Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Regntøy i str 134 til 7-åring? Anbefalinger?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-09, 17:02   #1
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Regntøy i str 134 til 7-åring? Anbefalinger?

Vi lurer litt på hva slags regntøy vi skal velge til Poden i den størrelsen. Den størrelsen er jo for store barn, mens han er jo fortsatt et lite barn, og trenger ting som ikke går i stykker så fort.

Vi trenger et regntøy som trenger en syvårings aktive lek, og jakken kan godt være av en type som også kan brukes når det er fare for regn, men kan bli fint vær likevel.

(Vi har til nå brukt Reima tec Pluss i dress og Refleks sitt regntøy og vært fornøyd med det, men nå finner jeg ikke det i hans størrelse der jeg har vært. )

Har dere noen anbefalinger?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 17:12   #2
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.814
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Regntøy i str 134 til 7 åring? Anbefalinger?

Jeg har lurt litt på dette til frøkna vår, hun må nok opp på 134 til våren.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 17:13   #3
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.814
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Regntøy i str 134 til 7 åring? Anbefalinger?

Det ble visst link til hele produktutvalget, men det er er sort sett med turkis eller rosa kanter.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 17:18   #4
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regntøy i str 134 til 7 åring? Anbefalinger?

Var det denne?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 17:19   #5
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.814
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Regntøy i str 134 til 7 åring? Anbefalinger?

Ja, stemmer det. Vi er i alle fall veldig fornøyde med Reflex sitt til mindre barn.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 17:25   #6
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regntøy i str 134 til 7 åring? Anbefalinger?

Det så veldig tynt ut? Vi har også vært fornøyd med Refleks.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 17:33   #7
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.814
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Regntøy i str 134 til 7 åring? Anbefalinger?

Egentlig synes jeg det er dumt at mange barneklær bare går opp til str 122 eller 128. De trenger gode uteklær beregnet på lek til de blir ganske store.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 17:34   #8
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regntøy i str 134 til 7 åring? Anbefalinger?

Ja, nettopp!

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 17:46   #9
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Regntøy i str 134 til 7 åring? Anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Ja, nettopp!

Hvis ikke Reflex sitt er å oppdrive til større barn, ville jeg gått for type allværsjakke og bukse i tilsvarende stoff tror jeg.

  Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 18:00   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Regntøy i str 134 til 7 åring? Anbefalinger?

Jeg kjøpte regntøy fra Helly Hansen tec til storebror i høst, bukse og jakke.
Han er på uteskole hver uke og har vært med på friluftsskole i høst og har holdt seg varm og tørr.
Nå i vinter bruker han en Skogstad jakke med fleece-fòr som også holder regnet ute. Han har str. 140 i jakkene.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 18:42   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regntøy i str 134 til 7-åring? Anbefalinger?

Stormberg har dette:

https://www.stormberg.no/no/Produkte...ken-Regnjakke/

Tøff regnjakke med Dyreparken motiv i Super Proof regntøystoff med 5000 mm vannsøyle. Pu laminert til en polyester stretchduk. Regnjakken er vind- og vanntett, har sveisede sømmer og har en stretch funksjon. Dette gjør regnjakken godt egnet til aktive barn. Jakken har avtagbar hette og er fri for ftalater og andre skadelige stoffer.


__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 19:25   #12
iana
safariqueen
 
iana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 534
iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Sv: Regntøy i str 134 til 7-åring? Anbefalinger?

Jeg bruker vindjakke og vindbukse fra Polarn o Pyret til min førsteklassing. Det er vind- og vanntett. Han har aldri vært våt igjennom, og disse klærne passer i all slags vær.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 19:30   #13
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Regntøy i str 134 til 7-åring? Anbefalinger?

Jeg ville også foreslå HH.
Det går opp til 140, og er også stort i størrelsen.

Snippa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 20:23   #14
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regntøy i str 134 til 7-åring? Anbefalinger?

Vi har vært veldig fornøyd med Troll sitt regntøy. Det går opp i 152 eller noe sånt.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 21:18   #15
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Regntøy i str 134 til 7 åring? Anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Hvis ikke Reflex sitt er å oppdrive til større barn, ville jeg gått for type allværsjakke og bukse i tilsvarende stoff tror jeg.

Det har mine hatt i høst, og det fungerte bra. Frøkna bruker str 140 og 146, så det var ikke lett å finne andre alternativer.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 21:44   #16
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regntøy i str 134 til 7-åring? Anbefalinger?

Hvilken allværsjakke og bukse? Er ikke det dyrt? Jeg ser for meg Bergans og slik når jeg hører det, og hadde håpet å slippe den type utgifter frem til poden blir 13.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 23:42   #17
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Regntøy i str 134 til 7-åring? Anbefalinger?

Bergans "Stallo" f.eks - 4-12 år tror jeg det er. Både jakke og bukse.
Men det er ganske dyrt da.

  Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 23:48   #18
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regntøy i str 134 til 7-åring? Anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Hvilken allværsjakke og bukse? Er ikke det dyrt? Jeg ser for meg Bergans og slik når jeg hører det, og hadde håpet å slippe den type utgifter frem til poden blir 13.

Jeg har skogstad allværsklær til poden - de duger kjempebra de altså. Ca 500 kr for jakke, tilsvarende for bukse.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 08:37   #19
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Regntøy i str 134 til 7-åring? Anbefalinger?

POP, suverent allværstøy. Følger du med fremover får du det sikkert til halv pris.
Det er tøy som tåler mye i alle fall. Og jakka passer fint selv om det ikke er regn ute. En helårsdress på linje med troll, borrelås i livet og glidelås nederst på buksa, suverent.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 09:13   #20
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Regntøy i str 134 til 7-åring? Anbefalinger?

Vi er veldig fornøyd med hellytech til snart sjuåringen vår. Det er dyrt men ofte på tilbud.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no