Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Lånekassen gir og tar, på samme dag

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-11, 23:02   #1
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Lånekassen gir og tar, på samme dag

Litt artig.

Jeg fikk to brev av Lånekassen. Samme dag. Åpnet først dette med følgende tekst:

Sitat:


OMGJØRING AV LÅN TIL STIPEND

LÅnekassen har gjort om 1 600 kroner av lÅnet ditt til stipend pÅ bakgrunn av disse
opplysningene:

FullfØrte Fag: XXXX

tenkte jeg, det var jo en fin belønning for å ha tatt et fag i vår og bestått og alt. (tok et fag våren 2011)

SÅ åpnet jeg dette:

Sitat:


Stipend er gjort om til lÅn

Som du har fÅtt informasjon om tidligere, skal stipendet du fikk i 2004, vurderes
mot inntekten og formuen din samme Året. Tall fra skatteetaten viser at du hadde
hØyere inntekt enn det som er grensen for Å beholde fullt stipend.
Vi har derfor gjort om 1 600 kroner av stipendet til lÅn.


Går det AN å tenke noe annet enn at her er det en gniten saksbehandler som skal få tilbake pengene de måtte tilgodeskrive? 2004!? Det året tok jeg et fag for å komme ut av fastrenteavtalen. Lån osv jeg fikk utbetalt innbetalte jeg igjen.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!

Sist redigert av Daisy : 07-08-11 kl 23:27.
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 23:17   #2
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.289
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lånekassen gir og tar, på samme dag

Jeg ville tro at det meste av slike omgjøringer følger av datagenererte opplysninger? Og at saksbehandlerne ikke har peiling på hvorfor folk gjør som de gjør?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 23:26   #3
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lånekassen gir og tar, på samme dag

Selvsagt Pelle, jeg mente det på en humoristisk måte. Jeg synes det er morsomt at det samme dag dumper ned to slike brev. Et der de gir meg nøyaktig 1600 kr, og et der de henviser til 2004 og tar fra meg 1600 kr.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 23:27   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.529
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lånekassen gir og tar, på samme dag

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 23:31   #5
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.289
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lånekassen gir og tar, på samme dag

Ja, det var jo veldig pussig, hehe.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 23:52   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.854
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lånekassen gir og tar, på samme dag

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 00:47   #7
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.925
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lånekassen gir og tar, på samme dag

Jeg får også sånne brev frå lånekassen. Beskjeder om at lån er omgjort til stipend og deretter beskjed om at det ikke er der likevel. Jeg har jo ikke søkt om noe, så jeg antar at de automatisk får beskjed om fag jeg har fått, og at de med ujevne(?) mellomrom foretar kontroller, og deretter finner ut at de har gjort feil. Jeg fikk brevene i motsatt rekkefølge her for et par år siden. Først brev om at de hadde trukket tilbake stipend, for deretter et par uker senere å få beskjed om at lån var omgjort til stipend pga bestått eksamen.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 00:55   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.846
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lånekassen gir og tar, på samme dag

Herlig humor.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no