Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Spilevegg, hot or not?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-23, 09:28   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spilevegg, hot or not?

Tabloid overskrift.

Er altså ikke så opptatt av hva som er hot, men mer om det er noe jeg kommer til å sette pris på også på sikt.

Anledningen er totalrenovering av hus, og jeg er så gammel at jeg godt husker spileveggene fra syttitallet. Jeg har alltid syntes de var fine, kanskje spesielt som somdeler. Men da har de jo en funksjon utover å være fin i seg selv.

Nå er det jo spiler «overalt». Men jeg liker det. Jeg snakket med Einar fra Tid for hjem på Boligmessa i helgen, og han mener at det ikke vil vare. Jeg lytter til fagpersoner (selv om han er maler. Han har peiling.)

Det som er saken, er at jeg vil ha inn lune materialer som tre. Det trenger jo slett ikke opptre i form av spilevegg eller spiletak (sistnevnte er forøvrig grisedyrt, å droppe spiler i deler av stuetaket sparer oss for hundre tusen, men samtidig liker jeg tanken på å bryte opp flatene).

Jeg kunne i grunnen tenke meg spiler i taket eller en vegg på badet, i skråhimlingen i stua og kanskje en vegg i gangen med knagger på. Men det blir nok litt mye.

Vi har allerede bestemt oss for å ha en skyvedør med spiler. Har ikke sett det noe sted (altså slik vi vil ha det), men vi har en bod i stua som bare er et slags mørkt innhugg, og vanlig dør gjør det vanskelig å møblere. Vanlig skyvedør går ikke pga noen rør i en vegg. Så vi fant ut at en utenpåhengende skyvedør på skinner vil fungere. Og da kanskje av spiler.

Hvis det er relevant, skal vi ha tregulv (parkett) og deler av kjøkkenet (ikke høyskap) skal ha fronter i heltre eik.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no