Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

1-åring i september - hvilken str. i vinterdress?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-09, 12:12   #21
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: 1 åring i september - hvilken str i vinterdress?

Ved mindre de har endret str mye tror jeg det . Lillesøster er født i April og hadde 80 i dressen sin .

Her er bildet fra mars da er hun 11 mnd og dressen er i str 80 i babymodellen . Både barnehagen og jeg var veldig fornøyd .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 12:13   #22
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 1 åring i september - hvilken str i vinterdress?

Bare for å gjøre forvirringen total, måtte den ene av ettåringene mine, født i september, over på str 92 i vinterdress i løpet av vinteren da hun var ett år (ikke Reima). Hun var lang for alderen, og det er jo ikke lett å vite så lenge i forveien.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 12:26   #23
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 1-åring i september - hvilken str. i vinterdress?

Vil tippe 80 ja, men unger er forskjellig. Mi eldste brukte 74 i sin dress.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 12:49   #24
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: 1-åring i september - hvilken str. i vinterdress?

Pingu ble ett i 15 august, hun fikk en Reima og en HH, begge høstdresser, i str 86. Jeg tror Reimaen var en tanke større, men begge har passet bra gjennom hele sesongen, også til vinterbruk med tjukke ullklær under.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.

Sist redigert av Søster : 10-01-09 kl 13:02. Årsak: 86, ikke 80
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 12:58   #25
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: 1-åring i september - hvilken str. i vinterdress?

Hannah bruker str. 80 i reimadress nå. Hun ble 2 i desember, men hud er liten og spedbygget.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 13:00   #26
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: 1 åring i september - hvilken str i vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Hva med 2 år i juni?

Han har 86 nå i reima, og jeg har kjøpt en ny i 98. Men begynner å lure om jeg har tatt alt for godt i. Han er lang, men ikke veldig lang.

Trekker han godt over ryggen så er nok sjansen stor for at han må ha 98 ja. Det der med størrelser er jo så individuelt, fetteren til eldste min er 8 mnd yngre, allikevel bruker fetteren en størrelse mer i vinterdress.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 13:14   #27
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 1 åring i september - hvilken str i vinterdress?

Min 2007 ble 1 år i april og da hadde hun en dress i størresle 80 men den var knapp så hun fikk en i 86 i høst og den passer kanskje til hun blir 2 år. men nå har vi en del arve dresser etter annet barn og turbo så har litt å velge i
men skulle jeg ha kjøpt dress til henne på salg i fjor som skulle holde hele vinteren hadde jeg statset på 86.
Men så har jeg barn som er lang i ryggen.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 13:17   #28
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: 1-åring i september - hvilken str. i vinterdress?

Storesøster brukte Reimadress (vinter) str 86 den vinteren før hun fylte 2 (i april), dvs at hun var rundt 19 måneder da hun begynte å bruke den. Den var mer enn stor nok, og passet hele sesongen. Hadde den vært større ville hun svømt i den. Hun var helt gjennomsnittlig lang og tung. Jeg gjetter på at 80 er rett størrelse til dere!

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 14:24   #29
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1 åring i september - hvilken str i vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

det er derfor jeg spør om størrelser. Men den ble for stor for din 1-åring?

Ja, den ble det. Hun er født i slutten av oktober og ikke spesielt stor for alderen.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 14:37   #30
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: 1-åring i september - hvilken str. i vinterdress?

Jeg kjøpte den babyutgaven av Reimatec (den med to glidelåser foran - i blå da) til min minste gutt da høsten kom når han var 1 år. I størrelse 92. Gutten var da 76 cm.
HAn vokste visst ikke så kjapt som storebroren så denne dressen har han brukt nå helt til jul i år. Han er nå snart 3,5 år og 96cm lang så nå begynte den å bli litt snutt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-09, 14:38   #31
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 1 åring i september - hvilken str i vinterdress?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Har du en liten ettåring pleier str 80 ofte å holde, men har du en stor så tror jeg kanskje jeg hadde gått for str 86, men det varierer jo veldig hvordan str er.


Eller str. 74. Mine har ligget lavt på skjemaet.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no