Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Jeg blir gal av bilstoler

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-09, 18:45   #21
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg blir gal av bilstoler

Den kan monteres med ganske god helling men det er som med brio at du må montere den, den kan ikke tippes når den er montert.

Duo Logic hadde kansje vert noe for dere. Synd den bare går til 18kg.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 19:35   #22
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg blir gal av bilstoler

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Den kan monteres med ganske god helling men det er som med brio at du må montere den, den kan ikke tippes når den er montert.

Duo Logic hadde kansje vert noe for dere. Synd den bare går til 18kg.


Ja men om det går ant å montere det litt på vipp sånn som brioen så er ikke det noe problem. til daglig står brioen ganske rett men vipper det mere før vi skal kjøre langt.

Nei jeg gidder ikke kjøpe noe som jeg må bytte ut ganske fort igjen.
Snoopy nærmer seg 12 kg og turbo var 4 år når han var 12 kg. men så var han nesten dobbelt så lang. Litt overdrevet menh

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 19:46   #23
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg blir gal av bilstoler

Min er 13kg og yngre enn din. Glad jeg har fått tak i et billig TWE nå så vi har sete en stund.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 19:55   #24
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg blir gal av bilstoler

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Gjelder dette også babystolene? Feks Maxi Cosi cabriofix?

Det mener jeg at det ikke gjør, siden babystolene er mer liggende så kan vel det at selene går under skulderen føre til at babyen kan bli skutt utav setet ved frontkolisjon. Viss selene klarer å skli nedav skuldrene, om du forstår hva jeg mener.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 20:33   #25
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg blir gal av bilstoler

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Det mener jeg at det ikke gjør, siden babystolene er mer liggende så kan vel det at selene går under skulderen føre til at babyen kan bli skutt utav setet ved frontkolisjon. Viss selene klarer å skli nedav skuldrene, om du forstår hva jeg mener.

Men er de stolene mer liggende enn store stoler i "liggestilling"? Jeg har alltid hørt at beltet ikke må ligge nedenfor skulder også på gruppen med bilstoler som kommer etter babystolen. Derfor blei jeg overrasket at det nå er lov. Men da ikke på babystolen? Finnes det noen linker til litt info om dette?

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 21:17   #26
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg blir gal av bilstoler

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Men er de stolene mer liggende enn store stoler i "liggestilling"? Jeg har alltid hørt at beltet ikke må ligge nedenfor skulder også på gruppen med bilstoler som kommer etter babystolen. Derfor blei jeg overrasket at det nå er lov. Men da ikke på babystolen? Finnes det noen linker til litt info om dette?

Jeg vet ikke, trodde og at det gjaldt neste gruppe, egentlig.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 22:00   #27
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg blir gal av bilstoler

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Er ikke den veldig knøvlete å monter?
Må ha en stol mann kan ta ut når han ska kjør svoger på date og kompisene hannes.
Eller ut om han skal ha med seg en skriver eller 3.
Storbilen slenger han det jo bare i bagaserommet. men her er bagaserommet fylt med sub og greier :rocker hver dag til Nesna :
og en han får til å montere inn igjen.

Hvorfor kan ikke ungdommen kjøre opp selv? og hva er vist med å kjøpe et gammelt vark først?
Greit. vi har 2 biler

Jeg bytter den mellom 2 biler flere ganger i uken, det er ikke noe problemer.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 22:31   #28
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg blir gal av bilstoler

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Men er de stolene mer liggende enn store stoler i "liggestilling"? Jeg har alltid hørt at beltet ikke må ligge nedenfor skulder også på gruppen med bilstoler som kommer etter babystolen. Derfor blei jeg overrasket at det nå er lov. Men da ikke på babystolen? Finnes det noen linker til litt info om dette?

Jeg trodde det gjalt alle bilstoler.
Jeg finner i alle fall ingen info som sier noe annet.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 07:16   #29
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg blir gal av bilstoler

Jeg fikk beskjed i butikken om det samme som Interference sier bare at han i butikken mente det gjelder alle bakovervendte stoler. Fordi om selen er under skulderen så sklir ikke barnet i hele tatt oppover mens om de er over så sklir barna opp i selen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 12:10   #30
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg blir gal av bilstoler

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg fikk beskjed i butikken om det samme som Interference sier bare at han i butikken mente det gjelder alle bakovervendte stoler. Fordi om selen er under skulderen så sklir ikke barnet i hele tatt oppover mens om de er over så sklir barna opp i selen.

Så med andre ord mente han at det var bedre de var under skulderen enn over? Eller misforstår jeg nå?

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-09, 12:44   #31
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg blir gal av bilstoler

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Så med andre ord mente han at det var bedre de var under skulderen enn over? Eller misforstår jeg nå?


Når barnet sitter bakovervendt så er det bedre at selen starter litt under enn over ja. I en kræsj vil barnet presses mot stolen og er det ledig sele oppover vil barnet også forflytte seg litt oppover, om du skjønner. Selen vil ikke holde barnet skikkelig på plass. Motsatt vil skje om barnet sitter framovervendt. Der er det bedre at selen starter litt over enn litt under. Starter selen under skulderen vil selen gi etter og barnet vil får større bevegelse framover, siden barnet først vil bli presset framover i en kræsj.

Det er selvfølgelig best at selen starter i skulderhøyde, men noen ganger er ikke det mulig. Som i tilfellene hvor man er på siste hakk i en bakovervendt stol. Det er da bedre å drøye bakovervendt-tiden litt ekstra enn å snu.

Om det gjelder babystoler også. I utgangspunktet ja, men som sagt har man mulighet til å bytte til en annen (større) bakovervendt stol som passer bedre med selene så bør man gjøre det. Men skal man bytte til en forovervendt etter babystolen så bør man jo drøye babystolen så lenge som overhode mulig.

Jeg har mailet med Folksam om dette med skulderselene nedenfor skuldren for noen år siden. Kan se om jeg finner svaret og lime det inn hvis noen vil se.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no