Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-10, 13:17   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Naboer til besvær - jeg blir snart gal!

Vi bor i en liten grend med 7-8 husstander nokså spredt. Vårt hus ligger nederst ved veien som går gjennom grenda. Mellom vårt hus og vår garasje går det en gårdsvei opp til to gårder som ligger hundre meter lenger opp i åssiden her. Denne gårdsveien ligger 5 meter fra husveggen vår og 2 meter fra verandaen. Den går tett på huset, men er lite trafikkert og det har egentlig aldri vært noe problem. Før nå!

Den gården som ligger lengst unna oss, ble solgt for et drøyt år siden. En familie fra Oslo flyttet dit. Vi var glade for å få nye naboer og de virket veldig hyggelige. Foreldrene jobber i kommuneadministrasjonen. Vi opplevde de som oppegående og intelligente mennesker den første tida, men nå tviler jeg...

Familien har 4 gutter i alderen 8 til 20 år. Disse guttene fikk i vinter 1 stk moped, 1 stk stor ATV og 1 stk mini ATV. I tillegg har den eldste bil, pluss at foreldrene har hver sin bil.

Jeg blir gal. Det kjøres opp og ned gårdsveien her i ett nesten hele døgnet. Det er stille fra 2 om natta til 10 om formiddagen, men ellers går disse forbanna kjøredoningene opp og ned i ett. Vi satt på verandaen og spiste middag i går. Da tellet vi 27 turer med ATV i løpet av en time. Dette er helt normalt. Vi har aldri regnet hvor mange turer det er snakk om i løpet av en dag, men jeg anslår mellom 100 og 200 runder fordelt på 4 gutter, pluss venner av de. Guttene har ikke gjort noe annet i hele sommer. De kjører opp og ned, opp og ned, opp og ned. Nede ved huset vårt, snur de så grusen spruter. Vi har fått steinsprutskade på en av bilene våre pga dette. Vi kan ikke la våre egne unger gå ut av hageporten uten tilsyn fordi vi er redde de skal bli påkjørt.

Vi har selvsagt snakket med guttene om dette på en høflig og ordentlig måte. Det hjalp ikke i hele tatt. Vi har snakket med moren til guttene, men som forventet lo hun og sa noe sånt som at unger må få lov til å leke. Vi har pratet med faren og han sa at de flyttet til bygda nettopp for at ungene skulle få utfolde seg og ikke faen om de ville finne seg i at naboene skulle legge begrensninger. Da fikk vi se til å flytte langt oppå fjellet der det ikke bodde folk i mils omkrets osv osv.

Naboene på den gården som ligger mellom oss, har akkurat samme problem. I tillegg opplever de at guttene kjører opp en skogsvei og forstyrrer dyr (kyr og hester) som går på beite der. Guttene jager dyra med ATV'ene sine. I tillegg setter de grindene igjen åpne, slik at dyrene stikker av.

Hva f... er det med foreldre som lar ungene sine oppføre seg slik? Det kan da ikke være slik at "byfolk" generelt tenker at man kan gjøre hva man vil bare man kommer seg utenfor Oslo-grensa?

Vi vet snart ikke hva vi skal gjøre. Naboen snakket om å flytte dyrene sine ned på jordet ved siden av veien og bruke strømgjerde over veien slik at de ble tvinget til å åpne det for å komme fram. De må da enten la være å kjøre, stoppe for å åpne eller parkere nedenfor. Men de åpner det vel og lar det stå åpent.

Alternativet er politianmeldelse. Men vi vil jo helst ha et godt forhold til naboene våre!

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 13:20   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

Hvem eier gårdsveien? Den delen av den som er på deres tomt mener jeg...? Er det tinglyst rett til å kjøre der?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 13:21   #3
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

Sitat:

Alternativet er politianmeldelse. Men vi vil jo helst ha et godt forhold til naboene våre!

Det høres ut som dere allerede har et dårlig forhold til naboene deres. Kanskje er en politianmeldelse det som må til. Kanskje kan dere se på mulige løsninger som ny gårdsvei utenom husene? Ja, jeg vet, det er sikkert altfor dyrt og ugjennomførbart.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 13:24   #4
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Hvem eier gårdsveien? Den delen av den som er på deres tomt mener jeg...? Er det tinglyst rett til å kjøre der?

Nei, det er ikke tinglyst rett til å kjøre der. Veien eies av gården som ligger i midten. Vi fester tomt hos han og gården de plagsomme naboene bor på, eier kun de siste 50 metrene av veien fra naboen i midten og inn til sin egen gård.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 13:25   #5
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

Spikermatte.

  Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 13:26   #6
Eni
tøff som havregrøt
 
Eni sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Innlegg: 337
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

Å herlighet! Kjenner at jeg får mark bare av å LESE om dette...
Utrolig hvor lite fplkeskikk enkelte utviser...

__________________
1998 2001 2007
Eni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 13:27   #7
Eni
tøff som havregrøt
 
Eni sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Innlegg: 337
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Spikermatte.

__________________
1998 2001 2007
Eni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 13:27   #8
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det høres ut som dere allerede har et dårlig forhold til naboene deres. Kanskje er en politianmeldelse det som må til. Kanskje kan dere se på mulige løsninger som ny gårdsvei utenom husene? Ja, jeg vet, det er sikkert altfor dyrt og ugjennomførbart.

For vår del er det ikke noe problem å lage ny innkjørsel til huset vårt. Men for naboene våre vil dette bli en svært dyr affære. Terrenget her er vanskelig (bratt dalside) og det er få andre alternativ til vei. I så fall må det sprenges ut en vei i fjellet og det blir antakelig voldsomt dyrt.

Nei, jeg innser at politianmeldelse nok er den eneste løsningen. Men jeg er i tvil om det vil hjelpe.

Hvordan er egentlig reglene for kjøring med ATV og moped på en gårdsvei? Har de i hele tatt lov til å kjøre? Den store ATV'en har skilt, den lille har det ikke - om det har noe å si. De to eldste har førerkort for bil, de to yngste er alt for unge (8 og 11 år).

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 13:31   #9
Eni
tøff som havregrøt
 
Eni sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Innlegg: 337
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

De som er på skilt (hvite vel å merke) kan kjøres på vei, på lik linje med bil. Er det sorte skilt, så er den registrert som traktor, og det fins noen restriksjoner. Er den UTEN skilt, kan den ikke kjøres på offentlig vei, kun på privat gård, og evt i terreng. (Hvis ikke hukommelsen min har svikta helt nå da...)

Men jeg tror at barn på 8-11 må være tilknytta ATV-klubb el. lign, evt kjøre kun på bane for at det skal være lov... (men er ikke helt sikker altså...)

__________________
1998 2001 2007
Eni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 13:34   #10
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

Hærregud! Er det mulig å ta seg sånn til rette da!?

Jeg ville snakket med politiet, og deretter snakket med naboene igjen omkjøringen deres, og at det vil bli varslet til politiet om det ikke bedrer seg markant.

Om de kjører på kun den snutten som er deres, vil det påvirke dere i samme grad da?
For hvis ikke kunne man kanskje spurt dem om det var mulig å holde seg til den veien.

En annen mulighet er jo å sette opp kamera en dag så de virkelig kan få se hvor mye kjøring det er snakk om.

Er det slik at de plager dyr og setter grinder åpne slik at de setter dyr i fare, ja da syns jeg politiet bør kontaktes først som sist.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 13:34   #11
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

Hvis de bare eier de siste 50 meterne av veien så må det jo være mulig å lage en avtale med klausul? Hmm.

Den store må man ha lappen for å kjøre, så hvis de minste kjører den så er det lovbrudd.

Sitat:

– Hovedregelen er at barn ikke kan bruke ATV-er som går fortere enn seks kilometer i timen, poengterer politiadvokat Tove P. Røddesnes ved Nord-Trøndelag politidistrikt.

16 eller 18 år

Går den fortere må den registreres. Hvis ATV-en veier under 150 kilo kan den registreres som moped og kjøres av 16-åringer med mopedlappen. Andre ATV-er regnes som firehjuls motorsykkel og krever vanlig førerkort for bil.

– Er ATV-en registrert kan ikke barn under 16 eller 18 år bruke ATV-en. Unntaket er i organisert kjøring i regi av medlemmer tilknyttet bilsport- eller motorsportsforbundet, der det er strenge sikkerhetskrav, motorsportregler og kompetent aktivitetsledelse å forholde seg til, opplyser Tove P. Røddesnes.


Sist redigert av Siritk : 10-08-10 kl 13:36. Årsak: Googling
Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 13:35   #12
Eni
tøff som havregrøt
 
Eni sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Innlegg: 337
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Hvordan er egentlig reglene for kjøring med ATV og moped på en gårdsvei? Har de i hele tatt lov til å kjøre? Den store ATV'en har skilt, den lille har det ikke - om det har noe å si. De to eldste har førerkort for bil, de to yngste er alt for unge (8 og 11 år).

Anbefaler deg å ta en kikk på denne linken fra Politiet ang det å kjøre ATV... Ser ut for at naboene kan få store problemer dersom dere velger å involvere politiet...

__________________
1998 2001 2007
Eni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 13:40   #13
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Hvis de bare eier de siste 50 meterne av veien så må det jo være mulig å lage en avtale med klausul? Hmm.

Den store må man ha lappen for å kjøre, så hvis de minste kjører den så er det lovbrudd.

Ja, de minste kjører både den store og den lille, pluss mopeden. De kjører fort, har riktignok alltid hjelm, men det er temmelig farlig ut når en 8-åring raser opp over grusveien i 40-50 (?) km/t i short og t-skjorte...

Det vil ikke plage oss i samme grad om de kjører bare på sin egen vei (annet enn lydmessig, men det skal vi tåle). Men det er vel ikke like morsomt å kjøre fram og tilbake på en 50 meter lang vei når de kan rase opp og ned en lang gårdsvei i steden.

Akkurat nå regner det skikkelig, men jammen meg kjører de ikke likevel.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 13:43   #14
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

Film det! Da har noe håndfast.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 13:44   #15
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

Opprinnelig lagt inn av Eni, her.

Anbefaler deg å ta en kikk på denne linken fra Politiet ang det å kjøre ATV... Ser ut for at naboene kan få store problemer dersom dere velger å involvere politiet...

Takk! Det ser ut som de bryter omtrent alle regler som kan brytes. Begge ATV'ene går MYE fortere enn 6 km/t iallefall. Det er vanskelig å anslå fart, men jeg ville iallefall tippet 40 km/t. I tillegg har de en moped (en sånn som egentlig brukes til crosskjøring på bane) som går fort og bråker vanvittig.

Vi får ta en diskusjon med naboen som eier veien og høre om vi skal koble inn politiet eller gjøre enda et forsøk på å prate med de en gang til. En ting er jo at dette er forferdelig slitsomt å bo oppi. Noe annet er at dette er en totalt uforsvarlig aktivitet for ungene.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 13:44   #16
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

Du bor på landet, ja? Politiet har sikkert ikke noe å finne på. Be dem ta seg turen tilfeldigvis om de har anledning Du kan jo forklare at det ar vanskelig for deg å anmelde pga naboforhold, men at dette går utover (?forbi? nedi?) alle støvleskaft.

Det kan ingen ta _deg_ for, og om politiet tilfeldigvis skulle sveive forbi - vel, så synd da

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 13:46   #17
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

Ulempen med politiet på landet er at dei kan ikkje rykke ut før etter kl 15. Sjølv om det er innbrudd som pågår og dei kan ta tjuvane

Eg ville involvert politiet, dei bryter lovar og reglar og utsetter ungane for fare. Ein atv er ikkje til å spøka med. Så små ungar har ikkje ordentlig kontroll på slike kjøretøy.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 13:47   #18
Eni
tøff som havregrøt
 
Eni sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Innlegg: 337
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Takk! Det ser ut som de bryter omtrent alle regler som kan brytes. Begge ATV'ene går MYE fortere enn 6 km/t iallefall. Det er vanskelig å anslå fart, men jeg ville iallefall tippet 40 km/t. I tillegg har de en moped (en sånn som egentlig brukes til crosskjøring på bane) som går fort og bråker vanvittig.

Vi får ta en diskusjon med naboen som eier veien og høre om vi skal koble inn politiet eller gjøre enda et forsøk på å prate med de en gang til. En ting er jo at dette er forferdelig slitsomt å bo oppi. Noe annet er at dette er en totalt uforsvarlig aktivitet for ungene.


Høres veldig fornuftig ut.
Evt "true" bråkenaboene med å involvere politiet om det ikke blir bedring. Både på grunn av bråk, forstyrrelser, men ikke minst pga sikkerhet!! Hvor sikkert er det for dere og andre at småunger cruiser rundt på store motorkjøretøy?? Regler er regler, enten man bor "på landet" eller midt i Oslobyen...
(men det er jo en fare for at nevnte "bråkenaboer" kommer til å bråke (terge dere) enda mer, og håpe at politiet ikke orker å gjøre noe...)

__________________
1998 2001 2007
Eni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 13:49   #19
Eni
tøff som havregrøt
 
Eni sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Innlegg: 337
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Ulempen med politiet på landet er at dei kan ikkje rykke ut før etter kl 15. Sjølv om det er innbrudd som pågår og dei kan ta tjuvane

OMG! Er det sant??
Håper i alle fall at politiet verdsetter og prioriterer sikkerhet og forebygging FØR noe alvorlig skjer!! En telefon til dem hadde ikke vært så dumt, så får dere legge en "slagplan" sammen...
(evt sørg for å ta bilder/filme ungene som cruiser opp og ned, så har du håndfaste beviser...)

Lhi-My, du må oppdatere oss på hva som skjer i denne saken!

__________________
1998 2001 2007
Eni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 13:54   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Naboer til besvær - jeg blir snart gal!!

Jeg ser ikke helt hva som er poenget med at de er fra Oslo har med saken å gjøre, men jeg skal la snurte meg ligge og heller gi deg litt medlidenhet, det høres skikkelig kjipt ut med dustete naboer, samme hvor de kommer fra. Jeg hadde glatt gått til politiet siden dere har prøvd vennligere approacher allerede. Siden det de driver med faktisk er ulovlig, så burde det hele være en smal sak. Evt. kan du true med å gå til politiet først, og se om det har noen virkning.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
gøy på landet, klassiker, vi som elsker petter

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no