Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-10, 14:34   #41
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Vi har ikke bodd så lenge på hvert sted at vi har rukket så mye rundvasking.

Men jeg også liker å vaske, bare ikke med unger og mann rundt meg. Så da blir det sjelden tid til sånt. Her vaskes det litt nå og da, og vegger, skuffer og skap tas også ved behov. Så alt i alt når jeg vel rundt på et år.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 14:36   #42
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Vasker ikke tak, men ellers vaskes vegger, skap , skuffer flere ganger i året.
Når jeg tørker støv, vasker jeg også dører, karmer osv.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 15:26   #43
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Aldri. Jeg flekkvasker.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 15:41   #44
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Tak og vegger males når de blir møkkete nok.. Jeg gnir ikke møkka utover med langkost. Ellers vaskes det godt her hver 2 uke, jeg støvsuger og tar kjøkken og badet de andre ukene.. helgevask på en måte. Eneste rommet jeg vasker "rundt" er vel egentlig badet - men det tas ved behov - og det kan skje noen ganger pr år.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 20:16   #45
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Dette var en så fin tråd at jeg fikk lyst å vaske mer, så jeg har vasket terrassene + bordene ute i dag. Vasket dem ned med husvask, og det ser jo nymalt ut. Spylte først, så skrubbet jeg med vaskekost. Ble kjempeflott. Etterpå ble det søppeldunkene sin tur. De tømte bosset her i dag, så de var tomme. Jeg spyla de helt rene. Klar for høsten de nå.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 20:24   #46
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.898
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Nei sånt holder jeg meg for god til.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 20:25   #47
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Dette var en så fin tråd at jeg fikk lyst å vaske mer, så jeg har vasket terrassene + bordene ute i dag. Vasket dem ned med husvask, og det ser jo nymalt ut. Spylte først, så skrubbet jeg med vaskekost. Ble kjempeflott. Etterpå ble det søppeldunkene sin tur. De tømte bosset her i dag, så de var tomme. Jeg spyla de helt rene. Klar for høsten de nå.

Du er sikkert et nettroll.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 20:27   #48
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Du er sikkert et nettroll.


Hehe, nei. Det er helt sant. Ungene og gubben er vitne. Ja, de sier ofte jeg har ryddedilla og en smule støv på hjernen.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 20:29   #49
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Jeg vasker rundt huset ca annahvert år, og da tar jeg vegger og alt
Tar ikke alt på engang, men alt blir tatt i 2-3 etaper ila ett par uker...
Oppå og inni kjøkkenskap vasker jeg 3-4 ganger i året
Lister vakser jeg 1-2 ganger i mnd

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 20:33   #50
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Hvert år. Fra gulv til tak. Og jeg fatter ikke at folk orker å male inn møkka. Uansett om jeg skal male så vasker jeg først. Det er jo en selvfølgelig.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 20:37   #51
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Og jeg fatter ikke at folk orker å male inn møkka.

Hvorfor i all verden skulle det spille noen rolle om det er skittent under malingen? (Du vet at det uansett er skittent under gulvet? )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 20:46   #52
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Da blir ikkje i høst i alle fall. Eg skal vaska ut huset eg flytter frå, og da får halda. Men eg pleier jo å ta rom når eg ser da trengs, siden både eg og eldste er allergisk mot støv. (Skulle ikkje tru da slik huset ser ut for øyeblikket. )

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 20:49   #53
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Vaske rundt?? Rundt hvafforno?

:sluske:

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 22:03   #54
naima
nerdedame
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 545
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Opprinnelig lagt inn av Babe, her.

Vaske rundt?? Rundt hvafforno?

Rundt plantane? Det gjer eg. Praktisk å slippe flytte på dei.

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 22:08   #55
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Jeg blir så svimmel av alt som går rundt, så derfor klarer jeg ikke å vaske rundt heller.



(Og det seriøse svaret er når jeg flytter.)

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 22:10   #56
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Polarjenta:
Skulle prikke deg, men må prikke noen andre først!

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 22:13   #57
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Never.

Det vil si - vi flyttet hit i mai 04, og nå sist desember hadde vi vannlekkasje på badet. Ifbm renovasjonen av badet ble det mye byggestøv rundt i huset, så da måtte jeg vaske ned alt i palmehelga da vi flyttet hjem. Alt som var eksponert til støvet, that is - ikke inni kjøkkenskapene, f.eks. De tror jeg ikke er vasket siden 04. Vurderer å ta dem nå på tampen av ferien, da - ganske uavhengig av denne tråden, faktisk.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 22:20   #58
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Jeg skjønner ikke spørsmålet

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 22:22   #59
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Dette var en så fin tråd at jeg fikk lyst å vaske mer, så jeg har vasket terrassene + bordene ute i dag. Vasket dem ned med husvask, og det ser jo nymalt ut. Spylte først, så skrubbet jeg med vaskekost. Ble kjempeflott. Etterpå ble det søppeldunkene sin tur. De tømte bosset her i dag, så de var tomme. Jeg spyla de helt rene. Klar for høsten de nå.

For real? Vaske utendørs? Vitsen med det'a?

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 22:33   #60
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff fra juletråden (!) - hvor ofte vasker du rundt?

Vi tar sjeldent hele huset i en smell, men vasker hvert rom skikkelig sånn dann og vann.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no