Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Reise uten vogn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-09, 08:28   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Reise uten vogn?

Vi skal til oslo og rikshospitalet om en mnd ca. Blir der vel i 3 dager + kanskje.
Jeg må ha med meg bilsete, bagasje, barn(selvfølgelig) ++ Hadde i utgangspunktet tenkt å ta med meg stokke vognen men iom at jeg bare har to armer vurderer jeg å droppe det.
Tenkte om jeg kun skal ta med meg Beco'en og "slenge" han på ryggen slik at jeg får tatt bagasjen og bilsete enkelt og greit. Tenkte å putte sjalet i bagasjen så jeg har det til litt kosebæring..
Vi får sikkert låne en vogn på rikshospitalet?
Hvordan tror dere det vil gå? er det lurt eller ikke lurt? Han klarer å sove i beco/sjal men han sover selvfølgelig bedre i vognen..

+- ??

og flyturen er på ca 40(?) min, hva trenger jeg på flyet? Lenge siden jeg har reist med så små barn.. hehe.. og jeg husker at jeg alltid hadde for mye med meg inn på flyet slik at det bare var stress.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 08:35   #2
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise uten vogn?

Du får ihvertfall låne vogn på Riksen. Vi har vært der mange ganger med M, og jeg har aldri hatt med egen vogn.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 08:37   #3
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise uten vogn?

Og det holder med becoen(bæresele) på reisen?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 08:38   #4
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Reise uten vogn?

På flyet ville jeg kun hatt en sekk med ekstra skift og litt leker evt mat/drikke. Det er så greit å ha armene fri!
Hvis du kan ha barnet i sjal foran er jo det ganske praktisk. Uansett ville jeg hatt med minst mulig. Det er jo bare snakk om et par timer før du får resten av bagasjen igjen.

Sannsynligheten for at du får låne en vogn er stor. De fleste avd har noen til utlån. Hva med å ringe og "holde av" en?

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 09:47   #5
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Reise uten vogn?

Du har ikke en annen vogn enn stokkevogna da?
Da kan du ha bagasjen oppi vogna og lillebror på ryggen.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 10:22   #6
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Reise uten vogn?

Lån deg et Zappunderstell. Da har du vogn og bilstol i ett. Kjekt både på flyplassen og på sykehuset. Du har jo bæresjal så han kan bytte på å sitte/sove i bilstolen og bæresjalet. Jeg hadde med meg lillebror på tur når han var snaut 8 mnd kun med Zapp og bilstol. Gikk kjempefint.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 10:25   #7
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reise uten vogn?

Jeg reiste alene til Aberdeen med mini da han var 9 måneder (kunne ikke gå) Det ble stress med vogna (Bugaboo), for ingen så etter mini da jeg skulle pakke vogna på flyplassen. Han ble gørrskitten av å ligge på gulvet og kave mens jeg pakket vogn. Tre SAS ansatte stod og pratet rett ved siden av, og jeg måtte be dem om å være forsiktige så de ikke tråkket på babyen min. De kikket ned og stod bare der og pratet videre . Flyplassgulv er skitne. I ettertid har jeg sett at de har satt et par barnestoler nede i avgangshallen.

Uansett. Jeg hadde bæresele til flyet og en ryggsekk med ett skift, bleier, vaskeklut i pose (som var fuktig), litt mat, vann på imsdalflaske med tut ( barneflaske) (ikke mme) og litt leker, en rangle og noe annet smått.

Det vanskeligste var å få gått på do, jeg satt på do med poden i meitaien, men nå er ikke jeg særlig høy altså. Uansett, flyvertinnen på flyet skal ha all mulig takk og ros, hun hjalp meg da jeg skulle pakke oss sammen etter flyturen og sørget for at jeg fikk personlig hjelp i Aberdeen. Mini sovnet under nedstigningen så det ble litt vanskelig å lirke ham over i meitaien sovende. Ei dame i gul vest (ansatt på flyplassen) kom og loset meg gjennom passkontrollen, fant tralle til bagasjen, løftet bagasjen av båndet og trillet bagasjen ut til sjåføren som stod og ventet. Der tok han over. Mini sovnet under nedstigningen så det ble litt vanskelig å lirke ham over i meitaien sovende.

Jeg må si at den servicen jeg fikk på flyplassen i Aberdeen var himmelvid forskjell fra Sola, der jeg fikk null hjelp.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 10:48   #8
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Reise uten vogn?

Busy: Kunne du ikke bedt enn av de SAS-ansatte om å holde mini da? Jeg har flere enn en gang lempet lillebror i armene på ansette forskjellige steder når jeg har mått gjøre noe som krevde begge hender uten lillebror i veien. De fleste hjelper til når de blir bedt, men det er ytterst sjelden noen tilbyr seg har jeg lagt merke til.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 10:54   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise uten vogn?

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Det vanskeligste var å få gått på do,

Signerer den. Jeg dro alene med minsten til Gran Canaria når han var 7 mndr, og hadde ikke vogna på flyplassen. Det gikk igrunn greit, men do var ikke kult. Jeg hadde med babybjørn, orket ikke styret med mei taien akkurat på flyplassen. Jeg måtte sette ungen på gulvet på do, æsj det var ekkelt, men det gikk ikke på noen annen måte. Han krabbet da, så han så jo ikke ut etterpå. Men det var jo ikke noen krise akkurat. Jeg bad forresten om hjelp når jeg skulle ordne med vogna når vi var fremme.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 10:59   #10
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise uten vogn?

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Lån deg et Zappunderstell. Da har du vogn og bilstol i ett. Kjekt både på flyplassen og på sykehuset. Du har jo bæresjal så han kan bytte på å sitte/sove i bilstolen og bæresjalet. Jeg hadde med meg lillebror på tur når han var snaut 8 mnd kun med Zapp og bilstol. Gikk kjempefint.

men min bilstol, graco, passer ikke til zapp vel? er det ikke bare maxi cosi som passer på zapp?
Forøvrig var det en glimrende idé...

Mira: jeg har en simo kombi og den gidder jeg HVERTFALL ikke å ta med meg.

doturer ja.. hehe.. jeg har nå mange ganger tisset med småen i sjal..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 11:03   #11
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reise uten vogn?

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Busy: Kunne du ikke bedt enn av de SAS-ansatte om å holde mini da? Jeg har flere enn en gang lempet lillebror i armene på ansette forskjellige steder når jeg har mått gjøre noe som krevde begge hender uten lillebror i veien. De fleste hjelper til når de blir bedt, men det er ytterst sjelden noen tilbyr seg har jeg lagt merke til.

Lenge siden jeg har "sett" deg .

Joda, men jeg er litt sånn som skal klare meg selv, og blir heller irritert over at de ikke kunne se at jeg trengte hjelp. Det var to damer og en mann som stod der. Typisk meg rett og slett. Ja, jeg burde kanskje lempet han i armene på dem.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 11:17   #12
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise uten vogn?

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Lenge siden jeg har "sett" deg .

Joda, men jeg er litt sånn som skal klare meg selv, og blir heller irritert over at de ikke kunne se at jeg trengte hjelp. Det var to damer og en mann som stod der. Typisk meg rett og slett. Ja, jeg burde kanskje lempet han i armene på dem.

uff jeg er også litt sånn.. blir rasende på bussen hvis ikke folk kan bruke hodet og SE at jeg trenger hjelp f.eks..
gidder ikke spørre heller jeg da.. neiiida.. jeg bare SER olmt på dem..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 11:18   #13
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Reise uten vogn?

Jeg hadde droppet å ta med vogn. Det holder i massevis med Beco på reisen.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 11:18   #14
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise uten vogn?

På en slik tur hadde jeg glatt reist uten vogn og bare brukt bæretøy. Det er vel begrenset hvor mye dere skal ut av RH? Jeg har reist med fly flere ganger med baby og synes vogn bare er et forstyrrende element på flyplass. (Ja, vi har zapp) Når barnet er så stort at man kan bære på ryggen synes jeg det er enda enklere.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 11:18   #15
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise uten vogn?

jeg likte den zapp og bilsete ideen.. *går på jakt på finn etter et billig maxi cosi sete og en billig zapp..*

Zappen kan kanksje tas med på flyet?

ja han liker og bæres.. søte bærebabyen min.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 11:27   #16
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise uten vogn?

Zapp kan tas med inn på flyet, men det er tungt å bære både baby + bagen til zapp inn på flyet i tillegg til litt annen håndbaggasje.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 11:29   #17
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise uten vogn?

En annen ting å tenke på når man reiser med zapp og bilsete er at man må ha med pose å sende i, ellers må man kjøpe dette på flyplassen. Innsjekking av spesialbaggasje tar ekstra tid, særlig på Gardermoen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 11:32   #18
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise uten vogn?

Det er barnevogner, dog triller, tilgjengelig på Flesland. Det er ikke mange av dem, men de står spredd rundt i avgangshallen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 11:40   #19
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reise uten vogn?

Jeg har reist alene med begge gutta med bare Beco selen. Og for en så kort tur så ville jeg ikke orket å drasse med vogn i tillegg. Må du ha bilsete? Det er slitsomt med|mye baggasje når man reiser med små barn.

Ellers er min erfaring at kabinpersonalet er veldig hjelpsomme når de ser passasjerer som reiser alene med barn, de både tok håndbaggasjen min og ga beskjed om at jeg måtte bare si ifra om jeg trengte barnevakt for å gå på do (2,5 timers flytur).

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 11:55   #20
iBam
Erfaren
 
iBam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.076
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Sv: Reise uten vogn?

Eventuelt få tak i en billig Graco trille du kan bruke bilstolen du allerede har

__________________
lillegås 07
iBam er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no