Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva har gjort deg glad i dag? #7

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-19, 14:54   #461
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #7

Nydelig høstvær og gåtur i lunchpausen.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv  
Gammel 23-09-19, 20:10   #462
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 473
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #7

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Informasjon på foreldremøte om at lekser er frivillig. Greit at læreren så ut som hun spiste mark da hun sa det. Det ble sakt.

Lekser frivillig? Så da gis det bare "bonuslekser" som den som vil kan gjøre?

Frøken Fjong er ikke aktiv  
Gammel 24-09-19, 18:04   #463
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #7

Gratulerer, Maverick!

Jeg er glad for snille foreldre som backer meg opp på alle måter nå, og som er spreke nok til å hjelpe masse med utvask i huset.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 24-09-19, 18:53   #464
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #7

Uoppfordret tilbakemelding fra en av de jeg har personalansvar for, om at hun føler seg sett og ivaretatt.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv  
Gammel 24-09-19, 21:14   #465
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #7

Livestream av årets kokk.
Dette er kunst på høyt nivå.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 24-09-19, 21:43   #466
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #7

At jeg på grunn av innlegg i gruffetråden omsider fant ut hvordan jeg fikk skrudd av barnesikringa på koketoppen en gang for alle, med hjelp fra Pappalille og Matilda. :smågleder: :diggerfp:

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 24-09-19, 22:03   #467
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #7

Opprinnelig lagt inn av My, her.

At jeg på grunn av innlegg i gruffetråden omsider fant ut hvordan jeg fikk skrudd av barnesikringa på koketoppen en gang for alle, med hjelp fra Pappalille og Matilda. :smågleder: :diggerfp:

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv  
Gammel 24-09-19, 22:13   #468
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #7

17 åringen var sammen med en kompis etter skoletid i dag. Det har vel knapt skjedd de siste to-tre årene.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 24-09-19, 22:33   #469
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #7

Jeg er glad for at mellomste hadde med en kamerat hjem i dag, for at jeg har tatt hull på rettebunken min, for at vi har så fine familier som stiller som barnevakt og er der for ungene våre, og for at ungene har fått dilla på gamle Muppet show-sketsjer.. (Og så er jeg ganske knust for et dødsfall som påvirker jobbungene mine, og for at nok en person i omgangskretsen min har fått påvist kreft, men det er vel sånn det er i livet. Litt av hvert.)

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv  
Gammel 24-09-19, 22:36   #470
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #7

Opprinnelig lagt inn av Frøken Fjong, her.

Lekser frivillig? Så da gis det bare "bonuslekser" som den som vil kan gjøre?

Lekser ER frivillig. Skolen kan ikke bestemme over ungenes fritid. Det er frivillig på din skole også, det er bare ikke sikkert de vet det enda.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 24-09-19, 22:54   #471
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #7

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Lekser ER frivillig. Skolen kan ikke bestemme over ungenes fritid. Det er frivillig på din skole også, det er bare ikke sikkert de vet det enda.

Interessant syn på og holdning til skolen.

Jeg er glad for å en stille stund på en benk i hagen utenfor høyskolen i dag. Fikk tenkt noen gode tanker.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv  
Gammel 24-09-19, 23:23   #472
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 473
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #7

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Lekser ER frivillig. Skolen kan ikke bestemme over ungenes fritid. Det er frivillig på din skole også, det er bare ikke sikkert de vet det enda.

Lekser er jo ikke frivillig så lenge skolen ikke har vedtatt at den er en leksefri skole. Lekser er jo en del av opplæringa dersom skolen og læreren mener det er nødvendig. Så derfor er det ikke slik på min skole.

Frøken Fjong er ikke aktiv  
Gammel 25-09-19, 00:54   #473
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #7

Glad og glad, denne fikk meg i alle fall til å le i dag (inkludert kommentarfeltene).

https://www.boredpanda.com/famous-pa...xuY1DIp2gFM4ww

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 25-09-19, 09:07   #474
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #7

Opprinnelig lagt inn av Frøken Fjong, her.

Lekser er jo ikke frivillig så lenge skolen ikke har vedtatt at den er en leksefri skole. Lekser er jo en del av opplæringa dersom skolen og læreren mener det er nødvendig. Så derfor er det ikke slik på min skole.

Nei.
Det fungere ikke helt slik.
Lekser er frivillig på alle grunnskoler og trinn.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 25-09-19, 10:09   #475
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #7

Jeg er i ekstase over at lensmannen i Berlevåg har sagt ja til å hjelpe meg med å gjøre etterforskningen i krimmanuset mitt så troverdig som mulig.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv  
Gammel 25-09-19, 10:21   #476
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 473
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #7

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Nei.
Det fungere ikke helt slik.
Lekser er frivillig på alle grunnskoler og trinn.

Vet ikke hvor dette evt står, men i praksis så er det jo ikke særlig lurt å la være og gjøre lekser fordi "ingen kan tvinge oss til det". Forhåpentligvis er det jo en god grunn til at læreren mener eleven skal øve på/repetere noe hjemme/på skolens leksehjelp.

Frøken Fjong er ikke aktiv  
Gammel 25-09-19, 10:25   #477
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 473
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #7

...og for ikke å spore helt av trådens egentlige formål:
I går gjorde det meg glad at min håpefulle i går kveld kunne fortelle at han var ferdig med matte - og engelskleksa, og hadde full oversikt på hva som var igjen av ukas lekser - noe som på ingen måte har vært en selvfølge før Jeg mener dette er god erfaring med å planlegge og gjøre ferdig arbeid, noe som er svært nyttig i livet

Frøken Fjong er ikke aktiv  
Gammel 25-09-19, 10:51   #478
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #7

Opprinnelig lagt inn av Frøken Fjong, her.

Vet ikke hvor dette evt står, men i praksis så er det jo ikke særlig lurt å la være og gjøre lekser fordi "ingen kan tvinge oss til det". Forhåpentligvis er det jo en god grunn til at læreren mener eleven skal øve på/repetere noe hjemme/på skolens leksehjelp.

Mulig vi skulle hatt en leksetråd ja.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 25-09-19, 18:07   #479
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #7

Tidenes dag på jobben!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 26-09-19, 11:25   #480
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #7

Det er sånn deilig stille og rolig på jobb ( støymessig, sitter i landskap).

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no