Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kan noen anbefale regntøy?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-09, 13:23   #1
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Kan noen anbefale regntøy?

Må ha nytt til dattera vår på 2,5 år. Gjerne noe som kan kjøpes på nett, men ikke et must.

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 13:27   #2
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan noen anbefale regntøy?

Har vert fornøyd med reflex sitt regntøy til mine tre. Dei har vel ikkje nettbutikke desverre, men eg synes eg ser reflex sitt "overalt" no.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 13:28   #3
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan noen anbefale regntøy?

Reflex sitt er i nettbutikken til Barnas Hus.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 13:33   #4
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan noen anbefale regntøy?

Reflex

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 13:45   #5
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan noen anbefale regntøy?

Vi er fornøyde med Ida T sitt (nett), Artic living (barnas hus) og Just in Case (fås kjøpt i sportbutikker).

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 14:14   #6
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan noen anbefale regntøy?

Jeg har en avlegger som greier å lage hull på knærne på ALT av tøy - inklusive vinterdresser og regntøy. Etter et par gangers bruk er tøyet ødelagt.

I våres kjøpte jeg et sett fra Ticket to Heaven som jeg er veldig fornøyd med. Det er tynt og lett, men han har enda ikke klart å ødelegge buksene til tross for at han brukt det en god del.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 14:18   #7
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Kan noen anbefale regntøy?

Hehe.. Jeg kan ikke anbefale dette, siden jeg ikke har prøvd det enda, men jeg trooor denne er smart.

Oppdaget nettopp at på Barnas Hus, hadde de regntøydresser! Og etter 4 år med regnklærbarn, så frister det med regntøy som ikke blir full av gjørme oppover innsiden av jakkeryggen.

Jeg skal i alle fall kjøpe inn hele regndresser til neste sesong!

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 14:38   #8
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan noen anbefale regntøy?

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Vi er fornøyde med Ida T sitt (nett), Artic living (barnas hus) og Just in Case (fås kjøpt i sportbutikker).

Hvordan er Ida Ts regntøy i størrelsen? Synes de øvrige klærne er så små.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 14:39   #9
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen anbefale regntøy?

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Hehe.. Jeg kan ikke anbefale dette, siden jeg ikke har prøvd det enda, men jeg trooor denne er smart.

Oppdaget nettopp at på Barnas Hus, hadde de regntøydresser! Og etter 4 år med regnklærbarn, så frister det med regntøy som ikke blir full av gjørme oppover innsiden av jakkeryggen.

Jeg skal i alle fall kjøpe inn hele regndresser til neste sesong!

Blir ikke dette veldig upraktisk med tanke på alle gangene det bare er nødvendig med regnbukse?

Vi har brukt Reflex, og nå har vi Troll. Har vært godt fornøyd med begge de to.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 17:35   #10
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan noen anbefale regntøy?

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Hvordan er Ida Ts regntøy i størrelsen? Synes de øvrige klærne er så små.

De er små i størrelsen de også. Kjøpte 104 til storesøster da hun var 3 år, da var det litt for stort, hun er ikke et lang barn, litt under gjennomsnittet.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 18:36   #11
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan noen anbefale regntøy?

Vi er fornøyd med reflex og Helly H.

Når det gjelder hel dress ville jeg ikke hatt det til ei så lita jente. De trenger ofte kun buksa.

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 19:36   #12
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan noen anbefale regntøy?

Storebror har bare brukt Reflex sitt og er veldig fornøyd med det.Han bruker sitt 3. Reflex-sett nå. Lillebror har fått et fra Abeko som også virker veldig bra. Tynnere enn Reflex sitt, men bra. Han er bare 19 mnd. og krabber enda litt rundt omkring.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 19:53   #13
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan noen anbefale regntøy?

[quote=apan;1742064]Blir ikke dette veldig upraktisk med tanke på alle gangene det bare er nødvendig med regnbukse? [/quote

Jobber i bhg og det er noe herk med hele regndresser (synes jeg da). Som du sier, noen ganger er det bare behov for regnbukse og vanlig jakke/genser, da må de som har hele dresser binde armene rundt livet.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 19:56   #14
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan noen anbefale regntøy?

Fornøgd med Reflex.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 20:03   #15
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan noen anbefale regntøy?

Reflex sitt er bra. Det viktigste er dog at regntøyet er mykt og ikke stivt.

Jeg vil ikke anbefale hel dress, det er greit nok når det pøser ned, men veldig ofte trenger man bare buksa og ikke jakken.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 12:49   #16
nam
Ser flere sider enn..
 
nam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 688
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Kan noen anbefale regntøy?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Blir ikke dette veldig upraktisk med tanke på alle gangene det bare er nødvendig med regnbukse?

Vi har brukt Reflex, og nå har vi Troll. Har vært godt fornøyd med begge de to.

Klart det er praktisk å ha en regnbukse også!

Men vi har regnsett til både hjemme og barnehagen. Så da blir det heldress til gjørmebading i barnehagen.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 13:09   #17
M&S
Erfaren
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 928
M&S er litt kulM&S er litt kul
Standard

Sv: Kan noen anbefale regntøy?

Takk for svar ser ut til at de fleste stemmer for Reflex.
Har hatt det et par ganger til eldstemann, men det ble så fort hull på kneet. Kanskje bare et engangstilfelle?

M&S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 13:42   #18
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan noen anbefale regntøy?

Vi har hatt litt forskjellige merker, og har egentlig vært fornøyd med alt sammen. Med unntak av et billigsett fra Sparkjøp, det holdt ikke tett. Nå har hun en regnbukse fra Cubus som vi egentlig er veldig fornøyd med, siden den har gode innstillingsmuligheter (kan kneppes sammen i siden for smale barn osv), i tillegg til at det fulgte med ekstra sett med knapper og stropper (til å ha under støvlene). Har også arvet noe Reflexregntøy som holder kvaliteten veldig godt selv etter flere barns bruk.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 14:07   #19
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan noen anbefale regntøy?

Signerer Reflextilhengerne her. Har også god erfaring med HH.

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 14:42   #20
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen anbefale regntøy?

Vi er ikke fornøyd med Reflex, spesielt ikke etter at den hele regndressen lakk som en sil i sveisingen i rompa. Ungen var mer våt med dressen på enn uten.

Vi har en knottentott som spiser regntøy, og det er vel det fra Barn&Leker som har holdt lengst, tror jeg.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no