Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Forslag til adventskalendere

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-10, 18:35   #21
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

Grøten: Jeg ser en fantastisk søt baby på bildene dine, men ikke noe minimuffinsstativ.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 19:18   #22
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Grøten: Jeg ser en fantastisk søt baby på bildene dine, men ikke noe minimuffinsstativ.

Det er det merkligste jeg har vært med på! Det var bilder av muffins-stativene i stad.
Plutselig var det dåps-takkekortet som dukket opp.

Ja ja, har prøvd på nytt nå.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 19:37   #23
Corbeille
...med jordbær...
 
Corbeille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 427
Corbeille er litt kul
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Til mor:

Lindts Edelbitter


Hvor har du kjøpt denne? Jeg finner kun nettbutikker som legger på MYE porto.

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 21:25   #24
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

Hva har du i pakkene på minimuffins stativene? Ble veldig fine.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 21:31   #25
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

Hos oss blir det enkelt og greit legokalender MEN eg har tenkt, etter inspirasjon frå Bonytt (?) å henge opp ei papirstjerne kvar dag i eit vindu, til der er 24 stjerner som dekker vinduet. Har tenkt å bruke forskjellig fint papir med mønster og fargar på. Klipper ganske enkelt ut med saks.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:29   #26
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Hva har du i pakkene på minimuffins stativene? Ble veldig fine.

De er fylt med div marsipan, sjokolade og twist. En bit i hver muffinsform (mini former).
Har gitt en til ei veldig god venninne og en til en veldig god kollega/venn i kveld. De blei i hvertfall veldig glade.

Gleder meg til å lage de store utgavene.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 22:35   #27
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

Legokalender her også etter ønske fra frøkna. Minsten får Play dough kalender.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 00:42   #28
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

Jeg har en to meter lang hobbyplate, som er malt og dekorert, med 48 kroker i. Noe sier meg den er den største adventskalenderen jeg har sett, men ungene elsker den

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 11:50   #29
Merete
Superaktiv
 
Merete sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vikersund
Innlegg: 310
Merete er litt kulMerete er litt kul
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

Hvor kjøpte du de mini stativene grøten?

Merete er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 13:35   #30
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

Opprinnelig lagt inn av Merete, her.

Hvor kjøpte du de mini stativene grøten?

Feilbestilling fra Ebay.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...=STRK:MEWNX:IT

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 13:42   #31
Merete
Superaktiv
 
Merete sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vikersund
Innlegg: 310
Merete er litt kulMerete er litt kul
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

åå heheh

Merete er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 22:23   #32
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

Corbeille: Nettbutikken til Lindt. 270 inkl porto. Halvparten er porto.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 23:05   #33
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

Mannen min skal få en øl-kalender. I fjor klarte jeg å finne 24 ulike øl, så det satser jeg på at jeg klarer i år og. (Selv om jeg er litt snurt fordi han ikke gidder å lage til meg.)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 23:13   #34
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

SingSang-kort. Ett kort for hver dag. Blir vel en sjokkiskalender i tillegg.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 14:32   #35
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

Sånn, da er jeg ferdig med kalenderene for i år.
Lapper med aktiviteter legger jeg i underveis, for vet ikke hvem dag som passer til hva.
Og det blei visst snop hver dag. Men jeg tenker at de spiser så lite ellers i året og noen biter etter middagen ikke vil ta skade.

Gjør oppmerksom på at dette er til 3 kalendere og tilsammen 8 mennsker som skal dele HVER dag!! ( I snitt 2 biter til hver.)




Miniutgaven til min single lillebror:


Til mamma, pappa og minstebror:



Den vår er ikke helt ferdig, manglet så klart litt cellofan, men den blir som den over!!
Ser kanskje litt voldsomt på bildet, men det er mer pga dårlig fotograf for de er super tøffe i virkeligheten.

Fine??

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 15:03   #36
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

Så flotte, Grøten!
Her i huset er det fire barn som har pakkekalender, dvs 96 gaver (egentlig 92 siden de får strømpe på julaften i stedet for kalenderen) i ulik størrelse. Søte små løsninger er utelukket (de får til dels store ting, f.eks. nytt penantrekk hver i kalenderen), jeg tar rett og slett en koselig kurv, binder en stor rød sløyfe på den og legger en dags kalendergaver der kvelden før, alle pakket inn i gråpapir og hyssing, merket med navn og dato.
Mine får godteri i helgen, ellers både nyttige ting og litt gøye ting, jeg kjøper ikke ræl men heller noe de sparer på eller trenger.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 16:19   #37
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

Utrolig fin. Jeg skal absolutt stjele den ideen og lage til neste år.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 16:38   #38
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

Så stilig!

I år har jeg tatt meg bryet med å sy 24 tøyposer til Stjernekikkeren, de skal henges som ranke oppunder taket. Litt pes i år, men da slipper jeg forhåpentligvis å pakke inn gaver de neste atten årene. Sydde et par-tre ekstra i div. størrelser, for å ha litt å gå på størrelsesmessig. Vet jo ikke hvor store pakkene blir senere. Har ikke nummerert posene, så det skal bli lett å bytte om rekkefølge etter størrelsen på gaven.

Mannen får Lego-kalender, og lager pakkekalender til meg, som henges på den strikkede julekalenderen min.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 17:46   #39
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

Det var en kjempestilig kalender, Grøten.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 18:31   #40
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Forslag til adventskalendere

Det var koslig å høre!! Takk.
Veldig fornøyd selv også.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no