Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

1-åring i september - hvilken str. i vinterdress?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-09, 11:00   #1
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

1-åring i september - hvilken str. i vinterdress?

Jeg har en 1-åring i september og lurer litt på å anskaffe meg vinterdress til henne, brukt eller på salg. Jeg har kun erfaring med ReimaTec, men nå finnes det jo så mange gode merker og jeg lurer på hva som blir anbefalt til en 1-åring i barnehagen og hvilke str jeg bør se etter.

Blir str 80 for stort i ReimaTec, T2H, Troll? Flere merker? Hva ligger de på i pris?

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 11:02   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1 åring i september - hvilken str i vinterdress?

80 i Reima holder nok fint gjennom hele sesongen.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 11:09   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: 1 åring i september - hvilken str i vinterdress?

En gang i tiden hadde jeg ettåringer. Den ene ble ett år i oktober, den andre i september. De brukte Reima-dress str 86.

Jeg har aldri kjøpt dress i samme størrelse som de er. Nå har snart sjuåringen åtte år i jakke/bukse, ti åringen tolv og tolvåringen seksten år i jakke og 36 i bukse. De har aldri passet inn i den størrelsen som årstallet tilsier.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 11:10   #4
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1 åring i september - hvilken str i vinterdress?

Normalt ikke, men min erfaring med Reima til barn som følger kurven midt på treet, tilsier at om man skal gå OPP i størrelse, så blir det altfor stort i den alderen der.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 11:11   #5
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1 åring i september - hvilken str i vinterdress?

Har du sett tråden min på markedsplassen? Ubrukt Reima-tec str 80.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 11:11   #6
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: 1 åring i september - hvilken str i vinterdress?

Vi hadde ticket dressi str 80 til vår ettåring og den holdt hele sesongen . Nå har jeg sett at noen sier ticket har endret str sine . Lillesøster brukte en vårjakke str 80 i fjor enda hun var fyllt tre . Er veldig fornøyd med ticket .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 11:11   #7
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: 1 åring i september - hvilken str i vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Normalt ikke, men min erfaring med Reima til barn som følger kurven midt på treet, tilsier at om man skal gå OPP i størrelse, så blir det altfor stort i den alderen der.

Min erfaring er at Reima ikke er særlig store. Både dresser og jakke/bukse.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 11:12   #8
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 1 åring i september - hvilken str i vinterdress?

Vil nok tro at 80 passer fint i ReimaTec ja. I Troll så kan jeg nok tro du kan ha 86, for den kan snurpes godt i livet osv.

  Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 11:12   #9
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1 åring i september - hvilken str i vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Min erfaring er at Reima ikke er særlig store. Både dresser og jakke/bukse.

Pfft, du tar selvsagt feil.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 11:13   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: 1 åring i september - hvilken str i vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Pfft, du tar selvsagt feil.

Jeg tar aldri feil. Jeg diskuterte forøvrig dette med noen venninner her om dagen og de fornuftige var selvsagt enige med meg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 11:14   #11
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1 åring i september - hvilken str i vinterdress?

De har sikkert bare slike gamle barn, som deg.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 11:15   #12
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 1 åring i september - hvilken str i vinterdress?

Min jente er lang og slank, 14 måneder og 82-83 cm, og passer fint inn i NameIt-dressen i str. 80 enda. Men vårdressen som må kjøpes inn etterhvert må kjøpes i str. 86 hvertfall.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 11:15   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: 1 åring i september - hvilken str i vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

De har sikkert bare slike gamle barn, som deg.

Nope, de har barn under skolealder. Og gamle barn har vært yngre de også. *gammelt jungelord*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 11:18   #14
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1 åring i september - hvilken str i vinterdress?

Min jente, som fylte ett i oktober i fjor, brukte 74 i Reimatec i fjor vinter. Hun var litt under snittet lang, og dressen ble knapp ved påsketider. 80 tror jeg skulle gå helt fint til en gjennomsnittlig 1-åring.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 11:18   #15
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 1 åring i september - hvilken str i vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Har du sett tråden min på markedsplassen? Ubrukt Reima-tec str 80.

det er derfor jeg spør om størrelser. Men den ble for stor for din 1-åring?

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 11:24   #16
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: 1 åring i september - hvilken str i vinterdress?

Min gutt som er født sept 07 (16 mnd nå altså) har en Reima i str 80. Storesøstra brukte den vinteren mellom 1 og 2 år (bursdag i april). Hun er kort i kroppen og lang i armer og bein, han er motsatt men jeg tror den skal passe ut sesongen.

Dagbarnet mitt som nettopp har rundet året har en dress i str 86. 80 ble akkurat for knapp.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 11:27   #17
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: 1 åring i september - hvilken str i vinterdress?

Jeg tror også str. 80 vil holde fint. Gutten min blir straks 2 år og han har 86 i sin vinterdress (Troll), den har han fremdeles god plass i.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 11:42   #18
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 1 åring i september - hvilken str i vinterdress?

Har du en liten ettåring pleier str 80 ofte å holde, men har du en stor så tror jeg kanskje jeg hadde gått for str 86, men det varierer jo veldig hvordan str er.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 12:02   #19
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: 1 åring i september - hvilken str i vinterdress?

Men er 86 i Ticket2Heaven for stort?

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 12:07   #20
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: 1 åring i september - hvilken str i vinterdress?

Hva med 2 år i juni?

Han har 86 nå i reima, og jeg har kjøpt en ny i 98. Men begynner å lure om jeg har tatt alt for godt i. Han er lang, men ikke veldig lang.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no