Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Male kjøkkenskap i forskjellige farger

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-13, 10:33   #1
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Male kjøkkenskap i forskjellige farger

Jeg skal male dørene på kjøkkenskapene på dette kjøkkenet:




Først vil jeg at noen kan fortelle meg hva den sikk-sakk-greia i overkapet til høyre er, er det meningen man skal legge vin der, eller hva er det egentlig? Og dersom du har sånn - bruker du den?

Og så vil jeg at du skal late som du har bodd litt for lenge i hippieland, og dessuten har en åtteåring med sterke meninger om fargesetting av kjøkkenet, og tenke deg at du synes det er en god idé å male skapdørene i forskjellige farger. Dvs. hver skapdør i én farge. Hysj!

Ville du da hatt forskjellige farger på overskap og underskap, eller ville du hatt samme farge over og under, så det ble som én fargestripe atskilt av kjøkkenbenken? Hva ville du gjort med skuffene?

(Nok en gang understreker jeg at dette er prospektbilder. Nei, det er ikke mine vaser.)

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 10:35   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male kjøkkenskap i forskjellige farger

Begge deler kan bli fint? En annen ting som går an er jo å ha mange forskjellige nyanser av samme farge, altså bare blande i mer hvitt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 10:39   #3
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.715
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male kjøkkenskap i forskjellige farger

For å gjøre din hippieinspirerte 8 åring glad må du blande fargene og ikke skape rette linjer.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 10:58   #4
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.003
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male kjøkkenskap i forskjellige farger

Ikke rette linjer, og det tror jeg hadde blitt kult!

:med-hippie:

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 11:05   #5
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.406
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male kjøkkenskap i forskjellige farger

Tenk så bra det blir, da kan du si det røde skapet eller den blå skuffen, når folk lurer på hvor du har ting.

Jeg er også litt fargerik, men har undertrykket det fordi alt er så rotete hos oss i utgangspunktet, så jeg ville gått for litt orden i fargerikheten. Da gjerne samme farge oppe og nede, og eventuelt brukt nyanser for å skille skuffene fra hverandre. En blå søyle, eller en oransje søyle - med ulik lyshet på de forskjellige elementene. SKjønner?

Skrågreiene, tror jeg at jeg har sett vin i. Men du kan jo putte inn kjøkkenhåndklær, poser med frokostblanding eller alle rullene med plastfolie og bakepapir og sånn. Sa du ikke nettopp at du var hippie?

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 11:05   #6
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.479
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male kjøkkenskap i forskjellige farger

Ikke rette linjer og holde seg til farger innen for samme fargeskala, tror jeg. :godt utenfor komfortsonen:

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 11:20   #7
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.173
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male kjøkkenskap i forskjellige farger

Jeg tror at det blir finest å gå for gjennomført kaos, altså at det ikke er noen slags søyler eller system, bare masse forskjellige farger. Det viktigste er vel å finne farger som kler hverandre tenker jeg. På bakgrunn av stripestrikkeprosjekter vet jeg at noen fargenyanser av blått, orange, rosa, lilla osv passer kjempefint sammen, mens andre nyanser av en blåfarge ikke er fint i "gjengen" av farger. Så jeg ville ha brukt tid på å planlegge det, og gjerne prøvd å finne et eller annet generatorprogram hvor du kan leke med å legge ulike farger inntil hverandre.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 11:26   #8
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male kjøkkenskap i forskjellige farger

Moro

Jeg ville hentet fargepaletter hos fargehandel, lek med fargene og se hvilken kombinasjon av farger du liker best.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 11:39   #9
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male kjøkkenskap i forskjellige farger

Ikke system, men farger i nyanser.

Men, det er mye jobb!!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 11:41   #10
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.137
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Male kjøkkenskap i forskjellige farger

De skrågreiene er til vin, men obs - flaskene kan dette ut. Bill. mrk. :ny vask under skrågreie knuste:

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 11:46   #11
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male kjøkkenskap i forskjellige farger

Jeg tror ikke jeg orker å gjøre noe mer komplisert enn å male hver skapdør i forskjellig farge, jeg har ikke lyst til å begi meg ut på psykedelisk frimaling.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 11:48   #12
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.173
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male kjøkkenskap i forskjellige farger

Var den til mitt innlegg Acsa? Jeg mente ikke at det skulle være mer kaos enn en dør i hver farge, bare at det ikke skulle være samme farge på overskapet og underskapet, eller noe slags ruter, søyler osv.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 11:49   #13
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.173
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male kjøkkenskap i forskjellige farger

Jeg ville forresten ha tatt bort skrågreiene og satt inn en eller to vanlige flate hyller der. Så kan du ha fine te-kanner, krukker eller kokebøker stående der.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 11:51   #14
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.719
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Male kjøkkenskap i forskjellige farger

Kjøkkenet er visstnok ikke en god plass for oppbevaring av vin siden temperaturen i rommet svinger en del. Jeg hadde bygd om sikk-sakk-greia til hylle for kokebøker.

Ja til farger!

Cauchy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 11:53   #15
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.719
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Male kjøkkenskap i forskjellige farger

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg ville forresten ha tatt bort skrågreiene og satt inn en eller to vanlige flate hyller der. Så kan du ha fine te-kanner, krukker eller kokebøker stående der.

Kloke hoder osv.

Cauchy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 11:55   #16
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male kjøkkenskap i forskjellige farger

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg ville forresten ha tatt bort skrågreiene og satt inn en eller to vanlige flate hyller der. Så kan du ha fine te-kanner, krukker eller kokebøker stående der.

Kokebøker? I den lille der? Jeg har da flere hyllemeter med kokebøker!

Men kanskje jeg skal ha kjøkkenhåndklær/kluter i forskjellige farger? Som jeg kan rulle sammen og stikke inn? Skjønt, realismen i det er vel ikke påtagelig, jeg pleier å nappe med meg kjøkkenhåndklær og kluter fra tørkestativet og dumpe dem i en skuff i et salig kaos, til stor fortvilelse for min mor, som stryker kjøkkenhåndklærne.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 11:57   #17
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male kjøkkenskap i forskjellige farger

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Tenk så bra det blir, da kan du si det røde skapet eller den blå skuffen, når folk lurer på hvor du har ting.

Ja, ikke sant? Det blir så bra!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 11:59   #18
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.406
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male kjøkkenskap i forskjellige farger

Jotun har en fargevelger, der du kan laste inn bilde av rommet du vil male - så kan du late-male på forhånd. Har ikke testet det ut selv, da jeg trengte fargevelgeren for å finne lik fargenyanse som det jeg har bilde av.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 12:13   #19
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male kjøkkenskap i forskjellige farger

Regnbuekjøkken kan bli knallstilig, I´d do it!

Bare sørg for å ha alle fargene i samme kulørthetsgrad, altså like mye "farge" i hver farge, så blir det så kult atte. Ittens fargesirkel er sikkert et bra utgangspunkt, så klare farger som mulig uten blanding, hadde jeg gått for.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-13, 13:31   #20
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.223
Blogginnlegg: 262
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male kjøkkenskap i forskjellige farger

Jeg hadde gått for mange forskjellige duse farger. Litt mørkere nede og lysere oppe.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no