Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Skjørt fra Birgirsdottir

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-10, 12:17   #1
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.442
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Skjørt fra Birgirsdottir

Det var noen her inne som skulle strikke dette men jeg husker ikke hvem.



Hvordan er det i str? jeg bruker 40/42 til vanlig i skjørt. holder det med 40 her. litt kjedeli om det blir for stort og jeg ikke får brukt det.

Jeg har startet på det nå, men kanten oppe ruller seg bare ned. Kommer det til å rette seg etterhvert eller bør jeg strikke opp en kant øverst og strikke noen cm vrangbord?

Så har jeg noen spm om mønsteret. På siden står det "gjenta omg på str. " oppover, dette betyr at jeg skal gjenta kun den ene omg. på den aktuelle str. ja?

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 14:13   #2
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.324
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skjørt fra Birgirsdottir

Søsteren min (Tussilago) har strikket det skjørtet, hun strikket det i 38 og det ble nesten litt stort. Men hun strikker løst da. Mener hun heklet en kant helt øverst da hun var ferdig.

Mønsteret har jeg ikke peiling på, skal si fra til henne at du lurer!

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 15:40   #3
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skjørt fra Birgirsdottir

Jeg har strikket det - husker ikke i hvilken størrelse, men jeg fikset det til med 2 rette og 2 vrange i en bord øverst slik at det ble tettsittende og elastisk nok. Det er en enkel sak å fikse når du har kommet så langt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 15:55   #4
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skjørt fra Birgirsdottir

Nydelig skjørt! Kunne ønske jeg kunne strikke!

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no