Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Denne kaken er helt egge- og nøttefri, sant?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-11, 11:03   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne kaken er helt egge- og nøttefri, sant?

http://detsoteliv.no/searchresults_o...uppe.php?id=27

Jeg skal bake en kake til et selskap i morgen, og to av gjestene er henholdsvis nøtte- og eggeallergikere. Ser jo ingen nøtter eller egg i den kaken, men det er feks. ikke spor av nøtter i kakaopulver?

Og Digestivekjeks, som jeg skal bruke i en annen kake (bunn) er helt uten nøtter, sant? Jeg er så redd for "spor av ditt og datt" som det jo er i alt, omtrent.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 12:38   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne kaken er helt egge- og nøttefri, sant?

Ja, og nonstop, er de garantert nøttefrie? Eller bør jeg velge annen pynt? Egentlig trenger ikke sjokoladekaken å være allergivennlig siden jeg lager to kaker hvorav den ene er det, men jeg synes jo det er kjekkest om alle kan spise alt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 11:06   #3
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.192
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne kaken er helt egge- og nøttefri, sant?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, og nonstop, er de garantert nøttefrie? Eller bør jeg velge annen pynt? Egentlig trenger ikke sjokoladekaken å være allergivennlig siden jeg lager to kaker hvorav den ene er det, men jeg synes jo det er kjekkest om alle kan spise alt.

Digestives vet jeg ikke, men Nonstop kan inneholde spor av nøtter.
Kakao er helt safe.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 11:08   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.208
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne kaken er helt egge- og nøttefri, sant?

Det er egentig nyttig å vite om gjestene kan spise ting merket "spor av nøtter". Sønnen min som har nætteallergi kan heldigvis det, ellers hadde listen krympet betraktelig.
Han tåler ihvertfall både Nonstop, Digestivekjeks og kakao, uten at jeg husker akkurat merkingen der.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 11:54   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne kaken er helt egge- og nøttefri, sant?

Nå er begge kakene laget. Hun som ikke tåler nøtter tåler virkelig ikke nøtter, så jeg tror kanskje ikke hun bør spise ting med spor av nøtter i heller. Jeg pyntet kaken med Nonstop, men ikke overalt. Hun kan vel spise det uten nonstop da, det er store områder på kaken uten pynt.
Gelékaken er laget med digestivebunn, men jeg fant ingenting om nøtter på pakken. Det er jo bare mel og sukker og sånt?

Takk for svar, forresten.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 11:59   #6
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.192
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne kaken er helt egge- og nøttefri, sant?

Jeg hadde nok ikke latt min ekstreme nøtteallergiker spise noe som helst av kaken så lenge det er pyntet med nonstop.

Så lenge det ikke er merket med "kan inneholde......" på Digestivekjeksene er nok den trygg. De fleste av næringsmidlene som får denne merkingen får det på grunn av at det produseres mat med nøtter i samme lokale og med samme produksjonsutstyr.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 12:01   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne kaken er helt egge- og nøttefri, sant?

Søren altså. Men hun kan i hvert fall spise den andre kaken, og jeg mistenker at den vil bli den mest populære. Den er kjempestilig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no