Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Erstatte melk i baking

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-13, 20:56   #21
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Erstatte melk i baking

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg bruker minst mulig soya fordi det er hormonforstyrrende. Og jeg skjønner godt at du synes det er vrient, jeg har holdt på i snart halvannet år og synes fremdeles det er vrient. Det er (teit nok) en liten sorg for meg at jeg må lage allergitilpasset mat, og jeg sliter veldig med blant annet hvit saus. Har ikke fått det til ennå, så alt som skal ha hvit saus må spises i de periodene vi tester ut melk i kosten til poden.

Hmm, og du er helt sikkert på at du ikke liker havresmaken? For jeg lager hvit saus til fiskebollene ved å bruke all krafta i boksene og har bare i en liten dæsj med havremelk på slutten så sausen blir hvit. Den er god den altså.

Bechamelsaus er tricky...

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 20:57   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatte melk i baking

Jeg bruker næringsgjær i bechamelsaus, gir den ostete smaken den skal ha. Den blir knallgod, jeg kan spise den med skje rett fra gryta. Lager superdigg lasagne med den.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 20:58   #23
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erstatte melk i baking

Ei på jobb hos meg tåler ikke melk. Og hun bruker havremelk til bakverk og mat. Den er "fetere" og rikere på konsistens enn rismelk som hun drikker, og passer derfor bedre i matlaging enn feks rismelk.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 20:59   #24
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Erstatte melk i baking

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg bruker næringsgjær i bechamelsaus, gir den ostete smaken den skal ha. Den blir knallgod, jeg kan spise den med skje rett fra gryta. Lager superdigg lasagne med den.

Kult, hvor får man kjøpt næringsgjær?

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 21:00   #25
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Erstatte melk i baking

Sitronbrus er ypperlig i søt gjærbakst.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 21:02   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatte melk i baking

Helsekosten, men jeg bruker såpass mye av det at jeg kjøper store bokser på Iherb til en rimelig penge. Denne selges dyrt i helsekosten, og denne kjøper jeg på iHerb.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 21:05   #27
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Erstatte melk i baking

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Helsekosten, men jeg bruker såpass mye av det at jeg kjøper store bokser på Iherb til en rimelig penge. Denne selges dyrt i helsekosten, og denne kjøper jeg på iHerb.

Takk for tips. Skal prøves.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 21:07   #28
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erstatte melk i baking

Ok, havremelk altså.
Kjenner at soyaterskelen ble litt høyere med hormontrøbbel, der har vi mer enn nok utfordringer fra før i denne familien.

Sitronbrus i gjærbakst kjente jeg at jeg plutselig fikk akutt behov for å teste ut.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 21:11   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatte melk i baking

Dette med soya og hormoner er jo ganske omdiskutert da, ifølge ei venninne som er klinisk ernæringsfysiolog (master) og har hatt soya som "spesialfelt", finnes det ingen seriøse undersøkelser som kan påvise at det er hormonforstyrrende. I så fall bør man være like redd for kumelk og kjøtt, da dyrene blir foret med mye kraftfor av soya (som i tillegg kommer fra regnskogen) som går i både kjøttet og melka. Ifølge henne, ikke mine ord (men jeg er jo enig da). Nå skal man jo ikke høre på ETT menneske, men jeg velger selv å høre på ei som har studert det og det jeg har lest selv om emnet, så får andre lytte til andre ting om de vil. Jeg bruker soya uten skrupler, men varierer jo litt med havre- og rismelk innimellom.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 21:20   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatte melk i baking

Man kan forresten piske krem av kokosmelk! Det er kjempegodt og enkelt. Sett en boks kokosmelk i kjøleskapet en stund så du er sikker på at den skiller seg. Så lager du et lite hull i hver ende av boksen, topp og bunn, slik at all væske renner ut og bare den tykke "kremen" er igjen i boksen. Den har du i en (helst kald) bolle sammen med noen ss melis og kanskje litt vanilje, og pisker med elvisp til kremen er luftig. Den holder formen lenge i kjøleskapet også. Her er en mer detaljert beskrivelse med masse fine binder. Du kan blande inn kakao eller annet og, for "sjokolademousse" feks.

Ja, apropos sjokolademousse, en av de beste jeg vet om er faktisk smeltet kokesjokolade og havrefløte. That's it. Kanskje litt melis eller appelsinskall, vanilje etc og da, smak og behag. Jeg smelter 1 plate sjokolade per pakke Visp havrefløte, og pisker det godt sammen. Blir veldig luftig og bra. Har fått masse skryt når jeg har servert det, og folk blir like overrasket hver gang jeg forteller at den består av to ingredienser.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 22:25   #31
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erstatte melk i baking

Hm.
Kokoskrem, det kan kanskje funke til bløtkakelignende greier da eller?

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 22:33   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatte melk i baking

Det kan det nok. Jeg har ikke prøvd akkurat det selv da, jeg foretrekker Alpro sin siden den er omtrent som vanlig kremfløte, men vet at andre har brukt kokoskrem i både bløtkaker og riskrem med hell, eller havrekrem. Her har jeg laget bløtkake med Alpro, og her har ei venninne av meg laget bløtkake med havrevisp.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 22:44   #33
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erstatte melk i baking

Jeg syns havremelk blir bra i det aller meste av bakst. Gjærbakst kan du lage med bare vann også. I sjokoladekaker bruker jeg gjerne juice.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 22:45   #34
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erstatte melk i baking

Jeg har konkludert med at man bare må prøve seg fram og se hva man liker. Hos oss er soyaprodukter helt uaktuelt både fordi vi synes det smaker høgg og fordi den melkeintolerante også reagerer på soya, iallefall når det blir litt mengder av det. Vi bruker derfor stort sett bare havrebaserte produkter. Hun drikker havremelk (og synes det er veldig godt!) og jeg bruker havremelk i stort sett alt av mat der det ellers skulle vært vanlig kumelk. Vafler og pannekaker blir faktisk (etter vår smak) bedre med havremelk og eventuelt litt havrefløte enn med kumelk.

Jeg er ellers storforbruker av Oatley havrefløte. Den bruker jeg til alt der det ellers ville vært fløte/matfløte. Den er ikke piskbar, men er veldig anvendelig til alt annet. Jeg synes også den er god i hvit saus, men smaken er jo forskjellig.

Risgrøt lager jeg med kokosmelk og litt havremelk. Den må koke lenge og jeg bruker langkokt ris, koker opp og setter den i stekeovnen. Disse hurtigposene mener jeg å huske vi ikke kan bruke fordi de inneholder melk, men det er mulig jeg tar feil siden det er lenge siden det har vært aktuelt.

Jeg har ikke funnet noe som kan erstatte vanlig krem og som smaker godt. Alpro soya sin vispekrem synes jeg er grusom (og det samme synes den melkefrie). Jeg har løst det ved å lage andre kaker som den melkefrie jenta kan spise. Hun er ikke spesielt glad i kremkaker uansett, så det har ikke vært noe stort problem.

Rismelk bruker vi aldri. Det eneste vi bruker av det, er vel isen. Risis er en grei erstatning til is og min jente liker den iallefall godt.

Det er mange ok oppskrifter på www.utenmelk.no

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 22:50   #35
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatte melk i baking

Jeg synes denne er helt utrolig god, men det er også det eneste av soyaprodukter jeg liker.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 22:50   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatte melk i baking

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Risgrøt lager jeg med kokosmelk og litt havremelk. Den må koke lenge og jeg bruker langkokt ris, koker opp og setter den i stekeovnen. Disse hurtigposene mener jeg å huske vi ikke kan bruke fordi de inneholder melk, men det er mulig jeg tar feil siden det er lenge siden det har vært aktuelt.

Nei de er melkefrie, jeg bruker dem i ny og ne. Består av ris, vann, salt og vanillin. I hvert fall 5-minuttersen.

Mmm, risisen er god, spesielt den med skogsbær. Mye bedre enn soyaisene i boks. Men pinneisen av soya (den som ligner på Magnum) og kroneisene er gode, synes jeg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 22:51   #37
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatte melk i baking

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg synes denne er helt utrolig god, men det er også det eneste av soyaprodukter jeg liker.

Den er kjempegod, synes jeg. Alle andre soyafløter smaker horribelt, men den er god.
Anbefaler krem av ris på sprayboks, den er veldig god, men kan være litt stress å få ut av boksen til tider. På den nettbutikken jeg linker til har de forresten utrolig mye snadder. Jeg kjøper alltid godteri til ungene der når det er jul, påske etc. De har melkefrie versjoner av Mars, Bounty, Snickers osv, og masse andre kjempegode sjokolader laget av bla. rismelk. Jeg og ungene hadde sjokoladekalender med rismelksjokolader i desember, kjøpt derfra.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 22:57   #38
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Erstatte melk i baking

Jeg synes den Alpro-fløten var grusom også, jeg da, men jeg har virkelig store problemer med alt som har det minste snev av soyasmak. Jeg klarte heller ikke spise vaniljekake laget med Alpro soya vaniljepudding. Hun som er melkefri liker dette godt og det er jo det viktigste. Jeg kan spise noe annet.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 23:01   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatte melk i baking

Ja nei, det er jo smak og behag. Jeg kjenner bare ørlite soyasmak i den, men det er så lite at det er ikke plagsomt i det hele tatt. I iskremene (kun de på boks) kjenner jeg det mer, så de liker jeg ikke så godt. Alpro sin sjokolademelk er en favoritt her i huset, den liker alle, veganere eller ei, men ren soyamelk drikker vi ikke. I mat kjenner vi det overhodet ikke da. Jeg har laget saus av soyamelk til mange ikke-veganere, og alle skryter fælt og sier de ikke kjenner forskjell, så du er nok overfølsom ja. Jeg kjenner et par som er det. Men heldigvis finnes det jo mange andre gode erstatninger.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 23:11   #40
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatte melk i baking

Jeg kjente ikke soya-smak av den i det hele tatt, men det er kanskje fordi jeg hadde i litt i overkant mye melis.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no