Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Reise uten vogn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-09, 12:00   #21
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise uten vogn?

jeg tror jeg bare dropper vogn jeg da.. lettere å bare bære på ryggen så har jeg hendene fri.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 12:36   #22
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise uten vogn?

Jeg hadde også vurdert hvorvidt bilsete er nødvendig. Hvis du bestiller taxi via telefon så skal taxi med bilsete være på plass innen en viss tid.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 15:19   #23
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise uten vogn?

Jeg må ha med sete.. dessverre. Min far har tilbudt seg å hente oss på gardermoen..og han har ikke noe sete hos seg.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 16:05   #24
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise uten vogn?

Jeg har puttet bilsete oppi mange triller flere ganger. Fek så passer duoLogic sete perfekt oppi emmaljunga sportsvogna mi, og faktisk i TFK vogna. Legger ned ryggen til hakk og så setter jeg den oppi mot bumperbarnen med beina mot seteryggen. Tør ikke gjøre det i trapper og sånt. Men når det kommer til å trille vognen fek inne på en flyplass gjør det ikke noe. Gjorde det når jeg var i England en tur. Fungerte helt topp.

Tenker kansje sete passer oppi de vognene de har på noen flyplasser.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 17:58   #25
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Reise uten vogn?

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

jeg likte den zapp og bilsete ideen.. *går på jakt på finn etter et billig maxi cosi sete og en billig zapp..*

Zappen kan kanksje tas med på flyet?

ja han liker og bæres.. søte bærebabyen min.

Kjenner du ikke noen du kan byttelåne sete med et par dager da? MaxiCosi er jo ganske vanlig så sikkert noen du vet om som har et.

Zappen kan tas med inn på fly ja. Det som er så genialt. Man triller helt fram til flydøren, pakker sammen og får flyvert/inne til å hjelpe seg å pakke sete og zapposen bort.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

En annen ting å tenke på når man reiser med zapp og bilsete er at man må ha med pose å sende i, ellers må man kjøpe dette på flyplassen. Innsjekking av spesialbaggasje tar ekstra tid, særlig på Gardermoen.

Det som er så kjekt, med Zapp og bilstol, det sjekker man ikke inn.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg hadde også vurdert hvorvidt bilsete er nødvendig. Hvis du bestiller taxi via telefon så skal taxi med bilsete være på plass innen en viss tid.

Det er heller ikke gitt. De svarer at de har men det som dukker opp er ikke alltid det de har lovet. Babysete er vel det tryggeste man kan bestille, men størrelsen etter er ren bingo er min erfaring.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 18:00   #26
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise uten vogn?

Jeg har også satt bilsetet oppi trillevognen som finnes på flyplassen. Den må selvsagt holdes til en hver tid, men det avlaster veldig. Ellers klarer jeg meg lenge med Ergo.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 18:01   #27
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise uten vogn?

Sjekker ikke inn Zapp og bilstol? Da må man jo drasse på alt sammen inn på flyplassen. Det er jo bare dill når man kan ha ungen på ryggen i stedet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 18:11   #28
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Reise uten vogn?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Sjekker ikke inn Zapp og bilstol? Da må man jo drasse på alt sammen inn på flyplassen. Det er jo bare dill når man kan ha ungen på ryggen i stedet.

Babystolen sjekker jeg aldri inn nei. Den blir satt i et ledig sete hvis det finnes, ev. man har bestilt, ellers så pakkes den i hattehyllen, eller hos flyvertinnene. Tør ikke stole på at den blir behandlet skikkelig. Den er liten og lett og tåler ikke allverdens. Så derfor er zappunderstellet gull verdt når man har med seg baby og babystol synes jeg. Man kan sitte og spise/slappe av i fred, gå på do i fred osv. Bæringen blir avveksling når det trengs eller man har shoppet så mye at zappen trengs som handlevogn f.eks.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 18:52   #29
mami
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Øvere Romerike
Innlegg: 137
mami har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Reise uten vogn?

Jeg hadde forst et besafe sete til snuppa da hun var baby, men skaffet meg fort zapp og maxi cosi Jeg flyr ofte og lenge (12timer) saa det var og er enda ( siden jeg kan ha zappen paa flyplassen hrele tiden) verdt pengene!! )

Litt avsporing i traaden.

__________________
Mamma til 2 prinsesser født 2006 og 2009
mami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 19:12   #30
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reise uten vogn?

Skal du ha begge barna med forrsten?

Jeg har reist på endel små flyturer (Oslo- Bergen) med mine to, og min erfaring er at vogn bare er stress på slike småturer. På utenlandsturer bruker vi zapp/maxi cosi, men på småturer dropper jeg det og har minsten i Mai Tai.

Ellers er sekk veldig greit istedenfor veske.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-09, 20:23   #31
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise uten vogn?

nei snuppa blir hjemme med mommo..
Ja jeg dropper vogn. skal jo ikke akkurat på shopping rundt i oslo med han.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no