet av litt husvask?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 22:01   #90
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å vaske flisegulv

What?!? Jeg fikk ingen CD. Snytt!

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 22:08   #91
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å vaske flisegulv

Er dere fortsatt fornøyd? Noen har forsøkt seg på dusjvegger eller glassbyggerstein?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 22:53   #92
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å vaske flisegulv

Jeg har bare brukt den 1 gang. Rundt kjøkkenkranen i den forrige leiligheten.
Ble litt redd den, jeg også. (Og så har jeg rotet bort bruksanvisningen, tror jeg.)

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 11:55   #93
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å vaske flisegulv

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Jeg har bare brukt den 1 gang. Rundt kjøkkenkranen i den forrige leiligheten.
Ble litt redd den, jeg også. (Og så har jeg rotet bort bruksanvisningen, tror jeg.)


Ja, fekk du den lyden du også?

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 22:47   #94
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å vaske flisegulv

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Ja, fekk du den lyden du også?

Vet du, jeg husker ikke. Det er så lenge siden. Men jeg bestemte meg rimelig kjapt for at jeg ikke skulle bruke denne med barna i hus.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 19:15   #95
Røsslyng
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sørvestlandet
Innlegg: 52
Røsslyng har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Å vaske flisegulv

Vi fikk et råd en gang om å kjøpe et et har nok hjulpet litt, men jeg er ikke kjempefornøyd og vi må jo ligge på alle fire og skrubbe gulvet...

Røsslyng er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 19:16   #96
Røsslyng
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sørvestlandet
Innlegg: 52
Røsslyng har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Å vaske flisegulv

Et spesielt vaskemiddel og et impregneringsmiddel, skulle det være.

Røsslyng er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-09, 22:45   #97
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å vaske flisegulv

Hun gærne damen i "Ekstrem rengjøring" bruker sitronsaft og salt.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no